Helldivers 2 nieuwsartikelen & review - nProtect GameGuard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-04 13:52
Ik ben benieuwd waarom Tweakers geen aandacht besteed aan de anticheat software (nProtect GameGuard rootkit) die gebruikt wordt in Helldivers 2. Dit onderwerp is in de comments van zowel het recente nieuwsartikel als in de game review uitgebreid besproken en geupvote maar vanuit Tweakers wordt er geen aandacht aan besteed.

Relevante comments:Persoonlijk vind ik het een vereiste zou mogen zijn dat auteurs benoemen dat dit soort software ingebouwd is in games die op Tweakers besproken worden, wat de karakteristieken ervan zijn en welke risico's dit soort software met zich meebrengt. Het kan tevens interessant zijn om een achtergrondartikel aan cheating/anti-cheat software te besteden.

@sabineschults @RonmeteenR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 16:40

Tweakjur

Redacteur
Ik heb zelf geen ervaring met Helldivers 2 of met die vorm van anticheatsoftware. Had inderdaad best genoemd kunnen worden in de review, maar het is uiteindelijk aan de reviewer om dat wel of niet mee te nemen. Er is in elk geval geen specifieke reden dat het niet in de review staat, anders dan dat de reviewer het niet heeft ervaren als minpunt, denk ik.

Achtergrondverhaal over anticheatsoftware is best een leuk idee, ik zal het eens in de groep gooien.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
Thanks voor je feedback Jurian.

Offtopic: Aan de ene kant is het goed om te lezen dat schrijvers van reviews vrij worden gelaten. Aan de andere kant zou je ook kunnen zeggen: waarom zouden we de content van reviews niet gelijk proberen te trekken. Niet zozeer in volgorde of verwoording, maar wel aan content (spelervaring, besturing, performance, etc). Wellicht hebben jullie wel zo'n standaard maar valt dit onderwerp onder het 'vrije gedeelte' van reviews.

Ontopic: Een mooi onderdeel daarin lijkt me bepaalde software-karakteristieken die dan dus standaard opgenomen worden in reviews van games. Zoals bijvoorbeeld:
- benodigdheid van game-launchers / beschikbaar in (Steam, Gog, Epic, Ubisoft, Microsoft Store, etc).
- aanwezigheid van anticheat-software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-05 16:40

Tweakjur

Redacteur
Dat kun je niet echt standaardiseren, omdat het per game enorm verschilt. Lang niet alle games hebben uberhaupt belang bij anticheatsoftware, of zijn opvallend door hun launcher. Dus ik denk dat het meegenomen had kunnen worden in dit specifieke geval, maar ik zie geen aanleiding om standaard altijd iets over anticheatsoftware te schrijven.

Dat gezegd hebbende: we hebben het er wel over gehad. Rond Valorant (volgens mij de 1e game met kernel level anticheat?) was er op internet een shitstorm, daarna is die weer wat gaan liggen. Dus of mensen zijn er aan gewend en accepteren het, of er zijn andere succesvolle toepassingen te vinden. Wellicht dat we er een achtergrondverhaal over gaan maken. Maar dat zal ook afhankelijk zijn van in hoeverre gamemakers en platformbeheerders informatie willen geven over de werking van anticheatsoftware en cijfers over cheating willen delen. Dus.. even afwachten of dat er van gaat komen of niet.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gody
Top, thanks voor de extra feedback & terugkoppeling. 🙂👍🏻