Advies huren speakerset.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahhhhhhh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-10-2024
Mijn vraag
Welk merk/model is deze speaker? Is hij goed genoeg?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google image search. Het is een proel speaker.

Beste lezers,

Ik geef binnenkort een feest. Er komen ongeveer 75 mensen. Ik heb daar geen speakers voor dus dacht ik die kan ik vast ergens huren. Nu heb ik deze gevonden op een site. Zal de site hier onder vermelden. Dit leek mij een best goede optie voor een redelijk bedrag. Op die site staat alleen een merk volgensmij namelijk proel dit zegt mij niks. Op de site staat 100-150 man klopt dit ook? Muziek staat wel hard :)

https://www.party-alarm.n...150-personen-actief-proel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l5x9i8Pnq_am-S7nJ-WV2eOn2G0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSTExbz36BKW9t3mZgsetBXS.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Ahhhhhhh op 21-02-2024 18:03)

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Ik zou me niet te druk maken om de details van dit soort speakers. Dit is bijna altijd "prima genoeg".

Het is geen thuis HiFi, maar gewoon een (stevig) achtergrond vul geluid. Het moet "prima genoeg" klinken en dat redden bijna al dit soort speakers wel.

Ik heb even op die site gekeken, er staat geen vermogen bij deze speakers, maar die van 120eu zijn 800w, dus met een beetje gokwerk zal dit iets van 600w zijn. Meer dan genoeg. Sterker nog, ik denk dat je met 4/500watt ook al een prima feestje hebt.

Ik raad je aan ook een mengpaneeltje erbij te bestellen. Geen suffe telefoonaansluiting, maar ergens gewoon een laptop oid, netjes gebalanceerd naar de speakers. Ja je kunt ze doorlussen, maar dat is toevallig net iets waar je het snel verkeerd doet (en dat niet door hebt).

En ik geloof dat ik het niet bij deze site zou bestellen. De omschrijvingen zijn zeer armoedig (waarom staat er geen vermogen bij die speakers?! En bij het mengpaneel staat niets omschreven van in/uit/voorversterking).

Mijn eindtip: Zoek een geluidsboer bij je in de buurt op en bel ze, ivm die stomme verkooptekstjes. Geef aan dat t niet kneiterhard hoeft, maar een goede vulling geeft, dan komt t wel goed.

Complimentje?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Met dit soort speakers is het wel aan te raden een mengtafel te gebruiken XLR naar mini jack en telefoon of laptop aansluiten is behoorlijk knullig.

Qua vermogen kun je genoeg decibellen produceren voor 75 man.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Nu online

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Of je de set in een ruimte neerzet of buiten/open tent, maakt ook nogal een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:15

QuattroNL

It is I.

Leuk die speakers maar waarmee ga je ze aansturen? Er moet wel een zeer potente versterker voor, dus geen consumentenspul. Die ga je ook huren neem ik aan?
edit; ze zijn actief lees ik. dat scheelt :+

En enigszins offtopic: ik mag hopen dat je dit niet in je achtertuin neer gaat zetten? En is er voor de plek waar je herrie gaat maken een (geluids/feest) vergunning nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door QuattroNL op 21-02-2024 08:54 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:02
Waar komt de set te staan? (Binnen, buiten, zaaltje?)
Wat versta je onder hard? Is dat alleen horen of ook voelen.
Hoe ga je het aansturen? Alleen een actieve set gaat nog niets laten horen, hier moet een bron op aan gesloten worden d.m.v. een mengtafel. Rechtstreeks een telefoon op laptop eraf zou ik afraden (maar kan wel).
Wat voor soort muziek ga je spelen? (veel laag of meer akoestisch/pop)

Normaal feestje binnen in een zaaltje zal de voorgestelde set wel voldoen verwacht ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Ik zou me niet te druk maken om de details van dit soort speakers. Dit is bijna altijd "prima genoeg".

Het is geen thuis HiFi, maar gewoon een (stevig) achtergrond vul geluid. Het moet "prima genoeg" klinken en dat redden bijna al dit soort speakers wel.

Ik heb even op die site gekeken, er staat geen vermogen bij deze speakers, maar die van 120eu zijn 800w, dus met een beetje gokwerk zal dit iets van 600w zijn. Meer dan genoeg. Sterker nog, ik denk dat je met 4/500watt ook al een prima feestje hebt.

Ik raad je aan ook een mengpaneeltje erbij te bestellen. Geen suffe telefoonaansluiting, maar ergens gewoon een laptop oid, netjes gebalanceerd naar de speakers. Ja je kunt ze doorlussen, maar dat is toevallig net iets waar je het snel verkeerd doet (en dat niet door hebt).

En ik geloof dat ik het niet bij deze site zou bestellen. De omschrijvingen zijn zeer armoedig (waarom staat er geen vermogen bij die speakers?! En bij het mengpaneel staat niets omschreven van in/uit/voorversterking).

Mijn eindtip: Zoek een geluidsboer bij je in de buurt op en bel ze, ivm die stomme verkooptekstjes. Geef aan dat t niet kneiterhard hoeft, maar een goede vulling geeft, dan komt t wel goed.

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:05
Met subjes erbij op de foto afgaand. Da's fijn. De set lijkt voldoende voor het doel. Merk Proel ken ik niet.
Om @Martijn.C.V te herhalen: bel ze en vertel wat je precies wil. Bandje? Eigen playlist? Voor max. 200 moet je kunnen slagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Het enige wat ik niet snap aan de advertentie, is dat de speakers voor 100-150 man zijn. Het is toch niet zo, dat als je met 10 man bent, je minder decibel nodig hebt. Gaat toch naar oppervlakte/inhoud van de ruimte?

Als je deze in een stadion zet met 100 man, hoor je nog niet heel veel.

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:33

franssie

Save the albatross

QuattroNL schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:52:
Leuk die speakers maar waarmee ga je ze aansturen? Er moet wel een zeer potente versterker voor, dus geen consumentenspul. Die ga je ook huren neem ik aan?
edit; ze zijn actief lees ik. dat scheelt :+

En enigszins offtopic: ik mag hopen dat je dit niet in je achtertuin neer gaat zetten? En is er voor de plek waar je herrie gaat maken een (geluids/feest) vergunning nodig?
Het zijn actieve speakers, die kan je al aansturen met je telefoon (gedaan ook)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Proel is een bekend merk in de PA wereld.

Maar in wat ruimte komt de set te staan ? Buiten in een tent ? Binnen in een grote zaal ? Er staat verder geen informatie bij de set. Maar als het 2 12" subjes zijn met 2 10 of 12" topjes dan is 75 man al spannend.

75 man in een zaaltje dan wil je al zeker met goede 15"subs werken en ditto top kasten. Als de akkoestiek tegenzit of wat dan ook wil je eigenlijk al naar dubbel 15"subs of 18"subs als je echt wel party knallen.

De informatie die je geeft is te weinig om te kunnen zeggen of je kan knallen op je feest of niet.

Ik zou gewoon een lokale drive-inn inhuren, kost vaak wat , maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ahhhhhhh
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 02-10-2024
Dank allemaal voor de reacties. Het is een zaaltje op een industrieterrein voor de mensen die dat vroegen :) zaal is redelijk groot dus maak die wat kleiner door af te zetten met wanden die daarvoor gemaakt zijn. Ik rij denk ik naar deze zaak. Is niet zo ver van mij vandaan en vraag wat meer info. Weet ik ook gelijk of het geen foute boel is. En ja ik was ook van plan om een mixer erbij de huren en dat aansluiten op een laptop.

Nogmaals dank voor alles reacties! :)
Pagina: 1