Monitor met eARC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-05 19:50
Hi all,

Voor op het bureau in mijn werkkamer/mancave ben ik op zoek naar een 120 hertz+ monitor met eARC. Dit zodat ik mijn PS5 voor geluid kan verbinden met een wiim Amp.

Ik kan hier bijzonder weinig over vinden. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en wellicht advies kan geven?

Zo las ik bijvoorbeeld al dat niet alle HDMI 2.1 devices ook eARC ondersteunen.

Ik zat thans te kijken naar bijv.; uitvoering: Dell G2724D Zwart en uitvoering: Samsung Odyssey G7 G70B 28" (BG700EP) Zwart maar heb geen idee of deze eARC ondersteunen.

Zo heeft de g2724d zo te zien slechts 1 HDMI aanlsuiting. Maar zou het dan bijv. mogelijk zijn om de PS5 HDMI --> Displayport een te sluiten en wiim Amp HDMI --> HDMI? Immers, volgens mij kan displayport ook audio dragen.

Support is most welcome _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39
@IngamerX
Koop een TV zou ik zeggen. Een moderne TV kan prima 120HZ weergeven en ondersteunen eARC.
Gewone PC monitoren worden eigenlijk niet gebruikt in combinatie met eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
@chrisborst het scherm is niet alleen om te gamen, maar dus ook om op te werken. Een TV is mij te groot en niet in hoogte verstelbaar. Een monitor heeft daarom de voorkeur.

Mocht een dergelijk monitor simpelweg niet bestaan dan zal ik (alsnog) een audio extractor bestellen. Maar liever plug and play - daarbij is mijn monitor al wat verouderd dus mag wel vervangen worden.

edit; mocht je een advies hebben voor een goede kleine TV (tot max 32 inch oid) die 120hertz+ is en wellicht aan een in hoogte verstelbare standaard kan worden bevestigt aan het bureau dan laat ik mij uiteraard alsnog graag adviseren!

[ Voor 23% gewijzigd door IngamerX op 21-02-2024 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft weinig met computerhardware te maken. Schopje naar Beeld en geluid koopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
@IngamerX eARC is echt een feature die je doorgaans alleen op Hifi apparatuur ziet, zoals TVs en versterkers.
Je kan wel een TV kopen en deze op een verstelbare arm monteren.
Dan is ie in hoogte verstelbaar.
Zowel beugels als TVs (als monitoren) ondersteunen allemaal de VESA standaard die aangeeft op welke afstand de gaten zitten bij het bevestigen aan een beugel

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
br00ky schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 20:59:
Dit heeft weinig met computerhardware te maken. Schopje naar Beeld en geluid koopadvies.
Dank voor herallocatie naar juiste forum O-)
GarBaGe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:02:
@IngamerX eARC is echt een feature die je doorgaans alleen op Hifi apparatuur ziet, zoals TVs en versterkers.
Je kan wel een TV kopen en deze op een verstelbare arm monteren.
Dan is ie in hoogte verstelbaar.
Zowel beugels als TVs (als monitoren) ondersteunen allemaal de VESA standaard die aangeeft op welke afstand de gaten zitten bij het bevestigen aan een beugel
Als ik in de pricewatch zoek naar een 100+hertz scherm bij max 32 inch, dan geen succes helaas.. toch wel erg jammer. Lijkt toch alsnog op een audio extractor uit te komen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:09

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Beeld en Geluid maar onder Harde Waren, BGK > CKA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-05 14:53
IngamerX schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:03:
Hi all,

Voor op het bureau in mijn werkkamer/mancave ben ik op zoek naar een 120 hertz+ monitor met eARC. Dit zodat ik mijn PS5 voor geluid kan verbinden met een wiim Amp.
BenQ Mobiuz monitoren zoals de BenQ EX271U en EX321UX hebben eARC
https://www.benq.com/en-u...obiuz-gaming-monitor.html

[ Voor 17% gewijzigd door Pino Blauw op 20-11-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 04:21

mth

Naast de genoemde BenQ Mobiuz monitoren is de enige monitor met eARC die ik kon vinden de Alienware AW2725QF. Die heeft echter geen KVM switch en de reden dat ik eARC in een monitor zou willen is juist om met 1 knop alle input en output (inclusief sound bar) te switchen tussen desktop en laptop.

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1