Aankoopadvies nieuwe 49" monitor -> voor RTX4090

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jones_belgium
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-04 07:07
Graag wou ik hier eens polsen voor advies voor een nieuwe 49" monitor.

Momenteel heb ik ook een 49" monitor al enkele jaren nl. de Philips 499P9H waar ik zeer tevreden van ben. Maar deze draait slechts op 70Hz en VA-paneel

Doordat ik net een nieuw PC build gemaakt heb met een I14700k en RTX4090 wou ik nu ook de monitor vervangen om toch meer geniet te hebben van rijkelijke kleuren en degelijke FPS tijdens het sporadisch gamen etc. Wat nut heb je anders van een RTX4090.. :)

Als ik wat rondkijk op internet voor een 49" monitor kom je direct bij de
Samsung Odyssey modellen maar eerlijk gezegd lees ik daar ook niet veel goed van.. (tenzij iemand mij het tegendeel kan bewijzen)

Gezien mijn tevredenheid van Philips heb ik volgend model op mijn lijstje staan: Philips Evnia 49M2C8900/00 (niet te vinden op tweakers?)

Iemand ervaringen hiermee of andere voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:53

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:41
Ik heb één van de oorspronkelijke odysseys g9. Er was in de reviews's en het forum heel veel commentaar op de QC van de schermen. Ik heb toen de gok genomen en geniet al een tijdje van een goed exemplaar. Een beetje geluk hoort er blijkbaar bij. Iets meer dimming zones zou nu wel fijn zijn, of nog beter: Oled. Volgens mij is het commentaar op de huidige modellen nog steeds van vergelijibare aard, maar dat weet ik niet precies.

Ik ben in ieder geval tevreden met wat ik heb. En als je het scherm bij een betrouwbare shop koopt, kun je hem altijd weer retourneren. Of je kiest er één in een fysieke winkel.

Overigens ben ik ook tevreden met mijn Philips 499P9H, maar die staat op kantoor. Qua refresh rate voor gaming vind ik de odyssey wel mooier.

[ Voor 5% gewijzigd door ZatarraNL op 24-02-2024 08:42 ]