Intergas Xtreme 36 appendages / ontluchten

Pagina: 1
Acties:

• RikMeLeet
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-05 16:02
Goedenavond,

Ik sta op het punt een Intergas Xtreme 36 te bestellen. Ik twijfel alleen nog over een aantal extra appendages.

Voor de magnetische vuilafscheider ga ik sowieso.
Over een luchtafscheider twijfel ik nog, maar dat zal geen kwaad kunnen lijkt me.

Ik heb wel mijn bedenkingen bij de 'Flamco vulinlaadcombinatie (bijvullen in 1 handomdraai)'

Ik begrijp nog niet helemaal wat dit doet, het lijkt mij dat de waterleiding aan het vulpunt wordt aangesloten met een kraantje en terugslagklep ertussen zodat je de ketel supermakkelijk bij kan vullen. Dit lijkt mij ideaal ondanks je je ketel als het goed is niet vaak hoeft bij te vullen, maar dat gehannes met die slang zal ik niet missen.

Doet een vulinlaadcombinatie nog meer of is het alleen maar voor het vullen van de ketel? Heeft dit nog nadelen? Los van : hoe meer appendages, hoe groter de kans op lekkages...

Ook heeft de Intergas xtreme 36 geen automatische ontluchter, maar een handmatige ontluchter bovenop de ketel. Hoe vaak moet ik de ketel ontluchten dan? Eens per week? Maand? Jaar? Dat ontluchten moet gewoon terwijl de ketel aan staat lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-03 09:41
Goedemorgen, mag ik vragen waar jij hem wil gaan bestellen en voor welke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annestweak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:42
Goedemorgen "rik me leet"

er is niets mis met een intergas ketel wij hebben deze ook.

de handmatige ontluchter schroef je uit de bovenkant en daar zet je een automaat in en dopje eraf en klaar is rik.

de vulinlaat dat is inderdaad een manier om het cv systeem te vullen. ook daar kun je automaat voor krijgen.
die monteer je op de zelfde manier als de vulinlaat zoals jij nu voor ogen hebt echter i.p.v. een kraantje zit er dan een drukklep op.
komt de druk van de cv onder de 1 bar dan vult hij m automatisch bij.

en als je alles rustig monteert en niet te vast zet dan lekt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
annestweak schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:53:
Goedemorgen "rik me leet"

er is niets mis met een intergas ketel wij hebben deze ook.

de handmatige ontluchter schroef je uit de bovenkant en daar zet je een automaat in en dopje eraf en klaar is rik.

de vulinlaat dat is inderdaad een manier om het cv systeem te vullen. ook daar kun je automaat voor krijgen.
die monteer je op de zelfde manier als de vulinlaat zoals jij nu voor ogen hebt echter i.p.v. een kraantje zit er dan een drukklep op.
komt de druk van de cv onder de 1 bar dan vult hij m automatisch bij.

en als je alles rustig monteert en niet te vast zet dan lekt het niet.
Ik twijfel https://gathering.tweaker...message/63443218#63443218 staat:

"Zo'n magnetische vuilafscheider is fantastisch.
Eigenlijk moet je zo'n microbellen ontluchter op heetste punt zetten en vuilafscheider voor het apparaat wat je wil beschermen.
In praktijk betekent dat luchtafscheider na de CV-ketel vuilafscheider voor de CV-ketel.
Let op deze luchtafscheiders zijn wezenlijk anders dan zo'n automatisch in een ketel die doen geen microbellen.
Zo'n combi is wat betreft eigenlijk niet ideaal."

Ik overweeg:
Spirotech SpiroTop automatische ontluchter of
Spirotech Spirovent RV2 luchtafscheider
In combinatie met Spirotech SpiroTrap MB3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annestweak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:42
die spirotrap mb3 heb ik ook
als ontluchter een flamco fexvent
en een aparte luchtafscheider heb ik nog nooit gebruikt of van gehoord

zoals ik eerder schreef de automatische ontluchter komt op de plek van de oude en dat is de hete kant
en de vuilafscheider zet ik zo dicht mogelijk voor de aanvoer (retour) naar de 3 wegklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikMeLeet
Flyingdm schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:03:
Goedemorgen, mag ik vragen waar jij hem wil gaan bestellen en voor welke prijs?
Heb hem voor 2880 euro besteld incl. montage, vervangen rookgasafvoer, vuilafscheider(Flamco), luchtafscheider(Flamco), vulinlaatcombinatie en de intergas comfort touch thermostaat.

Zal vast wel ergens goedkoper kunnen maar hoorde goede verhalen over deze partij en dat is me ook wat waard!

Weet niet of ik die partij hier mag benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
Van mij wel ;)
Ik ben aan het kijken bij Warmgarant voor 2400 euro aansluiten op huidige thermostaat, nieuwe dakdoorvoer en ontluchter en vuilafscheider.
RikMeLeet schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:55:
[...]

Heb hem voor 2880 euro besteld incl. montage, vervangen rookgasafvoer, vuilafscheider(Flamco), luchtafscheider(Flamco), vulinlaatcombinatie en de intergas comfort touch thermostaat.

Zal vast wel ergens goedkoper kunnen maar hoorde goede verhalen over deze partij en dat is me ook wat waard!

Weet niet of ik die partij hier mag benoemen?

[ Voor 25% gewijzigd door Flyingdm op 26-02-2024 14:30 ]

• RikMeLeet
Flyingdm schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:29:
Van mij wel ;)
Ik ben aan het kijken bij Warmgarant voor 2400 euro aansluiten op huidige thermostaat, nieuwe dakdoorvoer en ontluchter en vuilafscheider.

[...]
Daar heb ik inderdaad ook gekeken, die was bij mij ook een paar honderd euro goedkoper.

Behalve het service contract was iets duurder volgens mij.

Ik heb hem bij De Eilanden Installatietechniek besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
RikMeLeet schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 21:18:
[...]

Daar heb ik inderdaad ook gekeken, die was bij mij ook een paar honderd euro goedkoper.

Behalve het service contract was iets duurder volgens mij.

Ik heb hem bij De Eilanden Installatietechniek besteld.
Ik ben ondertussen een paar, vooral duurdere, offertes binnen. De goedkoopste is nu Warmtebeheer met €2240. Zonder abonnement, met aparte vuilafscheider en luchtafscheider. De duurste zit op meer dan €3800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikMeLeet
Flyingdm schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 07:16:
[...]

Ik ben ondertussen een paar, vooral duurdere, offertes binnen. De goedkoopste is nu Warmtebeheer met €2240. Zonder abonnement, met aparte vuilafscheider en luchtafscheider. De duurste zit op meer dan €3800.
En het all in service abonnement per maand? Of maak je daar geen gebruik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
RikMeLeet schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:58:
[...]

En het all in service abonnement per maand? Of maak je daar geen gebruik van?
Ik ben niet verplicht om bij Warmtebeheer een abonnement te nemen. Ik zit nu bij Energiewacht voor mijn onderhoud. Ik zou er voor kunnen kiezen om over 18 maanden pas weer een abonnement te nemen. Echter als er iets kapot is wil je gelijk iemand voor de deur en niet dat je moet wachten. Ik vind het overigens wel fijn dat ze het niet verplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:42
Flyingdm schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:29:
[...]

Ik ben niet verplicht om bij Warmtebeheer een abonnement te nemen. Ik zit nu bij Energiewacht voor mijn onderhoud. Ik zou er voor kunnen kiezen om over 18 maanden pas weer een abonnement te nemen. Echter als er iets kapot is wil je gelijk iemand voor de deur en niet dat je moet wachten. Ik vind het overigens wel fijn dat ze het niet verplichten.
Heb je al een keuze gemaakt? De prijsverschillen zijn flink maar ik kan niet veel ervaringen met warmtebeheer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyingdm
ebk71 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:23:
[...]

Heb je al een keuze gemaakt? De prijsverschillen zijn flink maar ik kan niet veel ervaringen met warmtebeheer vinden.
Heel toevallig komen ze vandaag via Warmtebeheer een nieuwe Intergas Xtreme 36 plaatsen voor ongeveer 2300.
Inclusief nieuwe dakdoorvoer en
Spirotech SpiroTrap MB3 vuilafscheider
Spirotech SpiroVent RV2 luchtafscheider
Flamco IC FIll

De installatie wordt gedaan door Roossien.

[ Voor 4% gewijzigd door Flyingdm op 04-04-2024 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:42
Flyingdm schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:06:
[...]

Heel toevallig komen ze vandaag via Warmtebeheer een nieuwe Intergas Xtreme 36 plaatsen voor ongeveer 2300.
Flamco IC FIll

Dat wordt bij ons over 4 weken. En door een andere persoon. Voor welke thermostaat heb je gekozen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flyingdm
ebk71 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:30:
[...]

Dat wordt bij ons over 4 weken. En door een andere persoon. Voor welke thermostaat heb je gekozen?
Ik heb al een Nest thermostaat dus die laat ik mooi hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Flyingdm schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:06:
[...]

Flamco IC FIll

Zit je er vandaag nog warmpjes bij?
Ik was even aan het meelezen omdat ik mijn ketel wil vervangen. De Intergas Xtreme komt vaak voorbij hier, dus dat sprak me wel aan.
De buis naar de dakdoorvoer is veel langer dan een meter, dus een "standaardinstallatie" van warmtebeheer gaat het niet worden dan.

Had je hiervoor ook een CW5 ketel? Ik heb nu namelijk een CW4 ketel, maar daarvan is het vermogen veel hoger (30kW vs 19kW) dan van de Intergas 30 op CW4.

(ik heb nu een AWB HR30G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingdm
BounceMeister schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:46:
[...]

Zit je er vandaag nog warmpjes bij?
Ik was even aan het meelezen omdat ik mijn ketel wil vervangen. De Intergas Xtreme komt vaak voorbij hier, dus dat sprak me wel aan.
De buis naar de dakdoorvoer is veel langer dan een meter, dus een "standaardinstallatie" van warmtebeheer gaat het niet worden dan.

Had je hiervoor ook een CW5 ketel? Ik heb nu namelijk een CW4 ketel, maar daarvan is het vermogen veel hoger (30kW vs 19kW) dan van de Intergas 30 op CW4.

(ik heb nu een AWB HR30G)
Hij werkt goed.
De installateur moest inderdaad nog even langs warmteservice omdat de dakdoorvoer niet paste.
Ik had hiervoor een CW4.
Pagina: 1