Brievenbus afwerken

Pagina: 1
Acties:

• BatMutsje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-10-2024
Recent heb ik onze woning gerenoveerd en een van de laatste punten is de inbouwbrievenbus. Bij het afwerken van de brievenbus (na stucwerk), lopen we vast.

Zijn er mensen met eenzelfde soort brievenbus, ervaringen of ideeën om de brievenbus netjes af te werken aan de binnenzijde van de woning?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMYTmHGeUf1Y75P3ri3HLP2NhYI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LcQZ9IAztwcVGG2zsEnunlxz.jpg?f=fotoalbum_large

Zelf denk ik momenteel aan de volgende oplossing:
- randen afwerken met een metalen strip (geen idee nog welke)
- de binnenzijde afsluiten met een soort schuifdeurtje (waarschijnlijk met ladegeleider o.i.d.).

Graag hoor ik jullie ervaringen en/of ideeën om het een en ander netjes af te werken! :)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
borstel (tegen tocht) zo kort mogelijk achter de buitenkant plaatsen... en zorg dat niets een enkele dunne envelop blokkeert.. anders krijg je vele verfrommelde post, of post die nog half uit de bus steekt.

Krijg je veel (=dagelijks) post? Dikke kranten, paketten folders? Of heb je geen krantenabonnement en een nee/nee sticker? Bij veel post: wat gebeurt er tijdens vakantie? Raakt de bus 'vol' ?

Moet de brievenbus aan de binnenzijde opvallen? Of juist opgaan in de muur?

Heb je een foto van de binnenkant van de hal? Wel zo mooi als de afwerking bij de stijl van de voordeur past.

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 22-02-2024 08:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:36

Agent47

I always close my contracts.

Kan je toevallig een brievenbus aan de buitenmuur maken en deze dicht maken? Scheelt je tocht binnen.
Zoiets dus: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_D3g8yhLvvgo786Er4h-XE3A5t4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fej7AqJYZg3g7CHs1LNOohay.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Agent47 op 22-02-2024 08:57 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Plank op maat maken en met magneten vastzetten lijkt mij de beste oplossing voor zoiets.

• BatMutsje
breew schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:54:
borstel (tegen tocht) zo kort mogelijk achter de buitenkant plaatsen... en zorg dat niets een enkele dunne envelop blokkeert.. anders krijg je vele verfrommelde post, of post die nog half uit de bus steekt.

Krijg je veel (=dagelijks) post? Dikke kranten, paketten folders? Of heb je geen krantenabonnement en een nee/nee sticker? Bij veel post: wat gebeurt er tijdens vakantie? Raakt de bus 'vol' ?

Moet de brievenbus aan de binnenzijde opvallen? Of juist opgaan in de muur?

Heb je een foto van de binnenkant van de hal? Wel zo mooi als de afwerking bij de stijl van de voordeur past.
Ik krijg weinig post, geen krantenabonnement dus als ik een week niet thuis ben zit de brievenbus in 99% van de gevallen nog niet vol. Hierna enkele foto's van de hal en een idee van de schuifdeur zoals ik deze zelf momenteel in m'n hoofd heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ga-mBNLvwieAa327eF88o7E0Dv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1eLiB7y48XaEUSyxJpzNeyxR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WDvAJDts2V3jFaJPrID7Ktlm7F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tg0zy8uoTOUWoNDHHrxTHhj8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ZkyHhcicNSJ01-E7ynXxf-9mZM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JPl0fnjbYZqKP44skvfyxKCM.webp?f=user_large

• BatMutsje
Toerq schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:59:
Plank op maat maken en met magneten vastzetten lijkt mij de beste oplossing voor zoiets.
Wat voor magneetoplossing zat jij aan te denken? Bevestig je deze mageneten dan aan de muur?

• BatMutsje
Agent47 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:56:
Kan je toevallig een brievenbus aan de buitenmuur maken en deze dicht maken? Scheelt je tocht binnen.
Zoiets dus:
Een losse brievenbus heeft momenteel niet mijn voorkeur, maar is wel een van de opties mocht ik er niet uitkomen. Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Een mooi (houten) kastje maken met deurtje, in de stijl van de hal. Al dan niet met venstertje. Bewegingssensor erin, met een klein ledje aan de buitenkant dat gaan branden bij beweging (=post), en een push bericht naar je telefoon stuurt.... Het is hier wel tweakers natuurlijk ;-)

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Agent47 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:56:
Zoiets dus: [Afbeelding]
De foto is van binnen genomen. Ik verwacht dat de TS juist de originele facade van de brievenbus aand e buitenkant wilt behouden.

@BatMutsje mogelijk een deurtje maken waardoor er nog wel ruimte overblijft voor grote enveloppen?
Of iets met wat dikkere rubbere flappen?

Ligt er een beetje aan hoe netjes het wilt oplossen. Function over form?

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
BatMutsje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:03:
[...]

Wat voor magneetoplossing zat jij aan te denken? Bevestig je deze mageneten dan aan de muur?
op het hout of in het hout, zijn mogelijkheden genoeg. https://www.meubelbeslags...lag/magneet-snappers.html als voorbeeld

[ Voor 13% gewijzigd door Toerq op 22-02-2024 09:11 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

Cheezus

Luiaard

Een stukje steigerplank in dezelfde kleur als de schuifdeur en een paar keukenkast scharnieren?
Beetje tochtstrip om het gat en eventueel wat isolatie materiaal aan de binnenkant van het deurtje en dan lijkt het me prima te passen.

• breew
  • Nu online
BatMutsje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:03:
[...]
Zo te zien mag het niet uitsteken, want anders belemmert het 'de loop' op de trap.
dan zou ik gaan voor een plank greeploze plank, die ' in' het gat valt.
Je boort 4-6 gaten in de kopse kant van het houd in het gat, en lijmt daardan 4-6 neodymium magneten in.
Op de plank plaats je 'tegenover' de magneten schroeven (al dan niet met extra ring), die klikken op de magneten en houden de plank op hun plaats.

• BatMutsje
Cheezus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:10:
Een stukje steigerplank in dezelfde kleur als de schuifdeur en een paar keukenkast scharnieren?
Beetje tochtstrip om het gat en eventueel wat isolatie materiaal aan de binnenkant van het deurtje en dan lijkt het me prima te passen.
Werken met scharnieren wordt lastig, gezien het feit dat het stucwerk "uitsteekt" ten opzichte van de binnenkant van de brievenbus. Of bestaan er scharnieren welke je eerst naar voren kunt halen en dan open kunt klappen?

• BatMutsje
breew schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:10:
[...]

Zo te zien mag het niet uitsteken, want anders belemmert het 'de loop' op de trap.
dan zou ik gaan voor een plank greeploze plank, die ' in' het gat valt.
Je boort 4-6 gaten in de kopse kant van het houd in het gat, en lijmt daardan 4-6 neodymium magneten in.
Op de plank plaats je 'tegenover' de magneten schroeven (al dan niet met extra ring), die klikken op de magneten en houden de plank op hun plaats.
Een klein beetje uitsteken is niet erg, maar ik dacht inderdaad aan een schuifmechanisme naar de rechterkant van de opening. Met aan de bovenzijde een "rails" waarin het schuifdeurtje hangt. Alleen geen idee waar ik een dergelijke rails kan halen. Dan kom je waarschijnlijk uit bij een ladegeleider voor een kast of iets dergelijks.

Je optie van de magneten zal ik verder onderzoeken! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BjornHero
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-06 15:31
Ik zou vooral proberen het zo luchtdicht mogelijk te maken... In de winter wordt dat echt een koud trekgat met een schuifdeurtje..

Persoonlijk zou ik buiten een bus ophangen over de sleuf en het gat dicht maken mbv isolatie en dan stucen...

Wil je hem perse behouden dan zou ik zowel een tocht borstel gaan plaatsen + een zo goed mogelijk sluitende deur (kierdichting) die een beetje isoleert plaatsen.

Edit; ik heb meermaals per maand klanten die zeggen "de hal krijg ik niet warm gestookt" om dan een zulk tochtgat te hebben.

Vaak wordt dan wel de voordeur gewisseld voor veel geld maar vergeten het gat dicht te maken..

[ Voor 21% gewijzigd door BjornHero op 22-02-2024 09:22 ]

2050vandaag, waarom wachten?

• breew
  • Nu online
BatMutsje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:16:
[...]
Je optie van de magneten zal ik verder onderzoeken! :*)
zoiets
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zznLMcqaEXwMfGxeszR1zOjJ1kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VVZb306FOcU4x57Dk22feS0J.png?f=fotoalbum_large

voordeel is: je doet niets permanents, zeker nite als je de magneten ana de plank bevestigd, en de schroeven in het gat(dus omgekeerd van de tekening boven)...Als het niet bevalt, flikker je de plank in de kliko, draai je de schroegjes uit het gat, en kan je iets anders proberen.

Kosten: paar magneetjes, schroefjes, een (reststuk) plank en een likje verf.. kan niet meer dan een paar euro kosten zijn voor een eerste probeersel.

[ Voor 31% gewijzigd door breew op 22-02-2024 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 16:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Magneetjes zijn een simpele oplossing maar dat is volgens mij echt compleet onhandig als je elke dag de post wil checken.

Scharnieren bestaan er in alle mogelijke vormen en soorten. Er bestaan zelfs combinaties van een ladegeleider met een scharnier. Een opdekscharnier lijkt misschien wel wat? Ken de partij niet maar ze hebben wel een duidelijk plaatje: https://www.meubelbeslago...uzehulp-scharnieren-deel1

Android developer & dürüm-liefhebber

• breew
  • Nu online
Mavamaarten schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:26:
Magneetjes zijn een simpele oplossing maar dat is volgens mij echt compleet onhandig als je elke dag de post wil checken.
zigbee/wifi bewesingssensortje erin... zou ik sowieso doen als je nauwelijks post krijgt.. gewoon omdat het kan. Voorwaarde is dan wel dat je al iets van domotica hebt draaien (home assistant bijvoorbeeld)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben de sleuf aan de voorkant dichtgepurd, de brievenbus zelf opgevuld met piepschuim (maar zou ook echt isolatiemateriaal kunnen zijn), en aan de binnenkant niks gedaan want die kwam in ons geval in de meterkast uit.

Aan de voorkant hebben we over de sleuf heen een andere brievenbus gehangen zodat je het niet meer ziet.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06 16:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

breew schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:34:
[...]

zigbee/wifi bewesingssensortje erin... zou ik sowieso doen als je nauwelijks post krijgt.. gewoon omdat het kan. Voorwaarde is dan wel dat je al iets van domotica hebt draaien (home assistant bijvoorbeeld)
Ben zeker geen tegenstander van zo'n idee (sterker nog, er hangt hier ook een zigbee sensor in de mijne). Maar de gebruiksvriendelijkheid van een brievenbus mag echt wel hoger liggen dan een paneel dat met een magneet vast hangt.

Naast speciale scharnieren en ervoor zorgen dat het paneel in het gat flapt, zou je ook iets kunnen opbouwen. Denk aan een soort kleine deurstijlen en daarop kan je dan weer een gewoon paneel maken dat eventueel wat dieper naar binnen klapt om het geheel wat luchtdicht te krijgen.

Android developer & dürüm-liefhebber

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
Is iets simpels met een deurtje (mdf plaatje die je netjes schildert) en een pianoscharnier voor montage en 1 a 2 magneetjes aan de andere zijde geen optie?
Pianoscharnier montage kan wel uitdagend worden met de draai maar beetje puzzelen kan geen kwaad ;)
Deurtje zou je ook nog met een klein stukje (plexi) glas voorzien zodat je kan zien dat er post is.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• breew
  • Nu online
Mavamaarten schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:40:
[...]

Ben zeker geen tegenstander van zo'n idee (sterker nog, er hangt hier ook een zigbee sensor in de mijne). Maar de gebruiksvriendelijkheid van een brievenbus mag echt wel hoger liggen dan een paneel dat met een magneet vast hangt.

Naast speciale scharnieren en ervoor zorgen dat het paneel in het gat flapt, zou je ook iets kunnen opbouwen. Denk aan een soort kleine deurstijlen en daarop kan je dan weer een gewoon paneel maken dat eventueel wat dieper naar binnen klapt om het geheel wat luchtdicht te krijgen.
Je ook nog kunnen gaan voor een smalle hoge lade. dan hoef je ook niet ' in het gat' te grabbelen naar dat ene 'we hebben u gemist' formuliertje (je staat er immers niet mooi op handhoogte voor, maar op kniehoogte op een trap)..
Wel een werkje om alles mooi aan te laten sluiten, zodat post niet onder/achter de la verdwijnt.

• Paut
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 05-05 19:33
Al gedacht aan een (geïsoleerd) deurtje met keukenkastscharnieren? Die scharnieren kunnen binnen het stucwerk draaien zonder het te raken. En dan een vrij vlakke greep op of in het deurtje maken. Het stucwerk kun je eventueel nog afwerken met een metaalprofiel, of zo laten. En afsluiten kan met een 'drukknopsluiting' uit de jachtbouw, zoals https://www.georgekniest....knop-sluiting-chroom.html

[ Voor 21% gewijzigd door Paut op 22-02-2024 10:05 . Reden: toevoeging voor afsluiting ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
En wat als je het 'gewoon' een gat laat?
Netjes aftimmeren aan de binnenzijde met wat stukjes mdf (je maakt eigenlijk een koker, die aan de ene kat aansluit op de sleuf, en aan de andere kant op de opening bij de trap), dikke borstel tegen het gat tegen de tocht. Een profieltje als afwerking op de randjes.
Niks geen gedoe met magneten en scharnieren, en je ziet het meteen als er post is.

[ Voor 18% gewijzigd door breew op 22-02-2024 09:57 ]

• breew
  • Nu online
Even een TL;DR

keuze 1:
a. afdekken
b. open laten

opties 1a
1. scharnierdeur
a. in het gat
b. op het gat
2. schuifdeur
3. plank met magneten
4. lade

opties 1b
1. laten zoals het is
2. binnenzijde aftimmeren

• BatMutsje
Dank voor alle reacties!

Voor nu denk ik dat de ik de volgende opties verder ga uitwerken:
- Hoeklatten (hout of metaalprofiel) voor het afwerken van het stucwerk aan de binnenzijde bij de overloop tussen de brievenbus en de muur. Hiervoor denk ik nu aan latjes van circa 3 cm breed zodat de lat zowel de binnenzijde van de brievenbus bedekt alsmede het stucwerk op de binnenmuur.

Voor het deurtje ga ik nu de opties van het schuifmechanisme verder uitwerken. Waarbij ik gebruik wil gaan maken van een soort ladegeleider (geen idee nog of dat verkrijgbaar is). Deze geleider zal dus deels boven de brievenbus en deels aan de rechterkant uitsteken (voor het open en dicht maken). Daarbij wel een degelijke tochtstrip aan de binnenzijde monteren.

Of een deur met scharnier: opdek danwel keukenscharnier. Even uitwerken hoe dat met de hoekprofielen samen gaat.

• BatMutsje
Zou een klepscharnier nog een mogelijkheid zijn? (en dan aan de rechterzijde van de brievenbus bevestigen)

https://www.meubelbeslagonline.nl/webshop/klepbeslag

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 15:07
Opvullen met een restje isolatiemateriaal, buiten dicht met cement, binnen met gipsplaat en vlakplamuren en schilderen. Buiten een simpel brievenbussen ophangen.

Voordelen: gang ziet er mooier uit, en de brievenbus betaalt zichzelf terug met besparing op stookkosten (TVT minder dan 5 jaar gok ik).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-06 23:05
Hoe ziet de brievenbus aan de buitenkant eruit. Ik zie wel eens van die mooie ingebouwde brievenbussen die dan bij het volgende huis zijn verborgen met een standaard brievenbusje. Zo'n brievenbus waarvoor je ook nog eens naar buiten moet om te legen.

Gewoon een mooie deur aan de binnenkant maken (kan afwijkend in hout, of juist met dezelfde look als de muur). Rubber strip o.i.d. aan de binnenkant om de tocht tegen te houden. Gat is groot genoeg om een paar weken post te verzamelen.

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
op de eerste plaats: voldoet de brievenbus en opening aan de eisen die de post er aan stelt als je hem dicht maakt? ik kan vanaf de foto geen afmetingen inschatten.
BE? NL?
indien NL: https://www.postnl.nl/kla...e-eigen-brievenbus/eisen/
indien BE: https://www.bpost.be/nl/adressering-mijn-brievenbus

als je dit niet haalt, maak een heel nieuwe of hang buiten wat op.
ik had in een vorige woning ook zo'n brievenbus, die was te "kort", dus die heb ik open gelaten. als afwerking heb ik het hout er uit gehaald en heb de binnenzijde betegeld.

uiteindelijk had ik de plaats waar de brievenbus zich bevond nodig voor een intercom installatie, en heb ik een nieuwe brievenbus in de deur gemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door PetervdM op 22-02-2024 12:56 ]

• BatMutsje
PetervdM schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:47:
op de eerste plaats: voldoet de brievenbus en opening aan de eisen die de post er aan stelt als je hem dicht maakt? ik kan vanaf de foto geen afmetingen inschatten.
BE? NL?
indien NL: https://www.postnl.nl/kla...e-eigen-brievenbus/eisen/
indien BE: https://www.bpost.be/nl/adressering-mijn-brievenbus

als je dit niet haalt, maak een heel nieuwe of hang buiten wat op.
ik had in een vorige woning ook zo'n brievenbus, die was te "kort", dus die heb ik open gelaten. als afwerking heb ik het hout er uit gehaald en heb de binnenzijde betegeld.

uiteindelijk had ik de plaats waar de brievenbus zich bevond nodig voor een intercom installatie, en heb ik een nieuwe brievenbus in de deur gemaakt.
De brievenbus is meer dan groot genoeg. Afmetingen zijn circa 40 x 20 cm. De buitenzijde van de brievenbus is aan de buitenkant van de woning dusdanig dat ik deze zeer graag wil behouden. Het betreft een brievenbus welke er bij de bouw van de woning meer dan 50 jaar geleden reeds in zat en met mooie ornamenten in de muur is verwerkt. Derhalve onderzoek ik de mogelijkheden met een (schuif)deurtje aan de binnenkant :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een plankje met scharniertjes ervoor doen ipv iets dat schuift. Kan ook een niet te ver uitstekend kastje zijn met een deurtje dat ongeveer die afmetingen heeft.

Of misschien dat je ergens een kattenluik tegenkomt dat je daar tegen de muur kan plaatsen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Marzman op 22-02-2024 16:29 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:19
houten randje iets opdikken, pianoscharnier erop en een deurtje erin. Een schuifdeurtje krijg je nooit tochtdicht.

En anders, dichtmaken hele ding en een bus buiten aan de gevel hangen,

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 26-06 09:15
Past deze er niet mooi overheen?
https://www.elektramat.nl...-4-eat-inbouwframe-3stap/

Zijn er in verschillende maten.

[ Voor 40% gewijzigd door BBB-Nick op 24-02-2024 09:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:45
BatMutsje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 08:47:

Zelf denk ik momenteel aan de volgende oplossing:
- randen afwerken met een metalen strip (geen idee nog welke)
- de binnenzijde afsluiten met een soort schuifdeurtje (waarschijnlijk met ladegeleider o.i.d.).

Graag hoor ik jullie ervaringen en/of ideeën om het een en ander netjes af te werken! :)
breew schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:04:
Een mooi (houten) kastje maken met deurtje, in de stijl van de hal. Al dan niet met venstertje. Bewegingssensor erin, met een klein ledje aan de buitenkant dat gaan branden bij beweging (=post), en een push bericht naar je telefoon stuurt.... Het is hier wel tweakers natuurlijk ;-)
Ga eens wat googelen op ‘kippenluik’. Dat is ongeveer wat je hier beschrijft. Ze zijn er ook met sensor, timer, en zelfs met een app voor je telefoon!
Luik op de linkerfoto kost 3 tientjes (30x40)
Dit kun je natuurlijk pimpen met een takelmechanisme, waardoor je het deurtje optakelt om de post te pakken. Als je het niet onzichtbaar in de muur kunt wegwerken, kun je er beter een eyecatcher van maken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zL6AJzBGZyAwn00VvsMfuXh1c4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0WWvh6OGZMBC4ZNr44NyfrYi.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tyldKDP-NP-Z3HYzb2J0lB-3VvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J3tXOqUfaKMIXbho836TTNcS.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 8% gewijzigd door Toke_gt op 24-02-2024 11:35 . Reden: Link toegevoegd ]

Pagina: 1