BMW E90 - Krassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:33
Goedemorgen,

Ik heb 2 jaar geleden een bmw e90 van een particulier gekocht. De bmw zag er heel netjes uit op 2 krassen op de portier van de bijrijder na.

Daarna ben ik natuurlijk de auto geregeld gaan wassen, en tot mijn verbazing kwam de ene kras na de andere te voorschijn. Nu ben ik hier al overheen en is dit het risico van particulier kopen.

Maar nu is mijn vraag, heeft iemand enig idee wat ze hier voor gebruikt kunnen hebben? Want het werkte natuurlijk wel goed. De auto is het financieel niet waard om te laten "spuiten / bijspuiten".

Het gaat om een zwarte bmw uit 2006.

Zelf heb ik natuurlijk ook al het nodige gegoogeld en kom ik vaak Turtle Wax Color Magic Jet Black Wax tegen.
Maar voordat ik allerlei dure waxen en middeltjes koop, dacht ik wie weet heeft hier iemand ervaring met krassen verdoezelen :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:56
Ik had een Z3 uit 1998. Ook zwart (metallic). Ik gebruikte daarvoor Black Hole van Poorboys.
Niet goedkoop maar wel een wereld van verschil.
Maar dat moest ik minimaal 2 keer per jaar doen om het resultaat te houden.
Dus als het 'smeersel' op jouw BMW het 2 jaar heeft volgehouden ben ik wel heel benieuwd wat ze gebruikt hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:28
remmuz schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:18:
Ik had een Z3 uit 1998. Ook zwart (metallic). Ik gebruikte daarvoor Black Hole van Poorboys.
Dus als het 'smeersel' op jouw BMW het 2 jaar heeft volgehouden ben ik wel heel benieuwd wat ze gebruikt hebben.
Dat kan ik ook wel gebruiken op mijn swirl apparaat. Hoe breng je dat beste aan?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spides89
remmuz schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:18:
Thnx! Ga ik even naar kijken! 2 keer per jaar behandelen is helemaal prima.

Nee hoor, het kwam naar een aantal wasbeurten zeg maar te voorschijn. Dus dit zal inderdaad ook tussen 3 en 6 maanden zijn geweest.

Alleen had ik er de pest over in, en heb ik hem eerst "laten polijsten en behandelen". Maar goed dit loopt in de papieren als ik dit iedere keer ga laten doen.

Vandaar dat ik nu zelf naar een middeltje zoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spides89
VidaR-9 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Dat kan ik ook wel gebruiken op mijn swirl apparaat. Hoe breng je dat beste aan?
Check:

YouTube: Blackhole : Why I still love this old Iconic detailing product