Ik ga zelf een keuken plaatsen in een nieuwe aanbouw. Uit de vloer van de aanbouw komt een 75/50mm verloopstuk waar een ruimtebesparend sifon op aangesloten moet worden. Ik heb een aantal vragen over hoe.
Dit is de afvoer die uit de grond komt bestaande uit een verloop van 75 naar 50mm:
:strip_exif()/f/image/n0Uy9WdnM0SKw7dsmRHjewbK.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar moet een Reginox Panama sifon op aangesloten worden:

De sifon is 40mm en mijn afvoer is 50mm, dus er moet sowieso een verloop op.
Daarnaast lijkt het sifon te kort te zijn om helemaal tot de muur te komen (kom ±10 cm te kort). Ergens moet ik dus gaan verlengen.
1. Is het het meest logisch om de verticale pijp van de sifon via een 40/50mm verloop direct aan te sluiten op de afvoer in de grond? En zou dat dan moet een inzetverloop kunnen zoals deze: https://www.123installati...-wavin-50-x-40-3104205040
2. Kan ik het sifon het beste verlengen op de horizontale pijp om goed uit te komen boven de afvoer in de vloer? En kan dat dan met een mof die je vastlijmt en daarna verlengt met een stukje pijp?
Hieronder ter illustratie mijn gedachte.
:strip_exif()/f/image/yXzPc2ueHOMSLWxl86EWNFcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Tenslotte vroeg ik me af of de kleine pijp bovenin dient om de afvoer van de vaatwasser op aan te sluiten of dat het een soort beluchting is?
Dit is de afvoer die uit de grond komt bestaande uit een verloop van 75 naar 50mm:
:strip_exif()/f/image/n0Uy9WdnM0SKw7dsmRHjewbK.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar moet een Reginox Panama sifon op aangesloten worden:

De sifon is 40mm en mijn afvoer is 50mm, dus er moet sowieso een verloop op.
Daarnaast lijkt het sifon te kort te zijn om helemaal tot de muur te komen (kom ±10 cm te kort). Ergens moet ik dus gaan verlengen.
1. Is het het meest logisch om de verticale pijp van de sifon via een 40/50mm verloop direct aan te sluiten op de afvoer in de grond? En zou dat dan moet een inzetverloop kunnen zoals deze: https://www.123installati...-wavin-50-x-40-3104205040
2. Kan ik het sifon het beste verlengen op de horizontale pijp om goed uit te komen boven de afvoer in de vloer? En kan dat dan met een mof die je vastlijmt en daarna verlengt met een stukje pijp?
Hieronder ter illustratie mijn gedachte.
:strip_exif()/f/image/yXzPc2ueHOMSLWxl86EWNFcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Tenslotte vroeg ik me af of de kleine pijp bovenin dient om de afvoer van de vaatwasser op aan te sluiten of dat het een soort beluchting is?