Toon posts:

Help bij formatteren / installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help!, ik heb een hoop spullen bij elkaar verzameld
(Asus moederbord, AMD k2-450, 192 MB, 48xCDRom 30GB harde schijf, 1.44 MB floppy.

Als ik nu alles aansluit en de PC start met een win98 of win2k opstartdiskette (of partition magic) kreeg ik steeds de melding BOOT DISK FAILLURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

na een hoop geprobeer enzo krijg ik nu de melding 'missing operating system'

het a-station staat in mn bios wel als eerste in de opstartvolgorde, en de floppy drive begint ook echt te draaien, maar kennelijk herkend het systeem de schijfjes niet als bootfloppy's,

weet iemand wat ik hier nu aan kan doen?????

groetjes

Jeroen Nugteren

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Kabel van je diskdrive misschien verkeerdom aangesloten...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

probeer eens op te starten van cd rom, vind ik zelf veel handiger

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja dat is het enigste simpele antwoord, kijk ff of je alles wel goed heb aangesloten >:)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
De kabels zitten goed, heb ik in het verleden al gezeik genoeg mee gehad. Als ik win2000 of win98 van de cd wil starten, krijg ik de mailding : BOOT FROM CDROM, missing operating system, en dan stopt alles weer

Verwijderd

probeer nieuwe windows diskette's

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ja doet dat eens, ik heb dat zo vaak gehad Win95 wil nog wel eens werken. Anders instal Dos 6.22 ff werkt ook nog wel eens.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• oRc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-03-2022

oRc

\o/ Garfield \o/

www.bootdisk.com voor als je niets hebt...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bootdiskettes van win2000, win98, partition magic en xosl geprobeerd, allemaal hetzelfde verhaal.

Volgens mij ben ik zometeen wel van mn missing file system af, ik heb een ghost kunnen draaien van win2000 met office. Maar goed, of dit het bootprobleem van mn floppy drive op zal lossen.....

ik wil namelijk een dual boot machine maken met partition magic

Verwijderd

Topicstarter
inmiddels staat er een stukje win2000 op, maar tijdens het opstarten krijg ik de melding INACCESSIBLE_BOOT_DISK met een groot blauw scherm, en slaat de handel vast

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Je heb zeker zo'n Raid of ATA100 controller, begin instal van Win2K ff F6 indrukken en de floppy erin doen van de controller en installeren maar.

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn systeem met alleen een floppy drive eraan opstart, krijg ik inderdaad de melding:

DISK BOOT FAILURE, INSERT BOOT DISK AND PRESS ENTER

wanneer ik mijn cdrom en harde schijf toevoeg, krijg ik een blauw scherm met daarin INACCESSIBLE_BOOT_DISK

helpt dat iets???

groeten

Jeroen

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Staat je Raid/ATA controller wel goed ingesteld in je bios.

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

hallo ppl

uhm ik heb een vergelijkbaar probleem (denk ik)

ik heb 2 pc's
duron 800/msi k7t turbo lim ed. en een p2 400/asus p2b (beide met updated bios)
beide met het zelfde probleem, nl. ze willen niet booten van een bootdisk of een bootable win98se cd
de floppy drives zijn goed aangesloten
de floppy wordt 2 seconden "gelezen" en het stopt :'(
de bios staat goed qua volgorde van booten enzo

bios defaults geprobeert...

ik hoorde dat het eventueel kan komen door een irq probleem, als dat zou kunnen kloppen zou ik graag wat info krijgen

bvd en groeten Cozm0

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zoiets heb ik ook gehoord, dat je floppy drive een IRQ gebruikt, die door een ander apparaat ook gebruikt wordt. Het vreemde is dat het probleem niet aan de kant van de floppy lijkt te liggen, want wanneer ik vanaf C probeer op te starten krijg ik de melding INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE en dan wordt er helemaal niet naar de floppy gekeken

gr

Jeroen

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

mijn probleem is opgelost :)

het bleek een combo te zijn van een verotte floppydrijf en een rotte voeding (8>

problem solved

groeten Cozm0

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Pagina: 1