Beste tweakers.
Ik zoek jullie advies bij plaatsing van zonnepanelen, vandaar dat ik een kort topic start waar ik hoop stukje bij beetje bij het juiste oplossing te komen.
Op aanraden van een vriend heb ik nog net een 3-jaar vast tarief contract aangevraagd (en ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd). In de hoop om zo nog voor een deel de installatie terug te kunnen verdienen met salderen.
Maar dan nog "even" de panelen regelen, een stuk lastiger dan ik dacht
.
Qua plaatsing zonnepanelen zijn er 2 goede opties:
:strip_exif()/f/image/UBkD6SxusN63Y9lT7TcHqlTp.jpg?f=fotoalbum_large)
Of ik kan (eventueel zelf) 12 435Wp Panelen plaatsen op de Carport orientatie ZuidOost/NoordWest.
(Maar, de panelen op Noord/West zullen dan alleen einde middag/avond wat bijdragen).
/f/image/IJypf87O3QsjktGiBLvZxDgF.png?f=fotoalbum_large)
Wat vinden van jullie van deze opstelling op de Carport?
Ik heb nog overwogen alles 90 graden te draaien (NoordOost/ZuidWest Opstelling)
Echter ziet dat er vanuit de tuin een stuk minder mooi uit en dan kom ik ook plek te kort om rijen van 3 breed te plaatsen.
:strip_exif()/f/image/T6zFfIjuRsN64bW9c5K1dX4u.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje Omgeving: /ligging tuin:
/f/image/dDY7BVKWlnnDpWLA3M2NcP3M.png?f=fotoalbum_large)
Jaarverbruik ±2300 kWh (+ 1000 M3 gas)
Ik wil graag over van Gas naar Inductie (niet vanwege kosten, maar vanwege comfort/ ruimte tekort aanrecht)
B ) Keuze omvormer, ik neem aan 2 strings omvormer. (Maar 1 fase of 3 fase?)
C ) Ombouw meterkast van 1x 25A (Smeltzekering) naar 3x 25A
Ik denk dat de complete meterkast vervangen zal moeten worden omdat inductie niet op 1x25A er bij past met Oven/Airfyer/Quookerer (En bovendien er simpelweg al geen ruimte meer is).
:strip_exif()/f/image/35fIvgToTyhBnyID0mK7Af86.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergeet ik nog iets van info om keuze A) te kunnen maken?
Mvg,
Synnath
Ik zoek jullie advies bij plaatsing van zonnepanelen, vandaar dat ik een kort topic start waar ik hoop stukje bij beetje bij het juiste oplossing te komen.
Op aanraden van een vriend heb ik nog net een 3-jaar vast tarief contract aangevraagd (en ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd). In de hoop om zo nog voor een deel de installatie terug te kunnen verdienen met salderen.
Maar dan nog "even" de panelen regelen, een stuk lastiger dan ik dacht
Qua plaatsing zonnepanelen zijn er 2 goede opties:
Keuze A) Op het Dak, of op de carport.
Op het dak (zie foto hieronder) zou ik het net zoals bij de buren links/rechts kunnen laten doen. (Ons dakraam is alleen wat groter): Zie foto hieronder. Ik denk dat er minimaal 9 moeten passen.:strip_exif()/f/image/UBkD6SxusN63Y9lT7TcHqlTp.jpg?f=fotoalbum_large)
Of ik kan (eventueel zelf) 12 435Wp Panelen plaatsen op de Carport orientatie ZuidOost/NoordWest.
(Maar, de panelen op Noord/West zullen dan alleen einde middag/avond wat bijdragen).
/f/image/IJypf87O3QsjktGiBLvZxDgF.png?f=fotoalbum_large)
Wat vinden van jullie van deze opstelling op de Carport?
Ik heb nog overwogen alles 90 graden te draaien (NoordOost/ZuidWest Opstelling)
Echter ziet dat er vanuit de tuin een stuk minder mooi uit en dan kom ik ook plek te kort om rijen van 3 breed te plaatsen.
:strip_exif()/f/image/T6zFfIjuRsN64bW9c5K1dX4u.jpg?f=fotoalbum_large)
Plaatje Omgeving: /ligging tuin:
/f/image/dDY7BVKWlnnDpWLA3M2NcP3M.png?f=fotoalbum_large)
Achtergrond Info:
Huidige Meterkast: 1x 25A SmeltzekeringJaarverbruik ±2300 kWh (+ 1000 M3 gas)
Ik wil graag over van Gas naar Inductie (niet vanwege kosten, maar vanwege comfort/ ruimte tekort aanrecht)
Wie gaat de opdracht uitvoeren:
Ik zou zelf de panelen kunnen leggen op plat dak en de elektrabuizen voorbereiden richting de tuin/zolder.Vervolg vragen:
(Ik zal meer info plaatsen zodra A) plaatsing panelen is gekozen)B ) Keuze omvormer, ik neem aan 2 strings omvormer. (Maar 1 fase of 3 fase?)
C ) Ombouw meterkast van 1x 25A (Smeltzekering) naar 3x 25A
Ik denk dat de complete meterkast vervangen zal moeten worden omdat inductie niet op 1x25A er bij past met Oven/Airfyer/Quookerer (En bovendien er simpelweg al geen ruimte meer is).
:strip_exif()/f/image/35fIvgToTyhBnyID0mK7Af86.jpg?f=fotoalbum_large)
Vergeet ik nog iets van info om keuze A) te kunnen maken?
Mvg,
Synnath
[ Voor 3% gewijzigd door Synnath op 21-02-2024 21:31 ]
/f/image/3wHrkM6qS8MEu1yVMkbHCLGu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/dK9oVyRcLFWddhxEx7d3fKQv.png?f=fotoalbum_large)