• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:11
Ik ben overgestapt naar een pixel 7a en heb hier gelijk een e-sim op geactiveerd. In mijn oude Pixel 4a 5g zat mijn oude sim. Ik heb nu een pre-paid sim van Odido gekocht voor in de oude telefoon de Pixel 4a. Maar deze wordt op geen enkele manier actief. In de Pixel 5 van mijn vrouw werkt de sim wel. Haar sim werkt ook niet in de Pixel 4a. Ik heb de telefoon op de harde manier een reset gegeven, maar helaas. Bij het netwerksignaal staat een uitroepteken. Sim wordt netjes gelezen, alle info staat er, ook bij providerinstellingen.
Maar bij gesprekken en sms'jes staat: Odido (tijdelijk niet beschikbaar). Het lijkt aan de telefoon te liggen omdat de sim het wel in andere telefoons doet en een andere werkende sim het ook niet doet in de Pixel 4a.
Netwerkinstellingen etc. allemaal gereset. Fabrieksinstellingen teruggezet, zelfs via bootmenu.

Maar ik begin qua opties weinig over te houden, maar ik vind het ook vreemd dat zo'n telefoon het opeens niet meer doet. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19
Soms zijn er evoluties in simkaart ontwerp dat ze niet goed werken op oudere telefoons.
En soms heb je net pech dat hardware kapot gaat.

Werkt de simkaart van je vrouw wel in de 4a?
Of installeer de Ubigi app, installeer hun eSIM, koop de goedkoopste bundel, en kijk of dat werkt? Een van deze twee sluit defecte hardware uit, en bewijst dat je prepaid simkaart niet compatibel is.
Werken deze ook niet, is er waarschijnlijk een probleem met de antennes, dat de soldeer losgelaten heeft of iets dergelijks.