Hallo!
Ik heb mijn Ducobox Focus ventilatiesysteem aangesloten op HomeAssistant.
Nu dat ik ben beginnen uitlezen van allerlei data, waaronder CO2 levels, viel het mij op dat sommige kamers steevast net voor wij opstaan spiken qua CO2 level. Ook kamers die niet verwarmd worden.
Voor ik een automatisatie opzet die de ventilatie vroeger laat boosten, iemand enig idee waarom CO2 levels zo zouden spiken plots?
Ik had eerst even schrik voor een CO2 lek van de gasketel, maar aangezien de max 1300ppm is en niet altijd voorvalt, lijkt het me sterk. Ik heb ook een ventilatiesensor in de berging waar de ketel staat;
/f/image/Ff7dvMlJ7ftt6guZGXD3hdiC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MNaI2lOQsSSFuiTAzUi08dXY.png?f=fotoalbum_large)
Ondanks smart gemeten doe ik een schopje naar de buren
Ik heb mijn Ducobox Focus ventilatiesysteem aangesloten op HomeAssistant.
Nu dat ik ben beginnen uitlezen van allerlei data, waaronder CO2 levels, viel het mij op dat sommige kamers steevast net voor wij opstaan spiken qua CO2 level. Ook kamers die niet verwarmd worden.
Voor ik een automatisatie opzet die de ventilatie vroeger laat boosten, iemand enig idee waarom CO2 levels zo zouden spiken plots?
Ik had eerst even schrik voor een CO2 lek van de gasketel, maar aangezien de max 1300ppm is en niet altijd voorvalt, lijkt het me sterk. Ik heb ook een ventilatiesensor in de berging waar de ketel staat;
/f/image/Ff7dvMlJ7ftt6guZGXD3hdiC.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MNaI2lOQsSSFuiTAzUi08dXY.png?f=fotoalbum_large)
Ondanks smart gemeten doe ik een schopje naar de buren
[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 21-02-2024 09:37 ]
~ beware of misinformation.