Vraag

• Dp0485
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-03 12:29
Iemand enig idee/ervaring met het volgende?:

Ik heb 2 heaters die ik schakel via klik aan-klik uit stopcontacten het gaat om onderstaande set:

https://www.warmteservice...et-voor-buiten/p/E0003627

Via de klik aan-klik uit app en de smart bridge heb ik ingesteld dat deze tussen bepaalde tijden inschakelt.
Nu wil ik echter dat de heaters ook op temperatuur geschakeld worden d.m.v. een temp. sensor.
De ZTHS-100 van klik aan-klik uit is niet meer leverbaar en zodoende ben ik een alternatief gaan zoeken en bij onderstaande sensor van Aqara uitgekomen:

https://www.aqara.com/en/...humidity-sensor-t1-specs/

Helaas is blijkbaar toch een Aqara hub nodig om de sensor te gebruiken maar mijn vraag is of deze dan wel te koppelen is aan de klik aan-klik uit app? Ik zie als ik een apparaat wil toevoegen diverse merken maar geen Aqara. Wel zie ik zigbee staan en ze werken beide via dit protocol als ik het juist heb?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrashopper
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:35
Ze gebruiken verschillende communicatie protocollen.

KaKu gebruikt 433MHZ
Apare gebruikt zigbee.
Wil je alles met 1 hub aan kunnen sturen dan zul je dus powerplugs moeten kopen die zigbee ondersteunen en die ondersteund worden door de betreffende hub. binnen zigbee worden namelijk dialecten gesproken en er is dus geen garantie dat elke hub met elk zigbee device kan praten.

Bij het protocol zwave heb je dit probleem bijvoorbeeld niet.

Gebruik je software als Home-assistant dan kun je meerdere protocollen aan elkaar koppelen die niet direct met elkaar kunnen communiceren. Hierbij heb je wel per protocol een hub nodig die met HA kan communiceren.

[ Voor 10% gewijzigd door degrashopper op 23-02-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjansma
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-09 15:42
Je kunt ook een Klikaanklikuit HUB inzetten. Die praat vaak met alle KAKU producten, 433mhz en Zigbee.