Ik ben bezig met het vervangen van de ramen in mijn huis en ik ben geïnteresseerd in PVC-ramen uit Polen. Hebben jullie ervaring met deze ramen?
Bij dit bedrijf bieden ze VEKA aan, maar ik vraag me af welk profiel ik moet kiezen, kunt u adviseren wat het meest gebruikte profiel in Nederland is?
Er is een best uitgebreid topic over kunststof kozijnen: Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.
Veka komt daar ook in voor.
Veka komt daar ook in voor.
VEKA is alleen een merknaam. Houd er rekening mee dat een kozijn in Polen geproduceerd niet hetzelfde is als een "Pools kozijn". We hebben in Nederland een andere manier van monteren en meestal worden verdiepte profielen gebruikt, iets wat ze in andere landen niet kennen.
In Nederland zetten we bijvoorbeeld de kozijnen tussen de stenen van het buitenblad, in België zet men ze achter het buitenblad.
In Nederland zetten we bijvoorbeeld de kozijnen tussen de stenen van het buitenblad, in België zet men ze achter het buitenblad.
Ik heb verschillende bedrijven gevonden die NL profielen aanbieden, zoals Softline 82NL. En ik weet dat landen als Polen voorop lopen als het gaat om de productie en verkoop van ramen aan westerse landen, dus ik ben geïnteresseerd in dit onderwerp omdat het goedkoper kan zijn dan bijvoorbeeld in België.
Er zijn vele tussenhandelaren en webshops die rechtstreeks aan de eindklant leveren. Dit bespaart je inkoop kosten en kwaliteit is gewoon hetzelfde. Niks mis mee.
Nadeel is dat bij reclamatie het moeizamer gaat. Dat is een risico die je moet overwegen
Nadeel is dat bij reclamatie het moeizamer gaat. Dat is een risico die je moet overwegen
Als je kozijnen koopt die gericht zijn op de Nederlandse montagewijze en Nederlands uiterlijk is daar niks mis mee. Waar je extra voor betaalt bij Nederlandse bedrijven is de marge waarvan het bedrijf moet bestaan en je koopt het risico van verkeerd meten of verkeerd monteren af.krismrc schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:42:
Ik heb verschillende bedrijven gevonden die NL profielen aanbieden, zoals Softline 82NL. En ik weet dat landen als Polen voorop lopen als het gaat om de productie en verkoop van ramen aan westerse landen, dus ik ben geïnteresseerd in dit onderwerp omdat het goedkoper kan zijn dan bijvoorbeeld in België.
Ik denk dat het ook een goede zaak is om ramen en deuren uit Polen te importeren, heeft iemand van jullie zoiets gedaan?
@krismrc Welkom op tweakers, je Topic Start is erg minimaal. op tweakers verwachten we meer eigen inzet. Wat je zelf al gevonden hebt zoals merken, fabrieken, transport, garantie of andere dingen die je denkt tegen te komen horen ook gewoon in de ts te staan, graag even aanvullen.
Net voor mezelf nieuwe kozijnen gekozen.
Ben ook langs geweest bij een aanbieder van Poolse kozijnen merk Drutex, (hij had ook Schuco, en ging eigenlijk initieel daarvoor bij hem)
Uiteindelijk kwam de prijs ongeveer hetzelfde uit dan voor andere kozijnen (Deceuninck / Profel / Schuco / Winsol).
Alle eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat er op dat moment een promo liep : 3dubbel glas voor de prijs van dubbel glas (dus ergens zal die ook betaald moeten worden)
Maar de kozijnen zelf vonden we toch een beetje "gedateerd". Slechts 5 kamer-profielen, geen 3 dubbele afdichting, geen verborgen afwatering, geen strakke lasnaden. Beperkte massakleur (enkel wit en bruin).
Je had wel nog duurdere profielen, waar het wel allemaal kon. Maar die waren dan weer een pak duurder.
Samengevat hadden we een lagere prijs verwacht voor deze profielen, maar kwam toch ongeveer gelijk uit aan de profielen op de belgische markt.
Verder kan ik maar aanraden om leveranciers te vergelijken. Wij hebben 25% verschil genoteerd bij leveranciers van dezelfde profielen. (zowel Deceuninck als Profel)
Ben ook langs geweest bij een aanbieder van Poolse kozijnen merk Drutex, (hij had ook Schuco, en ging eigenlijk initieel daarvoor bij hem)
Uiteindelijk kwam de prijs ongeveer hetzelfde uit dan voor andere kozijnen (Deceuninck / Profel / Schuco / Winsol).
Alle eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat er op dat moment een promo liep : 3dubbel glas voor de prijs van dubbel glas (dus ergens zal die ook betaald moeten worden)
Maar de kozijnen zelf vonden we toch een beetje "gedateerd". Slechts 5 kamer-profielen, geen 3 dubbele afdichting, geen verborgen afwatering, geen strakke lasnaden. Beperkte massakleur (enkel wit en bruin).
Je had wel nog duurdere profielen, waar het wel allemaal kon. Maar die waren dan weer een pak duurder.
Samengevat hadden we een lagere prijs verwacht voor deze profielen, maar kwam toch ongeveer gelijk uit aan de profielen op de belgische markt.
Verder kan ik maar aanraden om leveranciers te vergelijken. Wij hebben 25% verschil genoteerd bij leveranciers van dezelfde profielen. (zowel Deceuninck als Profel)
Drutex is een groot bedrijf, dus ik denk liever aan kleinere bedrijven die meer aandacht besteden aan details en misschien een betere prijs hebben.
En over een jaar weer een topic over 'hoe krijg ik mijn geld terug uit Polen' omdat er iets mis blijkt te zijn.
Als je de vrek wilt uithangen, doe zelf wat meer moeite en maak een topic om mensen te informeren in plaats van alleen maar oneliners om informatie te verzamelen.
Als je de vrek wilt uithangen, doe zelf wat meer moeite en maak een topic om mensen te informeren in plaats van alleen maar oneliners om informatie te verzamelen.
Pagina: 1