Hallo.
Ik heb een website met een bepaald aantal MB ruimte. Dus wil ik mijn plaatjes op een andere server deze plaatjes laten hosten.
Nu wil ik uit een directory op de plaatjes server alle plaatjes (png / jpeg) automatisch halen.
Dat werkt dus niet met opendir want dat kan kennelijk alleen locaal.
Heeft er iemand een idee?
Werkt niet, dan krijg ik een pracht van een error.
Lijkt me dus duidelijk. Maar hoe moet ik dit nou met remote directories gaan doen?
met socket verbindingen zitten knoeien?
[edit]
geeft:
Ik heb een website met een bepaald aantal MB ruimte. Dus wil ik mijn plaatjes op een andere server deze plaatjes laten hosten.
Nu wil ik uit een directory op de plaatjes server alle plaatjes (png / jpeg) automatisch halen.
Dat werkt dus niet met opendir want dat kan kennelijk alleen locaal.
Heeft er iemand een idee?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <? $entry = opendir($path); while ($file = readdir($entry)) { echo "[img]***.php?action=createpics&file=$file[/img]<br>\n"; } echo "</center>"; closedir($entry); ?> |
Werkt niet, dan krijg ik een pracht van een error.
code:
1
2
3
| OpenDir: No such file or directory (errno 2) in *** on line 35 Warning: Supplied argument is not a valid Directory resource in *** on line 36 |
Lijkt me dus duidelijk. Maar hoe moet ik dit nou met remote directories gaan doen?
met socket verbindingen zitten knoeien?
[edit]
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <? $entry = fsockopen($path, 80); if(is_dir($entry)) { while ($file = readdir($entry)) { echo "[img]***.php?action=createpics&file=$file[/img]<br>\n"; } } else { echo "This is not a directory!"; } fclose($entry); ?> |
geeft:
code:
1
2
| Bezig met laden van de plaatjes, dit duurt even.This is not a directory! Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in *** on line 47 |