Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Modded Cities Skylines I + veel assets en hopelijk ook snel modded Cities Skylines II + assets.
Daarnaast moeten games als Warzone, Fortnite en AAA games gewoon als een zonnetje lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer rond de 2000 EUR uit te komen, alles daarboven moet een erg goede reden hebben.
Laten we zeg max 2350 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, in principe mag alles nieuw zijn, mogelijk een casefan of SSD maar laat dat buiten beschouwing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn doel is om een systeem te bouwen wat nu top is! wat CSI makkelijk aankan en CSII in potentie ook. Ik wil voorlopig niks meer upgraden, maar wel over 3 jaar nog een stap kunnen maken. Daarom let ik ook specifiek op PCI-E 5 ondersteuning en kies ik er nu niet voor om mijn processor te vervangen (want AM4 moederboard). Dit moet met een upgrade over 5 jaar nog top zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, al merk ik dat ASUS videokaarten mij esthetisch aanspreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil geen enorme kast, maar moet wel genoeg ruimte hebben. oh, en zo min mogelijk kermis RGB.
Functionele, instelbare opties zijn leuk, maar liever zwart.
Ga je overklokken?
ik wil de mogelijkheid hebben, dus koeling en voeding zal belangrijk zijn.
Wat verwacht je van ons?[i]
Challenge mijn boodschappen lijstje
welke upgrades zijn nog logisch om prestaties echt te verbeteren. welke onderdelen helpen daar totaal niet bij en verhogen alleen maar de prijs?
Daarnaast wat specifieke vragen:
Modded Cities Skylines I + veel assets en hopelijk ook snel modded Cities Skylines II + assets.
Daarnaast moeten games als Warzone, Fortnite en AAA games gewoon als een zonnetje lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer rond de 2000 EUR uit te komen, alles daarboven moet een erg goede reden hebben.
Laten we zeg max 2350 EUR.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, in principe mag alles nieuw zijn, mogelijk een casefan of SSD maar laat dat buiten beschouwing.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn doel is om een systeem te bouwen wat nu top is! wat CSI makkelijk aankan en CSII in potentie ook. Ik wil voorlopig niks meer upgraden, maar wel over 3 jaar nog een stap kunnen maken. Daarom let ik ook specifiek op PCI-E 5 ondersteuning en kies ik er nu niet voor om mijn processor te vervangen (want AM4 moederboard). Dit moet met een upgrade over 5 jaar nog top zijn.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 359,- | € 359,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X670 GAMING X AX V2 | € 250,68 | € 250,68 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 779,- | € 779,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H100i RGB Elite | € 143,37 | € 143,37 |
| 4 | Ventilators | Corsair AF120 Elite, 120mm | € 20,57 | € 82,28 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000C36 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM1000e V2 | € 157,95 | € 157,95 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.098,08 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, al merk ik dat ASUS videokaarten mij esthetisch aanspreken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
ik wil geen enorme kast, maar moet wel genoeg ruimte hebben. oh, en zo min mogelijk kermis RGB.
Functionele, instelbare opties zijn leuk, maar liever zwart.
Ga je overklokken?
ik wil de mogelijkheid hebben, dus koeling en voeding zal belangrijk zijn.
Wat verwacht je van ons?[i]
Challenge mijn boodschappen lijstje
Daarnaast wat specifieke vragen:
- Zitter er incompatible onderdelen in mijn setup, klopt het allemaal?
- Is de 7900x3D de meerprijs waard in deze setup, of misschien zelfs de 7950x3D?
- Met alle assets voor CSI en CSII, is het de moeite waard om direct 64 GB RAM te nemen? Of is de snelle SSD genoeg om dit met pagefile op te lossen?
- Waterkoeling ziet er tof uit, maar hoeveel extra prestatie geeft me dat eigenlijk versus een fan?
[ Voor 4% gewijzigd door Nahsiekia op 21-02-2024 15:57 . Reden: Introductie weggehaald van voorbeeld :) ]