iCloud/Mail Drop bestand openen op op windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Appie de Drenth
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 20:24
Mijn vraag
Hoe open ik het volgende bestand:
Van verre kennissen hebben wij digitaal een boek toegestuurd gekregen over familie van ons. Ze hebben het verstuurd via Drop Mail. Dit bestand kan ik downloaden, er staat dat het een Zip gecomprimeerd bestand is. Tot zover niks bijzonders. Alleen krijg ik dan een map met allemaal MacOS en Itunes gerelateerde bestanden en mappen. In een map genaamd 'OEBPS' vind ik het boek wel weer, alleen zijn alle pagina's weergegeven als losse .XHTML documenten.
Een poging om hem als pdf te downloaden gaf alleen een niet te openen pdf bestand.

Is er een manier om dit wel normaal te openen op een Windows pc?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
-Windows 7/10/11
-Deze mensen zijn ver in de 90 en gebruiken een Mac. Dus vanuit daar geen verdere info of hulp...
-7zip en de windows 11 uitpak tool

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Als Pdf downloaden. Bestandstype word niet herkent

indien nodig durf ik persoonlijk de download link wel te sturen als men denkt er wat aan te kunnen doen.

mvg,
Albert

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:09

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Dat klinkt als een boek dat ze in Apple Books hebben gezet, of in die applicatie hebben gekocht.

Books is een applicatie van Apple waarmee je ebooks kunt lezen (en audiobooks beluisteren).

Tot een jaar of drie geleden heette de app overigens nog iBooks. Als je daar op Googled, vindt je wel apps waarmee je ze kunt omzetten, mits de boeken niet met DRM beschermd zijn.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Appie de Drenth
Heroic_Nonsense schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:28:
Dat klinkt als een boek dat ze in Apple Books hebben gezet, of in die applicatie hebben gekocht.

Books is een applicatie van Apple waarmee je ebooks kunt lezen (en audiobooks beluisteren).

Tot een jaar of drie geleden heette de app overigens nog iBooks. Als je daar op Googled, vindt je wel apps waarmee je ze kunt omzetten, mits de boeken niet met DRM beschermd zijn.
Dit lijkt inderdaad het probleem te zijn. De map heet ook xxxx.epub
Volgens google zou ik een epub bestand om kunnen zetten met Calibre, alleen is het nu een Zip bestand geworden ipv epub en als ik hem uitpak word het aan losse onderdelen in mappen gezet.
dit pakt Calibre niet voor zover ik nu aan het uitproberen ben.
zou ik die zip uit kunnen pakken tot .epub?

Edit: Ik lees op het Calibre sub-Reddit dat de .zip die iBook uitspuugt niet leesbaar is en eerst omgezet moet worden. Makkelijkste is om het originele iBook op een andere manier op te slaan/te delen, alleen is dat nu geen optie. Ik heb daar de vraag gesteld hoe dat te doen op Windows omdat ze alleen toonden hoe dat in Mac moest.

[ Voor 15% gewijzigd door Appie de Drenth op 22-02-2024 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:05

DeTeraarist

#Boots2Asses

Een epub is ook eigenlijk niets anders dan een zip bestand met xhtml.
Als je het zip bestand opent zie je dan meteen de OEBPS folder(en een META-INF folder en een mimetype bestand? Dan is het gewoon een kwestie van bestand hernoemen naar epub en klaar ben je.
(Als Apple daar verder niets mee doet)

[ Voor 7% gewijzigd door DeTeraarist op 22-02-2024 17:51 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Appie de Drenth
DeTeraarist schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:50:
Een epub is ook eigenlijk niets anders dan een zip bestand met xhtml.
Als je het zip bestand opent zie je dan meteen de OEBPS folder(en een META-INF folder en een mimetype bestand? Dan is het gewoon een kwestie van bestand hernoemen naar epub en klaar ben je.
(Als Apple daar verder niets mee doet)
De map OEBPS zit in de zelfde map waar de meta-inf folder en mimetype bestand in staan. Die zitten niet in OEBPS dus... Dit heb ik nu alsnog wel geprobeerd, maar ben bang dat apple er nog iets mee doet. Er staan nu namelijk 2 tot 4 woorden op een pagina, opmaak is niet goed dus.