Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-06 11:47
Via mijn werk kan ik fiscaal interessant een gsm aankopen. 2j geleden heb ik zo een nieuwe gsm voor mijn vrouw gekocht en nu is het dus aan mij :)
Gezien de besparing gaan we eens zot doen en een top toestel aankopen.
Mijn focus ligt voornamelijk op de camera's (hoofdzakelijk foto), een soepele ervaring en degelijke batterij.

Een Iphone gaat het niet worden (geen apple fan) dus dan kom je snel uit bij de 3 gekende modellen (die beschikbaar zijn bij Vandenborre):

Samsung S24 Ultra
Google Pixel 8 Pro
OnePlus 12

De OnePlus sprak me initieel sterk aan, maar na het nalezen van de verschillende reviews is het duidelijk dat deze nog net niet op het niveau staat van Samsung of Google (alhoewel het opladen wel beter is dan de andere 2). IP rating is bij de Oneplus ook lager dan bij de andere 2.

Dus dan blijven de S24 Ultra en Pixel 8 pro over.

De Pixel spreekt me het meeste aan door de clean Android setup en de kwaliteit van de foto's (toch in de reviews die ik gevonden heb).
De vormfactor lijkt ook comfortabeler dan de S24 (ik ga beide nog eens in mijn handen houden om zo te voelen of er een verschil is) door de afgeronde hoeken.

Waar ik wat inputs van jullie kan gebruiken is gelinkt naar de processor en batterij van de Pixel.
Naar wat ik lees is de efficientie van de Pixel een pak (wat is een pak natuurlijk) minder dan de S24,
dus afhankelijk van mijn gebruik (games, youtube, browsen) is er een risico dat ik de dag niet doorkom.

De processor is ook duidelijk niet de krachtigste maar de vraag is of dit een probleem is op een telefoon waar Google de Android ervaring volledig kan op afstemmen.

Ik ben dus vooral op zoek naar real live ervaringen van beide, of argumenten om toch de Oneplus 12 terug mee te nemen in de keuzes.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:39
De accu van de S24U wint het van de Pixel 8 Pro.
De processor Qualcomm SD 8gen3 in de S24U wint het van de Tensor 3(Exynos) processor.

De vraag is dan, wat heb je nodig? De S24U is een BMW, de Pixel een Volkswagen, beide kom je mee van A naar B, alleen heeft de BMW net wat meer bling, maar ook achterwiel aandrijving voor meer slipgevaar. En de S24U de S-Pen en meer smaakverschil in de foto's.
(Wil je iPhone toevoegen vergelijk die met Mercedes, traditioneel degelijk en saai).

En de OnePlus 12 is dan een degelijke Peugeot, ziet er goed uit, maar je mist de dodemansgreep boven de deur en staat misschien net iets eerder bij de garage.

Ik denk dat geen enkele keuze een echte miskoop is, maar dat je moet kijken wat voor persoon jij bent. Wat voor telefoon je hebt, en wat het beste voelt, die telefoon hou je waarschijnlijk vaker vast per dag dan je vrouw. Dus ga zeker naar de winkel en vergelijk. Hoe ligt het in je hand, hoe vind je de foto's, het beeldscherm.

Mijn keuze zou de S24U zijn vanwege de AI ontwikkeling, dat zal rekenkracht vragen, en vanwege de accu, zeker op reis wil je daar geen zorgen over maken. Foto's maak ik me geen zorgen om, maar dat komt doordat ik een S23U heb en daar volledig tevreden mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Xiaomi 14 Ultra komt binnenkort uit. Als de OnePlus 12 net niet voldoet aan je wensen is de 14 Ultra mogelijk het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
RepareerDroid schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:51:
De Xiaomi 14 Ultra komt binnenkort uit. Als de OnePlus 12 net niet voldoet aan je wensen is de 14 Ultra mogelijk het beste alternatief.
Ja, had deze ook gezien maar instapmoment is maart en dan moet ik ook al het geluk hebben dat Vandenborre deze opneemt in hun assortiment.
Dus deze zal volgens mij te laat komen (en dan zullen de deftige reviews er ook snel genoeg moeten zijn om te verstaan of deze een alternatief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:34
Qua camera zit je bij alle drie goed denk ik.
De OnePlus heeft een erg goede zoom camera voor portretfoto's, namelijk de grote 1/2" 3x zoom camera. Wel een kleinere hoofdcamera. De Pixel heeft een algehele goede camera ervaring, mijn persoonlijke favoriet qua processing. S24 Ultra heeft wat kleine 3x telefoto sensor en wat verouderde ultrawide, maar is wel het meest flexibel (0,5-1-3-5x).

De Pixel is qua accu, soc & modem wel echt minder dan S24U en OP12, zeker de accuduur. Voor de prijs waar de Pixel voor staat bij Vandenborre zou ik het niet doen, omdat hij hier in NL al voor €640 over de toonbank gaat.

OP12 is eigenlijk een soort goedkopere S24 Ultra, veel dingen komen overeen (zie onder). Camera processing is natuurlijk een voorkeur, bij mij ligt die persoonlijk bij eerder bij de OnePlus dan de Samsung, maar die mening is voor iedereen anders. Idem voor de software.

OP12 vs S24 Ultra: batterijduur vergelijkbaar, camera iets beter bij de S24U, scherm vergelijkbaar, opladen sneller op de OP, speakers vergelijkbaar, IP65 op de OP12 vs. IP68 op de S24U.

Het is ongeloofelijk jammer dat de echte camerainnovatie niet deze kant op komt. Vivo X100 Pro, Oppo Find X6 Ultra bijvoorbeeld. Ik vind de Xiaomi 14 Ultra niet echt innoverend, 1" is leuk maar de andere sensoren zijn allemaal vrij kleine 1/2.55" sensors.

[ Voor 10% gewijzigd door vandeven66 op 23-02-2024 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
vandeven66 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:22:
Het is ongeloofelijk jammer dat de echte camerainnovatie niet deze kant op komt. Vivo X100 Pro, Oppo Find X6 Ultra bijvoorbeeld. Ik vind de Xiaomi 14 Ultra niet echt innoverend, 1" is leuk maar de andere sensoren zijn allemaal vrij kleine 1/2.55" sensors.
De secundaire camera's van de X100 Pro en X7 Ultra zijn ook op 1 sensor van de X7 Ultra na 2+" sensoren. En de 14 Ultra camera's hebben lagere f-getal waardes. En hebben de X100 Pro en X7 Ultra ook een camera grip case? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:34
RepareerDroid schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:43:
[...]
De secundaire camera's van de X100 Pro en X7 Ultra zijn ook op 1 sensor van de X7 Ultra na 2+" sensoren. En de 14 Ultra camera's hebben lagere f-getal waardes. En hebben de X100 Pro en X7 Ultra ook een camera grip case? :p
De Vivo X100 Pro's 4.3x zoom is wel een 1/2" sensor (dat is toch 28% groter), jammer idd van de ultrawide, dat is nog zo'n JN1 van 1/2.76" die niet zo goed is, was ik even vergeten.

In de Oppo zit wel de grootste innovatie, want de 2,8x zoom lens is een grote 1/1.56", wat ook gebruikt wordt als hoofdcamera in veel telefoons. Perfect voor portretten. En de Oppo heeft een pixel-stacked 1/1.95" sensor als ultrawide, en dan nóg een periscope voor de 6x zoom, dat is dan wel dezelfde sensor als wat de Xiaomi gebruikt.

Wel heeft de Xiaomi betere f/ stops in de hele range inderdaad, maar ik denk dat een grotere sensor meer effect heeft dan de f stop. Die camera grip case is leuk natuurlijk, maar vorig jaar was die vrij buggy dacht ik. Een voordeel van alle sensors hetzelfde houden over de hele range is wel het afstellen van kleuren etc

Kan niet wachten tot de vergelijkingen! Hopen dat de Xiaomi ook 4k60 lenswissel gaat doen.

• Gunny_vds
Lap, dan denk je dat je er uit bent, begin je dan te kijken naar die Xiaomi 14 ultra (bedankt @RepareerDroid ).
Die ziet er toch wel zeer interessant uit en het inschrijfmoment loopt nog tot eind april, dus we kijken nog eventjes de kat uit de boom en verzamelen verdere info over de 14 ultra :-)

• Rembrandtvm
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Stond een paar uur geleden met de Xiaomi 14 ultra in mn handen, in Shenzen. Maar toch gegaan voor de x100 pro (origin OS) . Heb gemerkt met mijn vorige xiaomi 12s ultra (imx989) dat de post processing van de camera minstens even belangrijk is als de sensor. Bovendien was de AF ermee gestopt.
Heb nu de vivo x100 pro in mn handen en ben heel gelukkig. Nieuw en fris, xiaomi had toch wel een aantal minpunten.

April is de verwachting dat de x100+ uitkomt, maar verwacht dezelfde LYT900 sensor (upgraded 989) misschien daar op wachten?

• Gunny_vds
Jamer genoeg ben ik beperkt tot wat Vandenborre wil aanbieden. Momenteel staat Vivo daar niet tussen (Xiaomi wel).

• Rembrandtvm
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-02-2024
Oh nou dan heb je toch een mooi toestel te pakken, is de 14 ultra global?!
Ik heb ook een beetje gekleurde ervaringen aangezien de laatste 2 Xiaomi's china only waren. Dat heeft wat beperkingen.

Veel plezier ermee

• Gunny_vds
Momenteel nog niet dus 🤞 dat hij bij Vdb te verkrijgen is voor eind april (afsluiten keuzemoment).
Pagina: 1