[TP-Link Deco M4] Bedraad geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 22:46
Sinds een paar maanden heb ik hier 2x TP Link Deco M4 staan op deze manier:
Router (Zyxel T56 van Odido) --> Deco M4 --> Deco M4. Allen bedraad naar elkaar toe.

Dat werkte prima, tot gisteravond, mijn PC is bedraad verbonden aan de laatste M4 en kreeg geen internetverbinding, na een reset weer wel dus niets aan het handje. Vandaag overdag ook geen vuiltje aan de lucht, maar vanavond ging het opnieuw mis: De (bedrade) PC ontving geen netwerk, terwijl mijn iPhone, eveneens verbonden (en herkent door de app) wél netwerk had. De app geeft soms kort aan dat de Deco niet gevonden kan worden, maar herstelt zich dan ook weer.

Er is één ding gewijzigd sinds de eerste keer dat het mis is, gisterenmiddag heb ik (via WPS) een printer verbonden aan het netwerk. Kan dit van invloed zijn?

Samengevat:
- Enkele maanden Deco M4 netwerk
- Sinds gisteren een verbindingsprobleem met mijn bedrade PC
- Reset hielp, vanavond weer hetzelfde probleem (en dezelfde oplossing)
- Verschil met eerder is dat er een printer is verbonden aan het netwerk
- Telefoon heeft wél verbinding, bedrade PC niet

Hoe zorg ik ervoor dat mijn PC weer 'gewoon' verbinding houdt zonder elke avond een reset uit te moeten voeren?

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Laatste wijziging is vaak de richting waar je het moet zoeken. Dus de printer die met het netwerk verbonden is sinds kort. Printer uitzetten, en dan gedurende een tijdje kijken of het probleem zich nog voordoet.
Niet denken "ja maar, dat kan het niet zijn"

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:32

nelizmastr

Goed wies kapot

Mocht je de mogelijkheid hebben een switch tussen de beide deco’s te plaatsen, probeer dat ook eens.

Heb overigens wel vaker gehoord van printers die een heel segment onderuit joekelen (meestal Kyocera’s met een firmware bugje die met een update kon worden gefixt). Check dus ook of je printer netjes up to date is voor zover dat kan.

Staan je deco’s in AP mode of router mode?

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 22-02-2024 22:07 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:29

NSG

Je weet niks!

Tenzij je telefonie afneemt van Odido, voegt zo’n Zyxel T56 niks toe in je netwerk. Sluit gewoon één van je Deco’s (in router modus) direct aan op de ONT.

Enige wat je moet doen is in de instellingen van je Deco naar geavanceerd > IPTV/VLAN en hier vervolgens VLAN inschakelen met VLAN-ID op 300 en prioriteit op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-05 22:46
Bedankt, ik heb wat kleine aanpassingen gedaan waaronder de printer bedraad toegang te geven en van het netwerk te halen. Tot nu toe werkt dat.