Dag allen,
Onze nieuwbouwwoning wordt binnenkort gerealiseerd en ik verdiep me momenteel over de bekabeling voor mijn achterspeakers van een 5.1 set.
Ik heb momenteel een Sony soundbar met SA-Z9R achterspeakers. De speakers worden draadloos verbonden met de soundbar en worden gevoed via een regulier stopcontact. Op langere termijn (wanneer er weer budget is) wens ik over te schakelen op een degelijker Hifi systeem met audiobekabeling. Daarvoor wens ik nu reeds audiokabels te voorzien naar achter de zetel.
Het is mij niet duidelijk hoe ik deze speakers netjes weggewerkt krijg in mijn toekomstige woning. Zien jullie een mooie oplossing om zowel mijn huidige als toekomstige speakers (op oorhoogte) te plaatsen? Enkele opties waar ik zelf aan dacht:
Onze nieuwbouwwoning wordt binnenkort gerealiseerd en ik verdiep me momenteel over de bekabeling voor mijn achterspeakers van een 5.1 set.
Ik heb momenteel een Sony soundbar met SA-Z9R achterspeakers. De speakers worden draadloos verbonden met de soundbar en worden gevoed via een regulier stopcontact. Op langere termijn (wanneer er weer budget is) wens ik over te schakelen op een degelijker Hifi systeem met audiobekabeling. Daarvoor wens ik nu reeds audiokabels te voorzien naar achter de zetel.
Het is mij niet duidelijk hoe ik deze speakers netjes weggewerkt krijg in mijn toekomstige woning. Zien jullie een mooie oplossing om zowel mijn huidige als toekomstige speakers (op oorhoogte) te plaatsen? Enkele opties waar ik zelf aan dacht:
- Ik kan mijn speakers via muurbeugel bevestigen maar dan heb ik nu een stopcontact en later audiobekabeling nabij de speaker nodig. De audiobekabeling kan ik laten uitkomen achter de speaker. Een stopcontact achter de speaker lijkt mij vreemd (zeker als deze nadien niet meer gebruikt wordt) en laat ik dan misschien beter tijdelijk op vloerhoogte uitkomen, al zij het dat er dan enkele jaren een kabel langs de muur naar beneden bengelt?
- Ik kan de speakers via staander plaatsen en dan eerder zowel het stopcontact als audiobekabeling op vloerhoogte laten uitkomen. Zo'n staander is echter minder netjes, zeker nu ik de kans heb om kabels weg te werken... Ook onhandig met kindjes
- Ik kan ook voor de korte pijn gaan en reeds nu een nieuwe Hifi set op audiobekabeling voorzien (opbouw of inbouw) en het probleem van voeding via stopcontact achterwege laten. Dat lijkt dan echter zonde van mijn nog perfect functionerende huidige set.
- Ik kan een soort opening in de muur makenwaar ik mijn huidige speaker (en stopcontact) in plaats, al heeft zo'n open kast waarschijnlijk een negatief effect op de geluidservaring?
- Andere oplossingen die ik over het hoofd zie?