Is er een topic of discussie over kleurkeuze in huis?

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:41
Mijn vraag
...Goedemiddag Tweakers, is er een topic/discussie waarin andere tweakers foto's van hun woonkamer/slaapkamer/whatever kamer plaatsen voor advies wat voor kleur verf op die muur te doen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...nv.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb gezocht in GoT op de volgede zoektermen kleuradvies, binnenhuis advies, binnenhuis architectuur (al gaat mijn vraag niet echt om architectuur) maar kan niet echt iets vinden wat ik bedoel. Kom het woord kleuradvies wel tegen in andere topics maar dat zijn vaak verwijzigngen naar bedrijven die kleuradvies doen. En ik denk dat er hier binnen GoT best wel tweakers zijn die goed zijn in kleurkeuze :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:44
Is dat niet gewoon een kwestie van smaak?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
Blackouts schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:43:
Is dat niet gewoon een kwestie van smaak?
Ja ze zou als het smaak kunnen zijn maar dat betekent toch niet dat je daar geen hulp bij kunt vragen?
Het zou toch leuk zijn als er een topic zou zijn waar je als je met je huis bezig bent foto's kunt posten en om hulp kunt vragen als je niet helemaal zeker bent of een kleur bij een andere kleur past. ? Ik kan het niet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 22:59
Er zijn talloze sites die je kunnen helpen bij kleuren in het interieur.
Verder zijn er apps, zoals die van Sikkens, waarmee je virtueel een wand of ander vlak een kleurtje kan geven.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Klinkt als een opsomtopic, niet echt iets voor een discussie. Lijkt me geen lang leven beschoren.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
JukeboxBill schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:13:
Er zijn talloze sites die je kunnen helpen bij kleuren in het interieur.
Verder zijn er apps, zoals die van Sikkens, waarmee je virtueel een wand of ander vlak een kleurtje kan geven.
THanx. Al moet ik dan nog steeds zelf beslissen of iets mooi staat. En ik zie zulke dingen niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Aangezien er nog geen topic voor lijkt te zijn, waarom start je niet met het stellen van je vraag?

Welke ruimte gaat het om? Hoe groot is de ruimte? Hoe is deze ingedeeld? Hoe valt het licht (lampen en zon)? Wat voor (kleur) meubels heb je? Waar hou je wel van en wat niet?

Wellicht dat je dan wat op gang krijgt of dat anderen wat delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:01
Zelf heb ik gekeken wat voor kleur "trending" is en heb daarna via een andere site vergelijkbare kleurtinten gevonden. Daarna enkele testers besteld via https://www.sikkenssamples.com/samples en zo tot een keuze gekomen.

Op je beeldscherm kun je in elk geval niet goed oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:23

-tom-562

Oliesjeik

Vraag het sowieso aan een vrouw. De meeste mannen zien blauw of groen. De meeste vrouwen zien 37 kleuren blauw en 44 kleuren groen.
Maar idd, lijkt mij een opsomtopic worden.

Kijk eens op de site van Histor o.i.d., die hebben elk jaar wel een lijn met de laatste hippe kleuren.
Verder doet RAL9010 het altijd goed op muren.

[ Voor 42% gewijzigd door -tom-562 op 21-02-2024 23:08 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 22:59
r_buren schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:33:
[...]

THanx. Al moet ik dan nog steeds zelf beslissen of iets mooi staat. En ik zie zulke dingen niet. ;)
Dat leer je vanzelf als je er over gaat lezen en ook de wil hebt om er iets meer over te weten. En het zijn niet alleen de kleuren op zich maar ook het licht speelt een rol.

En met wat rondneuzen op de verfafdeling kom je ook wel op ideeën. Je kan daar kleurstalen bekijken, met een aantal kleuren op een strook, die al zijn samengesteld om bij elkaar te passen.

En wat wil je? Kleuren die je mooi hóórt te vinden of kleuren die je zelf mooi vind? Jij moet er wonen, tenslotte.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25
Mocht je echt met kleuren willen spelen, kan je ook gebruik maken van een "kleurenconsulent".
Tenminste als je meer dan 1 of 2 kleine kamertjes wil verven.
Wij hebben er gebruik van gemaakt toen we ons hele huis wilden verven.
Als je aangeeft wat je wil, komen zij wel met verrassend goede voorstellen.
Bij ons was de enige voorwaarde "niet alles beige" en de voorstellen die deze consulent deed bevielen zeer goed.

Deze consulent werkte via een verfwinkel, dus zijn kosten werden in mindering gebracht indien wij voor minimaal x euro verf bij hun kochten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Bob Popcorn

Plop!

-tom-562 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:07:
Vraag het sowieso aan een vrouw. De meeste mannen zien blauw of groen. De meeste vrouwen zien 37 kleuren blauw en 44 kleuren groen.
Maar idd, lijkt mij een opsomtopic worden.

Kijk eens op de site van Histor o.i.d., die hebben elk jaar wel een lijn met de laatste hippe kleuren.
Verder doet RAL9010 het altijd goed op muren.
Onzin, mijn vrouw ziet dat echt niet. Ik daarentegen wel. :p

Ik zou idd de grote verfmerken even af gaan (Flexa, Histor, Sikkens, Farrow & Ball) en daar kijken wat de trends zijn. En dan kies je wat en laat je het mengen. De regel is in principe dat je zo mat mogelijke verf neemt. Té mat is vooral vrij krasgevoelig, dus dat kun je beter niet nemen met kleine kinderen.

Ik heb recent een soort baksteen kleur op m'n muren geflotst:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QPeb3Dn.png

[ Voor 5% gewijzigd door Bob Popcorn op 22-02-2024 11:08 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:25
Bob Popcorn schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:06:
[...]

Onzin, mijn vrouw ziet dat echt niet. Ik daarentegen wel. :p

Ik zou idd de grote verfmerken even af gaan (Flexa, Histor, Sikkens, Farrow & Ball) en daar kijken wat de trends zijn.

Ik heb recent een soort baksteen kleur op m'n muren geflotst:

[Afbeelding]
Ze zeggen wel eens dat mode/trends zich periodiek herhalen.
Ik heb ongeveer dezelfde kleur als accentkleur op 1 muur in de woonkamer en doorgetrokken naar 1 muur in de keuken en trap naar boven.
Hangt nu al bijna 15 jaar tegen de muur, maar is blijkbaar opnieuw/nog steeds trending ;)

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

advies wat voor kleur verf op die muur te doen?
(...)
als je niet helemaal zeker bent of een kleur bij een andere kleur past.
Flexa heeft net een nieuwe tool gelanceerd die je mogelijk zou kunnen helpen bij dit probleem O-)
https://www.flexa.nl/nl/kleurinspiratie/colourplay

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als daar al topics over lopen dan zal dat in dit deel van het forum zijn: Bouwen en klussen

Kijk dus daar eens rond en open eventueel daar zelf een topic om dit onderwerp aan te snijden als je niet iets kan vinden waar je bij aan kan haken :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.