Prijsverschil app en website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-05 17:32
Hallo,

Ik ben het surfen voor nieuwe auto onderdelen, nu is mijn auto toe aan een nieuwe distributieriem.

Nu kwam ik op autodoc uit en ik zie dat ze 2 verschillende prijzen hanteren voor het zelfde product.

Op de website word het onderdeel voor €234,58 aangeboden, ga ik vervolgens via de app kijken staat het zelfde onderdeel geprijsd voor €195,12 met een flinke korting van 60%.
Hier geven ze aan dat de originele prijs €490,80 is.

Dat prijzen soms worden verhoogd om te laten lijken dat het een goede deal is ben ik ondertussen wel gewend, maar dit heb ik nog nooit gezien?

In principe zou toch van de €234,58 de 60% korting gelden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCBmZClwguIMqPDPKTyz-RfA6z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfkZo3Z5L16Cu0Z242QGieaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvk2PkSZouWQ8fj6azKph81bDIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5ZefP13ly093RMb31CgGRoKr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10

Barrycade

Through the...

Gokje: ene is zonder BTW de ander met?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Nee, beide is incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:06
Cookies zullen het verschil veroorzaken. Als je wat vaker naar een bepaald product kijkt, dan kan dat de prijs doen beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Oke, maar dan vind ik het als nog vreemd dat als ik via de PC kijk het product €234,58 kost en ze op de app zeggen dat het product normaal gesproken €490,80 kost maar daar nu 60% korting op komt.

Als ik dan bij een familielid of vriend ga kijken zal daar ook een andere prijs weergeven worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Vermijdt Autodoc, totaal ondoorzichtige prijzen en nep kortingen; en je moet maar hopen dat je daadwerkelijk krijgt wat je bestelt qua merk. Het is niet ongebruikelijk om een ander merk (lees: B-merk of C-merk) te krijgen dan wat je in eerste instantie gekozen hebt.
Als ik een tip mag geven; www.motointegrator.de, ja, uit Duitsland, verzenden is iets duurder maar de onderdelen zijn stukken goedkoper (en je krijgt daadwerkelijk wat je bestelt)

[ Voor 19% gewijzigd door -tom-562 op 21-02-2024 20:43 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Wat betreft prijs hoef je het niet te doen nee, maar als ik in dit geval iets van SKF bestel dan zal er toch niet iets anders in de zak zitten van SKF dan een SKF product zelf. Dit zal altijd op het lager of onderdeel te zien zijn?

Wat mij vooral vraagtekens geeft is het royale prijs verschil tussen website en app?
Dit is beide online, als ik het nu met mijn linkermuis knop bestel of met mijn wijsvinger via een scherm.

Als er nu nog een fysieke winkel was geweest had ik het prijsverschil wel begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

anothergenius schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:00:
Wat betreft prijs hoef je het niet te doen nee, maar als ik in dit geval iets van SKF bestel dan zal er toch niet iets anders in de zak zitten van SKF dan een SKF product zelf. Dit zal altijd op het lager of onderdeel te zien zijn?

Wat mij vooral vraagtekens geeft is het royale prijs verschil tussen website en app?
Dit is beide online, als ik het nu met mijn linkermuis knop bestel of met mijn wijsvinger via een scherm.

Als er nu nog een fysieke winkel was geweest had ik het prijsverschil wel begrepen.
Dat hoop je. Ik heb al meegemaakt dat ik specifiek een onderdeel van een bepaald merk had besteld, en dat ik een ander merk kreeg (van mindere kwaliteit). Als smoes krijg je dan 'niet op voorraad'.
Ik ben niet de enige met die ervaring.
Voor mijn een reden om er nooit meer te bestellen (afgezien van het feit dat er een totaal ondoorzichtig prijzen- en kortingenbeleid hebben)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Oke, dat is wel heel zuur ja.
Ik zal even verder kijken dan.

Vraag ik mij alleen nog af of ze zo een prijs verschil mogen doorvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-05 12:15
Een distributieriem zou ik persoonlijk bij een garage laten doen, dan heb je ook garantie op bijvoorbeeld een lekkende waterpomp. Bij Conti geven ze daar ook garantie op + arbeid + nieuwe set mocht het gebeuren.

De webshop die @-tom-562 aangaf had ik eerder moeten weten. Dat scheelt voor de onderdelen die ik had besteld ook aardig.

Bij Autodoc krijg je korting via de app, omdat ze dan iedere dag één of meerdere meldingen sturen. Maar regelmatig is zelfs een Winparts nog goedkoper. Zelfs als je die "43% korting" krijgt.

Zo stuurt Autodoc ook rustig een LUK koppelingsset op i.p.v. de bestelde Sachs....beiden goede merken hoor, maar die LUK was een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
John767 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:40:
Een distributieriem zou ik persoonlijk bij een garage laten doen, dan heb je ook garantie op bijvoorbeeld een lekkende waterpomp. Bij Conti geven ze daar ook garantie op + arbeid + nieuwe set mocht het gebeuren.

De webshop die @-tom-562 aangaf had ik eerder moeten weten. Dat scheelt voor de onderdelen die ik had besteld ook aardig.

Bij Autodoc krijg je korting via de app, omdat ze dan iedere dag één of meerdere meldingen sturen. Maar regelmatig is zelfs een Winparts nog goedkoper. Zelfs als je die "43% korting" krijgt.

Zo stuurt Autodoc ook rustig een LUK koppelingsset op i.p.v. de bestelde Sachs....beiden goede merken hoor, maar die LUK was een stuk goedkoper.
Distributieriem doe ik altijd zelf, heb hier ook het speciale gereedschap voor, normaal kocht ik mijn spullen altijd origineel bij de dealer hier maar die is er helaas niet meer.

Ik heb de distributie set ook besteld bij Winparts nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:10

Barrycade

Through the...

Als.ik op autodoc zoek Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bxar03qj-qDQK9qSq6-V6JgrMWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l4nYgMS3BcuaqZjQ7ddDFfqp.png?f=fotoalbum_large
Krijg ik in ieder geval een uitleg deel de oorzaak van je prijsverschil te zien.

Dus app is lager, welliswaar in jouw voorbeeld nog meer dan 10% maar de prijzen zijn bij die club blijkbaar fluïde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Ja, dat klopt.
Maar ze hanteren 2 verschillende vanaf prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.Klaassen
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 29-06-2024
Hi !

Ik bestel al geruime tijd en maandelijks op autodoc. je moet idd wel opletten en niet naar de kortingspercentages kijken. heb wel 2 tips.. en wat opmerkingen betreft mijn ervaringen.

-bestel altijd via de app vraag niet waarom maar dit is altijd goedkoper.
-bestel altijd op maandag !! ook dit is goedkoper en kan echt veel schelen.

Zelf vul ik vaak het winkelmandje wanneer het mij goed uitkomt en dan op de eerstvolgende maandag kijk ik wat het prijsverschil is 9/10 keer is het dan echt wel gezakt en bestel ik het dan.

Ik krijg eigenlijk nooit een ander product dan besteld en als dit gebeurd krijg ik het geld vanzelf terug gestort indien het alternatief goedkoper is en als het duurder is heb ik nog nooit bij moeten betalen.

Verzenden kan 10/14 dagen duren zeker als het uit 2 magazijnen moet komen. dit is wel te volgen via de app maar zie je niet op voorhand. het gebeurd met kleine bestellingen ook steeds vaker dat het er binnen 5 dagen is.

Retour kan altijd lasig zijn maar nieuwe ongeopende verpakkingen kunnen/mogen altijd retour. kan via de app prima aangemeld worden voor retour.

zijn al met al wel wat dingen die fijn zijn vooraf te weten maar ze zijn uiteindelijk vaak toch echt goedkoper dan dat ik het lokaat haal op in nederland via een webshop......
Pagina: 1