Vraag

• neilrak159
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 26-04 19:52
Mijn vraag

Hallo

Op mijn android telefoon gebruik ik mijn persoonlijk Google account alsook dat van mijn werk.

Van de ene dag op de andere (zonder wijzigingen van de instellingen door mij) synchroniseert het WERKaccount niet meer.

Ik krijg onderstaande foutmeldingen (verschillende : netwerk, rechten door domeinbeheer, verouderde info,...) wanneer ik refresh, verwijder en terug installeer.

Wie weet raad?

Relevante software en hardware die ik gebruik

One plus gsm, android - google

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de verschillende stappen die Google adviseert gevolgd maar blijf problemen ondervinden zoals verwijderen account, cookies etc verwijderen, synchroniseren aan- en uitzetten,...
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF16tcnV29cFf0pm9fE9-UlBxh4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wakrxUynqGtdDTfQbLNC9ri2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FAQF3jq5O5VLlK8EYIvjlz3e07M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nGWqnDmFJHgaY1umYDw1bfgq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hu_CYuB7AB6Cgn_CkFSDtoIHu2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JO3sl4XDnkwcAxstYTG54tm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cx91u8tLQsCCWNuPa1RGkmIY8qU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZeBm8LNkXd4gtMV7BhJsYcq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door neilrak159 op 22-02-2024 15:43 ]

Alle reacties

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:51
Als het een werk account betreft... Misschien even werk raadplegen?

• neilrak159
@Duke of Savage
Ben ik deze middag langs geweest. Zij hebben niets aangepast en zien ook niets 'verdacht' anders aan mijn account.

Als ik op mijn gsm een gast-account open, kan ik wel zonder probleem inloggen op het account van mijn werk.

Raar. En vervelend 🥲

[ Voor 3% gewijzigd door neilrak159 op 23-02-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt er toch op dat je beheerder iets moet wijzigen voor je. Voornamelijk vanwege deze melding.

Wellicht dat je een werkprofiel moet maken om het werkend te krijgen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Hoe staat je telefoon ervoor qua Android versie, updates vanuit de Play Store en de Google Play System Updates?

Sommige fouten kunnen komen door een verouderde Android versie, of missende Play System Updates of niet up-to-date apps.

Ook de vraag welke methode van MDM uitrol wordt er gebruikt door je werkgever. Zoals @Room42 meld kan het nodig zijn een apart werkprofiel te gaan gebruiken wat Google sinds Android 10 al aan het pushen is als vervanger van 2 accounts naast elkaar. Grote voordeel van een apart werkprofiel is dat je werkgever ook niet meer kan zien wat je privé op je telefoon doet (zolang je niet de wifi van je werk gebruikt), wat ze nu wel technisch kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neilrak159
@swhnld
Hallo!

gsm heeft laatste nieuwe versie en bij google play zelf zie ik ook geen updates openstaan.

Wat is MDM ? (Sorry, ik ben een vrouw én blond).

Ik leg het volgende week nog eens voor aan de collega's van IT (werk op een school). De andere collega's hebben dit niet aan de hand dus ik vermoed toch ergens een probleem met mijn toestel.

Wat raar is, is dat ik het account wel op mijn gsm openkrijg via een gastaccount. Maar op mijn eigen profiel (beheerder), lukt het niet.

Gelukkig heb ik al de agenda punten kunnen kopiëren, dat was het vervelenste. Maar toch, heel gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• neilrak159
@Room42

De collega's van IT hebben niets aangepast of dergelijke. Mijn andere collega's hebben dit niet aan de hand.

Ik krijg wel 4 verschillende meldingen zoals je kan zien, telkens een andere reden.

Heel raar. Bedankt om mee te denken.

Ik ga maandag nog eens langs bij IT, misschien kunnen ze het profiel eens resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
neilrak159 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:17:
Hallo!

gsm heeft laatste nieuwe versie
De nieuwste versie van een niet meer supported telefoon kan nog steeds een hele oude Android-versie zijn. ;) Check even bij de instellingen -> Over deze telefoon.
en bij google play zelf zie ik ook geen updates openstaan.
Dan zijn de apps in ieder geval up-to-date.
Wat is MDM ?
Mobile Device Management
(Sorry, ik ben een vrouw én blond).
offtopic:
En boven de 50, zeker? :P O-) Dit soort opmerkingen kan tegenwoordig toch echt niet meer?! _O- Note: Ik bedoel dit grappig! ;)
Ik leg het volgende week nog eens voor aan de collega's van IT (werk op een school). De andere collega's hebben dit niet aan de hand dus ik vermoed toch ergens een probleem met mijn toestel.

Wat raar is, is dat ik het account wel op mijn gsm open krijg via een gastaccount. Maar op mijn eigen profiel (beheerder), lukt het niet.

Gelukkig heb ik al de agenda punten kunnen kopiëren, dat was het vervelendste. Maar toch, heel gek.
Grote kans dat het een beleidsdingetje is, al dan niet van de management tool zelf (wat verklaart dat de beheerders er niets van zeggen te weten).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neilrak159
@Room42 ik ben 32.... 😂😂
Daarom is het zo frustrerend dat ik het niet opgelost krijg ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xUyxitmRE4iVvSFMlcXcaiOHu3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6jL42QbUwKBBp0vDmLe5NuZ.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ga die van de IT eens aan hun oren trekken morgen.

Bedankt om mee te denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neilrak159
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0KbS_UEq3kwH-JyaZIW1m0qULQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rMVAeoTgtbTTftzJuQcUUF9I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5O0HZ0IFL9AtpPQXeuhfvkUy-Mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kApyL8cMpNv6GTexLEMQsdRv.jpg?f=fotoalbum_large

@Room42 wat dan wel raar is, is dat ik op het gast-account van mijn gsm het werk-account wel gewoon open en gesynchroniseerd krijg...
Het gaat niet meer op mij 'beheerdersaccount'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
neilrak159 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:26:
wat dan wel raar is, is dat ik op het gast-account van mijn gsm het werk-account wel gewoon open en gesynchroniseerd krijg...
Het gaat niet meer op mij 'beheerdersaccount'...
Is er al een andere beheerder agent geïnstalleerd op je persoonlijke deel van je telefoon? van een opleiding of andere werkgever / zakelijke account? Of niet goed verwijderd na een eerdere installatie? Er kan er maar een de baas zijn in een profiel, dus mogelijk zit daar nog iets.

Maar zoals eerder gemeld, advies is een apart werkprofiel te maken en zo data, toegang en rechten te scheiden. Hopelijk kom je er uit met de IT afdeling van je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neilrak159
@swhnld

Geen idee ivm beheerder/agent..

Ik ga idd mss best apart profiel aanmaken.

Collega van IT deze week niet kunnen vastpakken, hopelijk deze week 😁
Pagina: 1