Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:16

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

[Serie] Avatar: The Last Airbender
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGurvhQRyeL2T3adhFAzLRP2kj0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DyjlZCvPv7k8IP2CmoM0DHiS.jpg?f=user_large

Release-datum: 22-02-2024
Te zien op? Netflix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEZ4pA6i0wdTXVM1GoiTMBlcMJA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SRjWqt0s4Sqn8tTGjrNOTObP.png?f=user_large

Een jongen die bekendstaat als de Avatar, moet de vier elementaire krachten beheersen om een door oorlog verscheurde wereld te redden en het op te nemen tegen een wrede vijand.

Seizoenen

Seizoen 1:
  1. Aang
  2. Warriors
  3. Omashu
  4. Into the Dark
  5. Spirited Away
  6. Masks
  7. The North
  8. Legends

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een berichtje..
^ Naar boven ^

[ Voor 10% gewijzigd door G_Dragon op 23-02-2024 08:50 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

Tijntje

Hello?!

Ik zit hier nogsteeds heel dubbel in, heb de orginele serie meerdere keren gezien en is magisch en speciaal.
Ben dus heel benieuwd naar dit. Ik denk echter dat je dit soort verhalen niet goed kan vangen in live action en het dus een grote teleurstelling gaat zijn.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-09 22:37
Ook een grote fan van de originele serie. Tot nu toe heb ik de eerste 3 afleveringen gezien. De CGI en bending/ combat vind ik best goed uitgewerkt voor live action. Het zijn gelukkig geen lachwekkende danspassen zoals in de live action film.

Het verhaal is in hoofdlijnen hetzelfde, maar er zijn ook best wat details heel anders. Het thema over het algemeen lijkt ook wat duisterder te zijn.

spoiler:
Wat tot nu toe heel anders is, zijn de 'filler' episodes tussendoor. Er lijkt gekozen te zijn om vooral de hoogtepunten te verfilmen en kleinere verhaallijnen samen te voegen danwel te mixen met bestaande verhalen. Zo is bijvoorbeeld de Omashu episode samengevoegd met (de northern air temple dacht ik), waar ze de luchtballon voor het eerst gebruiken. Ook de Kyoshi warriors worden anders geïntroduceerd.

Één van de gaafste toevoegingen tot nu toe vind ik de aanval op de airbenders tijdens Sozin's comet, een aspect wat tijdens de originele serie totaal niet naar voren komt.

M.b.t. het acteerwerk vind ik vooral Aang, Katara en Iroh erg sterk. De rest moet ik nog even aankijken.

Waar het origineel een 10 was, zou ik tot nu toe een 7,5 o.i.d. geven, maar dit kan nog schuiven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Als wij klaar zijn met het kijken van The Librarians, willen wij gaan beginnen aan Avatar.
Hopelijk hebben ze de tijd genomen om alles uit te werken zoals het origineel ook had en hebben ze geen personages of verhaallijnen aangepast zoals Disney tegenwoordig veel doet. Want anders zijn we snel klaar met kijken en is het voor ons een flop :)

We laten ons verrassen!

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 23-02-2024 09:00 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:12
Hier ook een fan de originele serie, die ondertussen alle afleveringen gebingd heeft. :*)

Ik ben niet teleur gesteld in wat Netflix er van gemaakt heeft, maar ook niet echt overdonderd. Het verhaal blijft trouw genoeg aan het origineel, netflix weet bij momenten de nostalgische snaar te raken. De special effects zijn wat je mag verwachten van een actie/fantasy serie met een aardig budget anno 2024.

Toch ontsnapt het gevoel dat het er allemaal wat "cartoony" uitziet me niet. Ik zou het niet erg gevonden hebben als de visuele stijl een beetje realistischer en up to date was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik vond de film beter, zullen we maar zeggen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 21:28

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Is dit wat? Ben een beetje huiverig om een Netflix abonnement af te sluiten. Vond de film uit 2010 echt een tranentrekker.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25
Nu 3 afleveringen gezien, en valt me een beetje tegen. Ik vind het wat kinderlijk. De vechtscene's zijn van de a-team stijl, niemand raakt echt gewond etc. Ook het acteur werk vind ik matig.
Visuals zijn dan wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:43

Mad-Matt

TheDoctor#2181

breagor schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:31:
Nu 3 afleveringen gezien, en valt me een beetje tegen. Ik vind het wat kinderlijk. De vechtscene's zijn van de a-team stijl, niemand raakt echt gewond etc. Ook het acteur werk vind ik matig.
Dit is voor mij even voldoende om hem nog even te skippen. Jammer, had er wel zin in, maar dit klinkt niet iets waar ik nu zin in heb.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:09

Nibbz

Postmaster General

Ik had precies hetzelfde. Vond ook dat de acteurs er niet echt lekker in zaten in deze eerste 3 afleveringen. Maar het lijkt daarna toch een stuk beter te worden! Al blijft die stijl wel een ding. Wel tof dat ze dezelfde stijl als de oude tv serie hebben aangehouden, echter knallen de kleuren af en toe te hard (kleding met name).

Ben direct verder gegaan met boek 2, uit de originele serie. Wou wel verder kijken :p. Ben benieuwd of ze nog verder gaan in deze nieuwe setting.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Mensen verbrandend levend en je ziet een skelet met stukjes spier er nog opzitten, dat is niet echt a-team stijl ;).

Mij stoort vooral het matige acteertalent, de zinnen die de acteurs krijgen zijn ook erg slecht. Eigenlijk allemaal one-liners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:31
grote fan van de originele serie en latere serie (korra)
CGI/Visuals is gewoon sterk. Vind t acteerwerk van bepaalde hoofdrollen niet echt sterk.(Sokka/Zuko) de zinnen van Aang vind ik vooral kinderlijk en steeds herhalend t zelfde.
Ben nu bij aflevering 4, dus vooral t laatste deel moet ik nog beoordelen. Als avatar liefhebber zou ik wel iedereen meegeven om het te gaan proberen. Ik denk vooral dat iedereen moeite hem met een nostalgisch reeks die uiteindelijk herbeleefd wordt met aanpassingen, of een nieuwe stijl dat de ''liefhebbers'' het bijna altijd een no-go vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:25
Ircghost schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:20:
[...]

Mensen verbrandend levend en je ziet een skelet met stukjes spier er nog opzitten, dat is niet echt a-team stijl ;).

Mij stoort vooral het matige acteertalent, de zinnen die de acteurs krijgen zijn ook erg slecht. Eigenlijk allemaal one-liners.
Klopt in losse scènes zie je soms wat van dat soort zaken maar tot nu toe in gevechten met de bad guys:

spoiler:
Bij gevecht bij het waterdorp (afl. 1), niemand raakt gewond

Bij het gevecht in het dorpje van die vorige avatar dame word iedereen van linkse naar rechts gesmeten, wordt er met vuur geslingerd, etc. maar rent iedereen op het eind heelhuids weg, ook in het dorp iedereen helemaal ok. (Afl. 2)

Bij het gevecht tussen die vuur spionnen en de rebellen in het bos bij die aardbenders stad zelfde verhaal (afl. 3)

Bij elk gevecht worden er alleen maar wat klapjes uitgedeeld die men snel weer te boven komen, niet gestoken, gesneden, gespietst ondank een overvloed aan messen, pijlen speren etc.

Ik vind het allemaal maar erg kinderlijke combat, but maybe that's Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Wellicht heb je wel een punt ja dat het merendeel wel a-team is als ik het zo teruglees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:24

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind juist het acteerwerk erg goed afgestemd op de animatieserie. Het is allemaal erg kinderlijk geacteerd, maar dat is natuurlijk in het origineel ook zo. Ik vind dat nou juist één van de betere dingen aan deze serie. Al die mooie eyecandy heeft het wat mij betreft niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik ben nu bij aflevering 7 en moet nog zo'n anderhalve aflevering. Ik heb nooit de oude serie gezien en wist verder ook niks van het verhaal af.

Mijn mening: de CGI is fantastisch en het ondersteunt ook het verhaal.. Echter, het acteerwerk en de dialogen zijn echt dramatisch, tenenkrommend soms. Wel zonde, want ik denk dat de meeste acteurs wel goed kunnen acteren (muv die kerel die Sokka speelt), maar het is echt een bagger script en ik denk dat de regisseur de serie inderdaad een kinderlijk karakter wilde geven. Niet alleen doordat er geen doden vallen (in ieder geval niet opzichtig), maar ook gezien het kinderlijke acteerwerk en dito dialogen.

Jammer, want dit verhaal (en de miljoenen euro's die ze er tegenaan hebben gegooid) had de potentie om er een goede serie van te maken.

Ik ga de serie in ieder geval wel afkijken, maar zal deze serie nooit meer opnieuw opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x84X06CsJ8MvRNrAILflAcQBBRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIc56g228hmT13uNnjBDEpcY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:46
Ik vond deze serie best vermakelijk en voelde wel een drive om door te kijken, wat ik niet vaak heb. De visuals zijn erg mooi en er zit prima tempo in de serie. Het acteerwerk en de casting matig en slecht op sommige momenten. Jammer dat Sokka een humorloze cynische dude is geworden in deze serie, totaal niet conform het origineel. Dat vond ik juist zo leuk aan hem. Tegelijkertijd vind ik sommige scenes wel echt vet.
spoiler:
Iets met 41 op een boot.
Al met al de moeite om door te kijken. Zie het als een kinderserie met kinderacteerkunsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3U3_vll_nQOndsiSABYYNCmxds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pQ5Nbkf2IhhmPQZ9we35ta0.jpg?f=fotoalbum_large
Nog meer seizoenen *O*

[ Voor 68% gewijzigd door G_Dragon op 06-03-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:27
Ik moet afleveringen 6 t/m 8 nog kijken. De serie vind ik leuk om te zien, al heb ik wel het gevoel dat het een stuk sneller gaat vergeleken met de tekenfilm serie en dat bepaalde personages eerder te zien waren.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 31-08 09:28
Edit: geen idee hoe ik spoilertags plaats dus maar verwijderd.

[ Voor 90% gewijzigd door Moonspring op 09-03-2024 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Voor een serie die zich moet meten aan een animatie serie die een 9.3 scoort op imdb is het erg moeilijk om veel creatieve vrijheid te nemen zonder grote woede van de fans. Een eerdere verfilming was niet zo goed.
Het is ook erg lastig, want in animatie kunnen dingen die gewoon niet goed uitpakken in live-action.

Ze hebben het best goed gedaan, de cgi is goed. Maar reken erop dat dit ook erg duur is. (wiki zegt $15 mil per afl.)
Toch hebben ze 8 afleveringen van ~50 minuten gebracht, tov 20 afleveringen van 20. Ongeveer dezelfde speeltijd.
Best een goede serie, al doet het weghalen van de filler-stories wel afbreuk aan de ontwikkeling van sommige karakters. En blijft er denk ik voor de eerste kijker wat verhaal achterwege. Wellicht komt dat omdat de originele schrijvers het project vroegtijdig hebben verlaten?

Veel mensen die klagen dat deze Sokka niet goed kan acteren. Sokka is in de animatie ook een kluns welke vaak overdreven was geanimeerd. Dat is best goed overgenomen denk ik.

Dat er meerdere seizoenen aan zaten te komen wisten ze waarschijnlijk al, anders zat Azula er niet zo vroeg in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 19:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Moonspring schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:52:
Edit: geen idee hoe ik spoilertags plaats dus maar verwijderd.
offtopic:
Zet het tussen [spoiler] en [/]. B.v. [spoiler]dit is dus een spoiler[/] (dit werkt blijkbaar niet binnen offtopic tags).
Je kan het ook laten eindigen met [/spoiler] maar met [/] kun je elke tag sluiten

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 19:57

Robtimus

me Robtimus no like you

Over de serie zelf, aflevering 17 van seizoen 3 vat het prima samen:

Zuko: Dat was een slecht toneelstuk.
Aang: Rampzalig.
Katara: Echt wel.
Suki: Vreselijk.
Toph: Kon echt niet.
Sokka: Wel goeie effecten.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starlight96
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-08-2024
Vond het script en het acteerwerk over het algemeen zeker teleurstellend. Wel leuk dat ze dezelfde muziek erin hebben gehouden, en dat de meeste acteurs gewoon van aziatische afkomst zijn wat het wel trouwer maakt aan het origineel. Effecten zijn natuurlijk ook een stuk beter dan in de film.. Sommige scenes waren wel mooi gedaan, en op die momenten is het wel cool om het in live action te zien.

Maar wel jammer dat ze de chronologische volgorde compleet hebben omgegooid terwijl het nergens voor nodig was. Afleveringen die in seizoen 2 horen in seizoen 1 doen etc... karakters in de verkeerde afleveringen zetten. Was met name teleurgesteld dat ze een groot deel van het verhaal hebben geprobeerd te herschrijven maar het niet eens beter hebben gemaakt. Ze hadden beter gewoon minder kunnen aanpassen, en misschien de wat minder relevante momenten uit de serie eruit halen, maar ze hebben gewoon belangrijke scenes weggelaten of vervangen.

Ook lijkt het of ze het verhaal dramatischer en serieuzer proberen te maken maar omdat het acteerwerk vaak slecht is, er amper humor in zit, en de vechtscenes niet heel spannend zijn komt het alsnog kinderlijk over. Maar goed natuurlijk is het als je het origineel hebt gezien makkelijk om teleurgesteld te zijn.
Pagina: 1