Nieuwe kunststof kozijnen niet volledig luchtdicht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Drie maanden terug zijn in onze woning alle kozijnen vervangen voor kunststof kozijnen. Door mijn onwetendheid heb ik nooit om de montage gevraagd. Behalve wat algemene zaken hoe de week eruit zou komen te zien is dit ook nooit echt ter sprake gekomen. Bij geen enkel bedrijf waar we geweest zijn overigens.

Tijdens het plaatsen kwam ik pas achter de verschillen en kwam ik erachter dat het bedrijf waar we voor gekozen hebben de kozijnen stomp monteert in plaats van met een stelkozijn. Door de slechte verhalen die je hierover leest baalde ik daar best van. Voor mijn eigen gemoedsrust (en om meteen de rest van de woning in kaart te brengen) heb ik daarom een blowerdoortest laten doen. Hieruit bleek dat de kozijnen gelukkig nagenoeg overal luchtdicht zijn, op een paar plekjes na onder de vensterbanken, die ook nieuw geplaatst zijn.

Ik wacht het volledige rapport van de blowerdoortest nog even af om daarmee naar de kozijnenboer te gaan, maar wat kan / mag ik van ze verwachten? Ik kan zelf de onderkant van de vensterbanken wel kitten en ga er gemakshalve een beetje vanuit dat de kozijnenboer dit ook voorstelt. Maar ik vraag me af of dit wel de juiste oplossing is. Of mag ik verwachten dat ze de afwerking weghalen om te kijken of het nog nagevuld moet worden met pur?

De score van de blowerdoortest was overigens goed voor ons type/grootte woning en ons gasverbruik is ook aanzienlijk gedaald als ik het via mindergas.nl vergelijk met vorig jaar. Dus ik verwacht dat de luchtlekken gelukkig wel minimaal zijn.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je mag ervan verwachten wat je bent overeengekomen. Verder zou ik dat rapport afwachten, en je niet nu al druk maken. Er kunnen oa nieuwe lijsten worden geplaatst, die betere afdichting geven, je gaat niet kitten !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Daling is gasverbruik kun je niets van zeggen, dan moet je ook de graaddagen bekijken, en stookgedrag.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:57
Maar de lucht bij de vensterbanken kan prima onder vensterbank... spouw (dus onder je kozijn door) > buiten gaan. Dus zolang het niet door je kozijn gaat en niet specifiek een afspraak is gemaakt daar in dan kan het best lastig worden.
Zeer waarschijnlijk is de kozijnen leverancier niet aangesloten bij VKG? Als dat wel het geval is (zijn niet de goedkoopste ;) ) dan heb je via die route nog mogelijkheden.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Misschien nog ter verduidelijking. Er zaten kleine stenen vensterbanken. Deze hebben ze laten zitten en daar bovenop nieuwe vensterbanken geplaatst. De lucht komt tussen de oude en nieuwe vensterbank. Dit was vooral duidelijk tijdens de rooktest.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Raem schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:07:
Tijdens het plaatsen kwam ik pas achter de verschillen en kwam ik erachter dat het bedrijf waar we voor gekozen hebben de kozijnen stomp monteert in plaats van met een stelkozijn. Door de slechte verhalen die je hierover leest baalde ik daar best van. Voor mijn eigen gemoedsrust (en om meteen de rest van de woning in kaart te brengen) heb ik daarom een blowerdoortest laten doen. Hieruit bleek dat de kozijnen gelukkig nagenoeg overal luchtdicht zijn, op een paar plekjes na onder de vensterbanken, die ook nieuw geplaatst zijn.
Dus, misschien de 'slechte verhalen op internet' met een korreltje zout nemen. De stelkozijnmafia is erg goed in onzin spuien.

Dat er een paar luchtlekjes worden gevonden is niet gek en die kunnen ze nu nog even nalopen. Maar het klinkt alsof alles op zich goed is gedaan/gemaakt.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
Als jij geen luchtdichte montage hebt afgesproken dan heb je naar mijn idee weinig om mee te slaan.
Uiteraard kun je van alles verwachten maar daar kom je niet ver mee.

Sliertje kit of een stuk tape erover en verder niet meer over nadenken.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Raem schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:27:
Misschien nog ter verduidelijking. Er zaten kleine stenen vensterbanken. Deze hebben ze laten zitten en daar bovenop nieuwe vensterbanken geplaatst. De lucht komt tussen de oude en nieuwe vensterbank. Dit was vooral duidelijk tijdens de rooktest.
Een bus met Pur of Kit doet wonderen >:)

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:20
Als ze compriband bij de montage hebben gebruikt dan moet je even wachten tot het wat warmer is dat moet zich namelijk nog zetten, best mogelijk dat het dan een stuk beter is. Gewoon even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn991
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 01-04-2024
spam

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 01-04-2024 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
Of een stelkozijn nou beter is dan stompe montage valt nog te bezien, dit is een mooi stuk tekst hierover: https://www.lente-akkoord...eg-met-het-stelkozijn.pdf

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1