Lekkage onderkant AEG vaatwasser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Daanbm
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-03-2024
Hallo!

Hopelijk zijn er hier mensen die wat meer van vaatwassers weten dan ik.

Ik ben onlangs een woning ingetrokken waar een vaatwasser inzit die helaas lekt aan de onderkant van de deur.

Vaatwasser type: AEG fav50kvi1p uit 2012

Ik heb eerst het afdichtingsrubber aan de binnenkant vervangen, wat niet mocht baten, en vervolgens het afdichtingsrubber aan de onderkant van de deur vervangen, wat de boel alleen maar erger maakte. Oude afdichtingsrubber van de deur schoongemaakt en er weer ingezet maar werd er niet veel beter op.

Ik heb de voorzetdeur en metalen afdekplaat er even afgehaald en een filmpje gemaakt wat goed toont waar de vaatwasser lekt. Alsof het langs de deurafdichting gaat onder in de hoeken.

Voordat ik of een monteur laat komen of misschien een nieuwe koop toch nog maar even kijken of iemand hier eventueel een oplossing weet!

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSxvV_tUQw3srQXGm2x3N1iy8AY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/HymcZ4WbMaWnTHrd3RbyoTMP.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E25CkzNiox_rjIG0rPBq3HCCQWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9QVRQZ1yK4dTeFQNUL76Jfhp.gif?f=user_large

• Daanbm
Hallo,

Ik heb een post geplaatst op het bouw en klus forum over een lekkage maar misschien is hij hier beter op zijn plaats:

Lekkage onderkant AEG vaatwasser

Alvast dank voor degene die willen meedenken!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Heb je een foto uit dezelfde hoek met de deur open? Lijkt me dat de rubbers niet meer goed aansluiten op de hoeken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Daanbm
Ik heb dus de rubberen deurafdichting aan de binnenkant ook vervangen volgens de instructies van AEG, deze kun je er zo uithalen en weer inklikken. Hieronder de foto's. De stukjes die uitsteken onder waar de rubberen rand ingeklikt wordt zitten nergens aan vast en sluiten dus ook niet goed aan op het metaal oid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCSbOn8SpEzOYOQtYa29FtSCcKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EHGfFDlmzuriAIJYwIZFKksd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ni3jsXor-kXV1PiGw2fSGbv-LfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fnxeVCvyCtkejR1CqUXvGlB5.jpg?f=fotoalbum_large

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:58
Ik zou eens op youtube naar filmpjes gaan zoeken, AEG en Electrolux verkopen dezelfde modellen onder een andere naam dus kijk daar ook even naar.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30
Hmm, je weet dat rubber rekbaar is hé, zou je mss die onderste rubber op zijn kortst geplaatst hebben (dat ie niet tot de hoeken komt), en de rand-en-boven-rubber op zijn langst?
Ik zou die laatste herstellen, beginnen onderaan zodat die niet zo uitsteekt, dan midden zoeken en dat bovenaan insteken, en dan rustig de rest er zo insteken dat de overlengte netjes wordt verdeeld.

Tis een handeling die je mss even moet oefenen, maar iedereen kan het. Ik ken het van m´n werk, je kan veel fouten opvangen door de dichtingen anders te plaatsen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:16
kijk even of je sproeikoppen niet gescheurd zijn en water uit de zijkant sproeien.
als deze lekken kan je ze met lijm weer dicht maken.

[ Voor 24% gewijzigd door knoffy op 22-02-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dubbele topics zijn niet nodig, dus kan verder in deze.

[ Voor 36% gewijzigd door BiG-GuY op 27-02-2024 16:18 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
Heb je de korf voor de glazen er wel inzitten? Anders komt het water er horizontaal op en zijn de rubbers onvoldoende om het tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fralux01
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 19-06-2024
Hallo,

Is dit probleem opgelost en zo ja, hoe?
Want dat komt hier precies niet aan bod.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:15
Excuus voor het wederom naar boven halen van dit topic, maar ik ben dit probleem enkel hier maar tegengekomen.

@Daanbm, heb je dit probleem weten te verhelpen? Bij mij gebeurt namelijk exact hetzelfde. Het water gutst vanuit de zijkant (bij mij alleen rechterzijde) langs het rubber. Het overstroomt nu nog niet, maar dat probleem heb ik dus ook al gehad. Het dorpelrubber is inmiddels vervangen.

Daar waar bij jou de rubbers los in de kuip liggen, zit er bij mijn nog een plastic kapje overheen. Maar ook dat mag niet baten.

Ik sta op het punt om de vaatwasser de deur uit te slingeren. Dus als iemand nog goeie tips heeft, graag!

PS. de sproeikoppen zijn nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjorn.m
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-04 10:20
Beste,

ik had ook het probleem dat er water aan de onderkant van de deur eruit kwam gegutst .

eerst denk je dan dat het een rubber zou kunnen zijn dus ik deur gedemonteerd en onderste rubben proper gemaakt en spie ertussen en dit leek de oplossing (dit heeft een tijdje goed gegaan) tot vorige week :-(

dan maar eens verder gegraven op het net en uiteindelijk de oplossing gevonden

kijk goed de sproeiarmen na of deze nog goed zijn (als deze met volle kracht tegen de deur spuiten krijg je lekkage)

de oplossing bij mij was de onderste sproeiarm vervangen en probleem was opgelost :)

tip fixpart levert originele wisselstukken wel goed kijken dat je voor het juiste type dient ;)

ik hoop dat jullie deze tip kan verder helpen en dit zware kosten kan voorkomen
Pagina: 1