Ik ben opzoek naar mensen met wat kennis over rechten bij een zakelijk aankoop. Op 3 februari 2024 hebben wij een Toyota Proace bus gekocht uit 2019. Plaatje van een auto. Mijn man heeft verstand van auto's, heeft er mee proef gereden, onder de auto en onder de motorkap gekeken. Deal gesloten voor 25K. Garantie was niet nodig want we hebben zelf een garage. Twee weken later, 18 februari komen we met pech te staan. Auto )automaat) schakelt terug, geen power meer klaar. Er blijken tanden afgebroken te zijn van de distributieriem waardoor de motor kapot gelopen is. Ik weet dat je als zakelijke koper minder rechten hebt maar een auto van 25K met 2 weken zo vreselijk kapot dat moet niet kunnen toch? Wie weet wat mijn zakelijke rechten zijn? Kan ik de koop nog ontbinden? Kan ik de verkopende partij voor de kosten verantwoordelijk houden? We hebben de verkopende partij 3 dagen geleden ingelicht maar helaas nog geen reactie.
Distributieriem is 2 jaargeleden vervangen 70.000 kilometer mee gereden. Dit hebben we opgevraagd bij de Louwman dealer de bus altijd in onderhoud is geweest.
Bus is een zakelijke aankoop waar zowel als privé als zakelijk gebruik van gemaakt zou worden.
...
...
...
Distributieriem is 2 jaargeleden vervangen 70.000 kilometer mee gereden. Dit hebben we opgevraagd bij de Louwman dealer de bus altijd in onderhoud is geweest.
Bus is een zakelijke aankoop waar zowel als privé als zakelijk gebruik van gemaakt zou worden.
...
...
...
[ Voor 12% gewijzigd door Sandra78 op 22-02-2024 20:46 ]