Ik hoop dat ik hier iemand kan vinden die mij kan helpen wat betreft deze offerte van een SolarEdge systeem.
Ik heb reeds een aantal offertes aangevraagd voor zonnepanelen. Voor deze offertes had ik aangegeven dat we zijn verhuisd en onze exacte energieverbruik nog niet weten. Echter bleken wij in januari 951 kWh gebruikt te hebben. Mijn theorie is daarom zo veel mogelijk op het dak leggen.
Van de verkregen offertes heb ik een partij uitgekozen die voor mij het beste aanvoelt en een goede prijs/wp aanbied. Van heb ik 3 offertes gekregen, 1 voor het dak zo vol mogelijk met SolarEdge, 1 voor 21 panelen Solar Edge en een voor het dak val met Enphase.
Het prijsverschil tussen SolarEdge en Enphase is dusdanig groot dat ik benieuwd ben of ik het geld kan besparen door wat vooronderzoek te doen naar SolarEdge.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QnP0JKEbCbqpQhVZ9QWj2SZv.png?f=user_large)
Echter hebben zij mij een aantal offertes gemaakt, zowel voor enphase als SolarEdge. Maar door de hoeveelheid dakvlakken betwijfel ik het mogelijk is om voor SolarEdge te gaan.
De situatie die mij verkocht wordt:
/f/image/Z2qamtmgntw9cK9FYn9kroOh.png?f=fotoalbum_large)
Na heel wat beangstigende verhalen uit het grote SolarEdge topic ben ik de boel toch maar gaan invoeren in de designer. Daar kwam het volgende uit.
/f/image/9y6ntyJ1d0Buk1dwqj6b0auK.png?f=fotoalbum_large)
Het betreft hier S404 optimizers, een Solaredge 9k Eseries omvormer en 27x JA solar 430wp panelen.
Zal dit systeem naar verwachting functioneren?
Verder ben ik bang dat de zonnepanelen op oost/west met te weinig zijn als ik de de origineele berichtje lees van het Solar Edge topic. Ik had stiekem gehoopt dat dit gecompenseerd zou worden door een grote hoeveelheid zuid panelen.
Ik heb reeds een aantal offertes aangevraagd voor zonnepanelen. Voor deze offertes had ik aangegeven dat we zijn verhuisd en onze exacte energieverbruik nog niet weten. Echter bleken wij in januari 951 kWh gebruikt te hebben. Mijn theorie is daarom zo veel mogelijk op het dak leggen.
Van de verkregen offertes heb ik een partij uitgekozen die voor mij het beste aanvoelt en een goede prijs/wp aanbied. Van heb ik 3 offertes gekregen, 1 voor het dak zo vol mogelijk met SolarEdge, 1 voor 21 panelen Solar Edge en een voor het dak val met Enphase.
Het prijsverschil tussen SolarEdge en Enphase is dusdanig groot dat ik benieuwd ben of ik het geld kan besparen door wat vooronderzoek te doen naar SolarEdge.
Foto's
De situatie is als volgt. We hebben 3 dakvlakken. Oost/zuid/west gericht. De oost/west dakvlakken zijn 37 graden en het zuidvlak is 51 graden. Verder heb ik nog een plat dak rechtsbeneden het zuidvlak. Dit is ong. 3,5mx7,5m. Buiten een dakkapel (westen)en en schoorsteentje valt geen schaduw op het dak.:fill(white):strip_exif()/f/image/QnP0JKEbCbqpQhVZ9QWj2SZv.png?f=user_large)
Jaarverbruik
Helaas heb ik nog geen indicatie van jaarverbruik.De volgende data heb ik wel beschikbaarMaand | Verbruik in kWh |
Oktober | 618 |
November | 544 |
December | 543 |
Januari | 910 |
Februari | 481 |
Totaal | 3.096 |
Huidige elektriciteitsaansluiting
De laadpaal van de auto is volgens mij al op 3 fase aangesloten (3x25a?)Reeds verkregen offertes
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een partij die de beste euro/wp prijs heeft en goed aanvoelde in het overleg.Echter hebben zij mij een aantal offertes gemaakt, zowel voor enphase als SolarEdge. Maar door de hoeveelheid dakvlakken betwijfel ik het mogelijk is om voor SolarEdge te gaan.
De situatie die mij verkocht wordt:
/f/image/Z2qamtmgntw9cK9FYn9kroOh.png?f=fotoalbum_large)
Na heel wat beangstigende verhalen uit het grote SolarEdge topic ben ik de boel toch maar gaan invoeren in de designer. Daar kwam het volgende uit.
/f/image/9y6ntyJ1d0Buk1dwqj6b0auK.png?f=fotoalbum_large)
Het betreft hier S404 optimizers, een Solaredge 9k Eseries omvormer en 27x JA solar 430wp panelen.
Zal dit systeem naar verwachting functioneren?
Verder ben ik bang dat de zonnepanelen op oost/west met te weinig zijn als ik de de origineele berichtje lees van het Solar Edge topic. Ik had stiekem gehoopt dat dit gecompenseerd zou worden door een grote hoeveelheid zuid panelen.