Vraag

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
Ik heb een hosting + domein ( A ) bij Strato. Daarnaast ook nog een los domein ( B ) welke het 'oude webadres' is. Er zit op domein A een SSL certificaat. Nu staat domein B ingesteld met een externe forward naar het domein A.

Als ik nu naar domein B ga met een https adres dan krijg ik een beveiligingswaarschuwing ERR_SSL_VERSION_OR_CIPHER_MISMATCH.

Nu kan ik een SSL certificaat kopen voor domein B maar zie ik in het bestelproces staan dat een Strato SSL certificaat niet werkt voor een externe forward.

Nu zou ik een interne forward kunnen instellen en dan een SSL cert. erop zetten maar dan blijft de URL in de browser verwijzen naar het oude webadres en dat is niet wat ik wil.

Waar ik nu naar op zoek ben is een antwoord op de vraag: Hoe nu verder? Wat snap ik niet of wat doe ik niet goed?

Ik ben niet echt thuis in deze materie en heb via Google of de Strato hulpbestanden nog niet een antwoord kunnen vinden. Ik heb vandaag niet de mogelijkheid om contact op te nemen met de klantenservice vandaar dat ik hier de vraag alvast uitzet.

iRacing

Beste antwoord (via Wes46 op 23-02-2024 08:05)

• sander85
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:48
Wes46 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Kun je dan mail ook laten binnenkomen in een postvak van Strato?
Ja; de domeinen staan bij Strato, maar de DNS dienst heb ik verplaatst naar Cloudflare. Hiervoor moet je in Strato dus je eigen (Cloudflare) nameserver opgeven. Vervolgens heb ik de DNS records, die bij Cloudflare staan, de MX records (verantwoordelijk voor mail) verwezen naar de mailserver van Strato, waardoor de mail nog gewoon aan komt.

In Cloudflare is het mogelijk om het verkeer dat oorspronkelijk naar de website gaat te proxien; hierdoor is het mogelijk om middels Page Rules redirects aan te maken waardoor de bezoeker middels een rewrite naar de nieuwe website gaat. Zie ook onderstaande schermafbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQ59ked_YGzleWD6ogcfRInvJ_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DzOUHI8QMre8zFdAk4vklUnD.png?f=fotoalbum_large

In deze redirect verwijs ik van de oude URL naar de nieuwe URL, deze nieuwe URL bevat wel het certificaat die bij het Strato pakket zit. Ik heb 2 rules om zowel met www als zonder www te redirecten.

Alle reacties

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:23
Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn bij Strato. Ben daar niet bekend mee. Apache?
Zou je dan niet een rewrite moeten maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On

# Redirect Entire Site to New Domain
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^old.domain.com$ [OR]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^other-old.domain.com$ [NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://brand.new-domain.com/$1 [R=301,L]
</IfModule>

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:15
Controleer ook even of je wel op het juiste domein uitkomt, en niet een laag te diep.

Als het doel `subdomein.example.com` is, dat je niet op `www.subdomein.domein.com` uitkomt.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
eric.1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:41:
Controleer ook even of je wel op het juiste domein uitkomt, en niet een laag te diep.

Als het doel `subdomein.example.com` is, dat je niet op `www.subdomein.domein.com` uitkomt.
Het doel is geen subdomein en de URL staat correct.
ahbart schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:38:
Ik weet niet wat je mogelijkheden zijn bij Strato. Ben daar niet bekend mee. Apache?
Zou je dan niet een rewrite moeten maken?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<IfModule mod_rewrite.c>
    RewriteEngine On

# Redirect Entire Site to New Domain
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^old.domain.com$ [OR]
    RewriteCond %{HTTP_HOST} ^other-old.domain.com$ [NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://brand.new-domain.com/$1 [R=301,L]
</IfModule>
Vermoed dat ik niet zoiets kan instellen maar is dit niet exact hetzelfde als een permanente redirect die ik nu al heb ingesteld?

iRacing

• _--[]--__
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:50
Zo te zien kun je bij Strato maar één domein aan je hosting pakket koppelen. Om een SSL certificaat te koppelen moet er een webserver en dus een hosting pakket aan het domein hangen.
Als er inderdaad maar één domein aan je hosting pakket gehangen kan worden zul je ook voor domein B een hosting pakket af moeten sluiten. Er zijn voldoende hosters waar je meerdere domeinen op één hosting pakket kunt zetten, dan heb je dit probleem niet.

• sander85
Ik heb ditzelfde probleem met Strato, uiteindelijk heb ik een aantal extra domeinen via Cloudflare laten lopen zodat deze de redirect doen via SSL. Ik vind het zelf wat jammer dat Strato je daar voor elk domein voor laat betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door sander85 op 22-02-2024 15:14 ]

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
sander85 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:45:
Ik heb ditzelfde probleem met Strato, uiteindelijk heb ik een aantal extra domeinen via Cloudflare laten lopen zodat deze de redirect doen via SSL. Ik vind het zelf wat jammer dat Strato je daar voor elk domein voor laat betalen.

iRacing

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• sander85
Wes46 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Ja; de domeinen staan bij Strato, maar de DNS dienst heb ik verplaatst naar Cloudflare. Hiervoor moet je in Strato dus je eigen (Cloudflare) nameserver opgeven. Vervolgens heb ik de DNS records, die bij Cloudflare staan, de MX records (verantwoordelijk voor mail) verwezen naar de mailserver van Strato, waardoor de mail nog gewoon aan komt.

In Cloudflare is het mogelijk om het verkeer dat oorspronkelijk naar de website gaat te proxien; hierdoor is het mogelijk om middels Page Rules redirects aan te maken waardoor de bezoeker middels een rewrite naar de nieuwe website gaat. Zie ook onderstaande schermafbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQ59ked_YGzleWD6ogcfRInvJ_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DzOUHI8QMre8zFdAk4vklUnD.png?f=fotoalbum_large

In deze redirect verwijs ik van de oude URL naar de nieuwe URL, deze nieuwe URL bevat wel het certificaat die bij het Strato pakket zit. Ik heb 2 rules om zowel met www als zonder www te redirecten.

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
sander85 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]

Bedankt, hier ga ik eens naar kijken. :)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Topicstarter
sander85 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]

Het is gelukt. Heel erg bedankt. _/-\o_

iRacing

Pagina: 1