Waarom zijn onderwijsniveaus als hbo en mbo (met name mbo) in theorie zo oppervlakkig terwijl het niveau in de praktijk nog best tegenvalt? Ik heb dit ook meegemaakt op bijvoorbeeld de middelbare school, je denkt dat havo easy is en dat vmbo-tl wel heel makkelijk is en dat blijkt anders te zijn als je ouder wordt. Ik ben er bijvoorbeeld ook achter gekomen dat sommig lesmateriaal van mbo-niveau 4 vaak ook onderdeel is van het universitaire curriculum.
Valt dit te verklaren? Overschatten mensen zichzelf misschien en valt het daardoor anders uit? Ik heb mbo-niveau 4 niet afgemaakt terwijl ik dacht dat hbo makkelijk was. Het blijft een mysterie voor mijn brein, misschien heeft het te maken met de imperfectie van het menselijk brein.
Valt dit te verklaren? Overschatten mensen zichzelf misschien en valt het daardoor anders uit? Ik heb mbo-niveau 4 niet afgemaakt terwijl ik dacht dat hbo makkelijk was. Het blijft een mysterie voor mijn brein, misschien heeft het te maken met de imperfectie van het menselijk brein.