Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-08 15:44
Hi all,

Ik heb YouTube Premium, waardoor ik ook YouTube music kan gebruiken. Daarom heb ik geen Spotify nodig. Nu wil ik als eerste smartwatch een Garmin Vivoactive 5 gaan aanschaffen, maar voor zover ik kan vinden, is er geen YouTube music app beschikbaar op Garmin watches.

Weet iemand of hier workarounds voor zijn? Of zijn er alternatieve watches die voor vergelijkbare prijs ook vergelijkbare specs en functionaliteiten biedt?

Alvast bedankt

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:37
Als ik zoek, kom ik deze app tegen die zegt het te kunnen doen, maar ik heb het niet geprobeerd: https://songlate.com/
Songlate lets you sync playlists between Google Play Music, or YouTube Music, and your Garmin watch.
Verder zie ik wat geruchten van vorig jaar juni dat er gewerkt zou worden aan een app voor Garmin, maar nergens dat die er ook al is.
https://www.techradar.com...hes-with-offline-playback

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 14:54
Ik heb sinds enige tijd een Vivoactive 5.
Nu gebruik ik muziek spelen via mijn horloge niet, maar als ik ff snel kijk zijn er de volgende music apps:
Spotify
Playrun
SubMusic
Traxx
Runcasts
SubMusic for Plex
Jurek

Geen van deze allen lijken YT music te ondersteunen.

Submusic lijkt wel music van cloud te kunnen spelen, maar noemen hierbij: NextCloud, Subsonic, Ampache en Airsonic

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mediokas
swhnld schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:29:
Als ik zoek, kom ik deze app tegen die zegt het te kunnen doen, maar ik heb het niet geprobeerd: https://songlate.com/

[...]

Verder zie ik wat geruchten van vorig jaar juni dat er gewerkt zou worden aan een app voor Garmin, maar nergens dat die er ook al is.
https://www.techradar.com...hes-with-offline-playback
Hmmm het zou kunnen dat dit werkt. Ik kan ook voor een mobvoi ticwatch 5 gaan, die heeft Wear OS, dan is het hele probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
GarBaGe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:37:
Ik heb sinds enige tijd een Vivoactive 5.
Nu gebruik ik muziek spelen via mijn horloge niet, maar als ik ff snel kijk zijn er de volgende music apps:
Spotify
Playrun
SubMusic
Traxx
Runcasts
SubMusic for Plex
Jurek

Geen van deze allen lijken YT music te ondersteunen.

Submusic lijkt wel music van cloud te kunnen spelen, maar noemen hierbij: NextCloud, Subsonic, Ampache en Airsonic
Ja het is voor mij net dat ik voor muziek aan die ene app vastzit. Misschien toch maar een goeie zoeken met Wear OS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-07 10:08
Ontwikkelaar van SubMusic hier toevallig. Een tijd terug al eens verzoeken gekregen om YouTube te ondersteunen. Probleem was toen alleen dat de licenties van YouTube niet toestonden om audio lokaal op te slaan. Alleen streamen was toegestaan, maar voor zover ik weet kan dat niet op Garmin. Hoe het zit met lokaal opslaan voor Premium gebruikers, weet ik eigenlijk niet.

Misschien dat iemand anders meer van de licenties af weet. Mocht het wèl toegestaan zijn, dan is het niet heel lastig om support voor YouTube Music in te bouwen in de SubMusic app.

WearOS heeft wel een YouTube Music app. De keuze tussen WearOS en Garmin zou ik eerder maken vanwege
- betrouwbare GPS (+Garmin)
- onafhankelijk van smartphone (+Garmin)
- batterijduur (+Garmin)
- Sport (+Garmin)
- vaak mooie oled schermen (+WearOS)
- smartphone integratie bijv. notificaties (+WearOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediokas
memen schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:21:
Ontwikkelaar van SubMusic hier toevallig. Een tijd terug al eens verzoeken gekregen om YouTube te ondersteunen. Probleem was toen alleen dat de licenties van YouTube niet toestonden om audio lokaal op te slaan. Alleen streamen was toegestaan, maar voor zover ik weet kan dat niet op Garmin. Hoe het zit met lokaal opslaan voor Premium gebruikers, weet ik eigenlijk niet.

Misschien dat iemand anders meer van de licenties af weet. Mocht het wèl toegestaan zijn, dan is het niet heel lastig om support voor YouTube Music in te bouwen in de SubMusic app.

WearOS heeft wel een YouTube Music app. De keuze tussen WearOS en Garmin zou ik eerder maken vanwege
- betrouwbare GPS (+Garmin)
- onafhankelijk van smartphone (+Garmin)
- batterijduur (+Garmin)
- Sport (+Garmin)
- vaak mooie oled schermen (+WearOS)
- smartphone integratie bijv. notificaties (+WearOS)
Hmmm daar komt Garmin dan als winnaar uit de bus. Maar ik vind ondersteunen van apps als de Google Wallet en YouTube music wel voordelen voor WearOS. En ik zit nu te kijken naar een Mobvoi ticwatch 5. Die heeft ook een goede batterijduur, is goed voor sport (ook in de zin van krasbestendigheid enzo) en draait op WearOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-07 10:08
YouTube Music heeft inmiddels een app. Nog niet beschikbaar op de Vivoactive serie helaas. Wellicht binnenkort volgens de omschrijving
*Support for more devices coming soon
https://apps.garmin.com/a...5-a912-377827866362?tid=0
Pagina: 1