Oude UF-schuim verwijderen of laten bijvullen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKYORB
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Oude UF-schuim verwijderen of laten bijvullen?
...
Ik heb bij diverse bedrijven offertes aangevraagd voor het isoleren van de buitenmuur. De muur bleek al UF-Schuim te bevatten.

Twee van de bedrijven adviseren het UF-Schuim te verwijderen en de muur te vullen met grafiet parels HR++.

Een derde bedrijf zegt dat je UF-Schuim kan laten zitten en gewoon kan bijvullen met PUR-schuim.

Wat is hierin het beste? Kan UF-schuim überhaupt effectief verwijderd worden? Ik denk dat het UF-schuim er al ruim 40 jaar zit.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 16:27
Waarschijnlijk is er niets meer van dat oude UF schuim over. De nieuwe schuimen zijn nog niet heel erg anders dan de oude schuimen, dus zullen mogelijk ook weer verpulveren door de tijd heen. Het is gewoon een inferieur product ten opzichte van parels of wol en heeft alleen toepassing als het echt niet anders kan door een smalle spouw.

PUR schuim in de spouw wordt niet veel gedaan dacht ik? Het is allemaal op basis van UF-schuimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Uf schuim kan je gewoon weer bijvullen met uf schuim. De komende 30-40 jaar zit je dan weer goed.

Wise enough to play the fool

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:11
UF schuim laten weghalen en een ander product gebruiken.
Aminotherm bv, vervangt UF schuim maar heeft een enorme krimptolerantie, kans op scheuren, verkruimelen na een aantal jaar, verkleeft aan baksteen dus met al circulaire plannen gaat dat ook slecht samen, etc. Het enige voordeel is dat het bij aanbrengen alle nadelen kieren tot het laatste gaatje vult.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aminotherm is ook gewoon UF schuim.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Aminotherm is een goede optie, heb ik ook laten doen. Laten verwijderen is een kostbare optie en heeft in combinatie met nieuwe parels weinig tot geen meerwaarde. PUR producten zou ik mijden. PUR is naderhand niet te verwijderen, parels zijn vrijwel onmogelijk te verwijderen. UF producten zijn wèl te verwijderen als het nodig is mochten ze verkruimeld zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Jan Workum op 23-02-2024 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 08:24
Ben je nog tot een conclusie gekomen, @SKYORB ?
Pagina: 1