Philips EP2200 trekt drie keer daarna drie lampjes knipperen

Pagina: 1
Acties:
  • 9.253 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omarmekic
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Mijn vraag
Kan iemand mij vertellen wat er kapot is aan mijn koffiemachine. Bij het aandoen trilt de machine drie keer, hij trekt hier water maar dat valt direct in de lek bak helder, vervolgens valt die stil en beginnen er drie lampjes te knipper aan de zijkant van het scherm. Het is een hele gekke kwestie want de zetgroep hebben we nieuw er in gezet en hij deed het nog steeds niet. Toen ging ik de zetgroep er half open in de machine plaatsen. En gek genoeg deed hij het toen heel even en ging zefls de machine koffie bonen malen en kwam er beetje koffie uit. Dus de motor van de koffiemaler doet het ook gewoon. Ik heb met een multimeter de themparatuur sensor proberen te testen maar ik ben hier niet zo handig mee dus weet ik niet of ik het goed heb gedaan. Maar de sensor gaf geef weerstand. Die bleef op 1. Graag hoor ik of iemand mij kan helpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:09
Wat bij mij het geval was dat de uitgang van de maler verstopt zat. Leek aardig op dezelfde melding. Valt in ieder geval even te proberen. Motor maalde wel maar kreeg de koffie er niet uit geduwd als het ware.
Je kunt deze schoonmaken door de klep waar je de losse koffie ingooit open te maken. Dan kijk je als het waren in een trechter. Hier zat bij mij allemaal aangekoekte koffie. Dit omdat er vocht door heen komt en de koffie er aan blijft plakken en een koek vormt.
Wat ik gedaan heb om het schoon te krijgen is de zetgroep eruit halen, dit omdat je er dan ook vanaf onderen bij kunt en de koffie resten meteen in het lekbakje vallen. Vervolgens met een achterkant van een lepel de koffie resten er doorheen ggeduwd. en met een doekje alles rondom schoon gemaakt. Het is ontzettend pielen want het zat er best hard aangekoekt. Vanaf nu neem ik dit elke keer met schoonmaken mee.
Plaatje van welk gat ik bedoel. Lastig te brschijven zo zonder plaatjes verder ik hoop dat het duidelijk is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8B0At4y8M6PxNaQQjNi2Epj0mmQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OPLnjytCqa9OmukQ2eqJfR0e.jpg?f=user_large

Nog een link naar Philips Kopje deblokker de koffie trechter, hier staan nog wat plaatjes bij.
https://www.philips.nl/c-...maalt-de-koffiebonen-niet

En hier een link naar het topic van de EP2220 iets verder op in het forum. Staat een bult informatie op verder ook.
'Philips EP2220/10 problemen verhelpen en onderhoud

[ Voor 9% gewijzigd door Louwke op 23-02-2024 10:16 ]

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omarmekic
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-04-2024
Hoi Louwke,
Bedankt voor je reactie. Ik denk echter niet dat dit bij mij het geval is want hij gooit de gemalen koffie gewoon alsnog in het bakje waar ze horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BK >> HHW :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
'Philips EP2220/10 problemen verhelpen en onderhoud

Succes.. uit mijn eigen ervaring zijn het verschrikkelijke apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Je vraag op één plaats stellen is wel voldoende dus deze sluit ik :)

Select * from fish

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.