Leidingen vloerverwarming worden niet warm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 17-03-2024
Hallo allemaal ik ben nieuw hier dus alvast excuses voor het feit dat ik een leek ben in dit soort dingen.

Verhaal is als volgt.
Ik heb een aantal maanden geleden een vloerverwarming laten leggen maar ben in de tussentijd flink wezen verbouwen. Ik heb de vloer er net pas in liggen maar had hiervoor al mijn twijfel over of de vloer wel goed warm werd.

Constructie is als volgt, beneden vloerverwarming en boven radiatoren.
Zodra ik de verwarming aanzet (20 graden bijv) wordt het boven wel goed warm maar de vloerverwarming doet vrij weinig, hij blijft rond de 19/20 graden.
De rode leiding (denk toevoer) wordt wel heet maar de slangen blijven koud. De pomp hoor ik wel werken.
Zodra ik de 4 groepen vanaf rechts dichtsluit, merk ik dat de temperatuur op de bovenste meter wel langzaam stijgt en dat de leiding aan de achterzijde van groep 1 iets warm wordt. Zodra ik de rest van de groepen openzet valt deze weer koud net zoals de rest.
Wat ik al geprobeerd heb is ontluchten aan de bovenzijde, maar daar spuit nu water uit.
Ook heb ik geprobeerd om via de pomp (3 sec inhouden) te ontluchten en (5sec vasthouden) voor het deblokkeren indien het vastgelopen zou zijn. Lijkt me wel sterk omdat het op 1 groep wel wat doet.

Heeft er iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken? Ik krijg het huis namelijk niet warm meer.

Excuses voor mijn mogelijke slechte uitleg, probeer het concept van vloerverwarming langzamerhand te begrijpen.

Fotos hieronder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/blWzpzJhlVs3WvGFb0olY8IKcvk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qm9hCOxsTke8N9hFdgqxOlzN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UVzxwXroih0-5prPWYH00L3Nom4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KB1d4j0UxjkuOZ0W14ObUv9I.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-07 16:26

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Het kan zijn dat de temperatuur van het water in de slangen te laag staat ingesteld

Maar gezien je dit nog niet zo lang geleden hebt laten leggen zou ik als ik jou was de installateur dit laten fixen

Verder is stoken met vloer verwarming anders dan met radiatoren. Je nacht instelling is hoger dan je met radiatoren doet

Ik had bijvoorbeeld eerst altijd de nacht op 15 graden staan maar met vloerverwarming ben ik naar 17/18 in de nacht gegaan omdat het langer duurt voordat het warm is

Edit: ik zie in je foto’s trouwens geen bypass of doet zit dit in de verdeler?

En je water temperatuur staat ingesteld op 30 graden wat volgens mij aan de lage kant is.

[ Voor 15% gewijzigd door Splitinfinitive op 21-02-2024 07:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:58
Laat het eens een paar uur draaien met warmtevraag. Mogelijk dat alle warmte die je nu de vloer in pompt ook daadwerkelijk daar afgegeven wordt en dan is de retour gewoon koud. Dan zal je dus moeten wachten totdat de massa opgewarmd is.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 21-02-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 12:47
Zet eerst maar eens die thermostaat op je vloerverwarmingverdeler op 40 (niet hoger i.v.m. scheurvormingvloer). Vervolgens zet je de kamerthermostaat op warmtevraag (min 2 graden verschil dat de CV goed gaat branden). Die rode mantel is je aanvoerbuis, die moet warm worden en je moet dus ook zien aan de temperatuurmeter op je vloerverwarmingverdeler dat de aanvoertemp ~40 graden wordt.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@aapjuh99
Ik heb deze gisteren wel op 40 graden gezet, maar horen de leidingen aan de achterkant (denk aanvoer) van de pomp niet warm te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Kursad schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:55:
@aapjuh99
Ik heb deze gisteren wel op 40 graden gezet, maar horen de leidingen aan de achterkant (denk aanvoer) van de pomp niet warm te worden?
Volg aub mijn instructies even op, thermostaat van je VWP op 40 graden, kamerthermostaat ff op warmtevraag zetten voor half uurtje, foto maken van watertemperatuur (inkomende op de VWP) deze moet dan ~40 graden zijn, dan voel je de vloerverwarmingbuizen zijn ze warm?

Heb jij de radiatorknoppen op de radiatoren boven open staan? Hoor je ergens luchtbubbels, of waterstromen dan zou het ook nog lucht in het systeem kunnen zijn. Even goed ontluchten op het hoogste punt. Het is best eenvoudig te troubleshooten.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:54
Op mijn soortgelijkende verdeler kan ik met de witte knoppen de groepen ook afsluiten en open zetten. Heb jij hetzelfde en staan je groepen open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
mountaink schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:50:
Op mijn soortgelijkende verdeler kan ik met de witte knoppen de groepen ook afsluiten en open zetten. Heb jij hetzelfde en staan je groepen open?
Dat is ook nog een goeie, maar ik neem aan dat TS hier nog niet aan heeft gezeten als het ene nieuw systeem is. Installateurs zetten hem nml. open voor in bedrijfsname. Maar idd, TS check ook ff dat je groepsaansluiters open staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@mountaink als je het over de “witte knoppen” op de groepen hebt die staan open, kun je ook zien op de foto.
Zo heb ik namelijk ook getest en gezien dat als ik er 4 afsluit de eerste wel warm wordt.

@aapjuh99 ik heb in totaal 5 radiatoren boven, op dit moment staan er 2 open. De thermostaat van de vvw heb ik op 40 gezet. Normale thermostaat op 19,5 graden. (Gemeten kamertemp zonder verwarming 15,5).
Dit is ongeveer nadat ik de verwarming een uur aan heb staan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b08c0ESjbUbSEcyaesp9idMYas=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xS3WWkKoWuzdGRCDEbBklV2y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Kursad schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:02:
@mountaink als je het over de “witte knoppen” op de groepen hebt die staan open, kun je ook zien op de foto.
Zo heb ik namelijk ook getest en gezien dat als ik er 4 afsluit de eerste wel warm wordt.

@aapjuh99 ik heb in totaal 5 radiatoren boven, op dit moment staan er 2 open. De thermostaat van de vvw heb ik op 40 gezet. Normale thermostaat op 19,5 graden. (Gemeten kamertemp zonder verwarming 15,5).
Dit is ongeveer nadat ik de verwarming een uur aan heb staan. [Afbeelding]
Dankjewel voor je foto. Terwijl je nog aan het stoken bent zet alle radiatoren eens compleet open boven. Update ons over een uurtje met een nieuwe foto terwijl alle radiatoren open staan en nog steeds vol aan het stoken bent.

[ Voor 6% gewijzigd door aapjuh99 op 21-02-2024 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:06
@Kursad zet je thermostaat even op 25 graden oid, dan weet je zeker dat je een hoge warmteveaag hebt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zit er ergens een bypass in het systeem? Draait de pomp wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je systeem lekt al, en waarom gastape ipv hennep en fitkit ?
Aanvoer naar 45gr, pomp op hogere stand en alles goed afdichten.
(lek kan komen van ontluchten zie ik nu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Het lijkt alsof de aanvoer van warm water vanaf de ketel stokt. De aanvoer wordt wel warm? Maar veel stroomt er niet doorheen volgens mij.

Wat is dat voor knop naast die thermostaatknop (op de retour) staat die vol open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:02
Wat is de aanvoertemperatuur vanuit de ketel? Voor dit soort mengverdelers is toch wel een graad of 50 minimaal nodig. Je hebt het wel over heet, maar voor de zekerheid toch even de check dat je niet met een aanvoer van 30 graden oid werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En de $64.000 vraag: staat het retourventiel open? (achter de ronde witte dop)?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@Eupeodes aanvoertemperatuur vanuit cv ketel is 65 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Heb je nog een update? Hoe staat het nu met de VWP temperatuur na ~2 uur stoken?

Heb je al gekeken of het retourventiel open staat zoals @Microkid zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Hackus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 19:55:
Je systeem lekt al, en waarom gastape ipv hennep en fitkit ?
Aanvoer naar 45gr, pomp op hogere stand en alles goed afdichten.
(lek kan komen van ontluchten zie ik nu)
Goeie ogen! Ik zie het nu ook inderdaad.. @Kursad op je retourleiding bij de pakking zie je waterdruppel zitten en het lijkt erop alsof het ook op die knop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@aapjuh99 dit is hoe het er nu bij staat na een aantal uur stoken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Wht1FXnq3J07YgJJLTCoIIdh-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCjFT6Jsvu9Lk4NJgPCjUCFX.jpg?f=fotoalbum_large

Thermostaat van de vvw staat nog steeds op 40 graden.

En heren de waterdruppels komen omdat ik gisteren handmatig heb geprobeerd te ontluchten, hij lekt dus NIET.

Terugkomend op het retourventiel, ik denk dat dit het retourventiel is wat jullie bedoelen? Hier kan ik volgens mij zelf weinig mee of ik moet een speciale sleutel hebben. Als ik de dop ervanaf haal is dit wat ik zie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43-oK8ZxiGuehBL88h5BfNHGrX0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnGIUiI10aU81fkXCo6GJ0X1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:51
Je hebt een mengverdeler die koud retourwater mengt met warm aanvoer water.
Je knop heb je steeds op 30 graden staan
Dan is het niet raar dat het water 25 graden is en die buizen niet warm aanvoelen (kouder dan je lichaamstemperatuur)

Daarbij is het nu vrij zacht weer en is vvw een ltv systeem. Zou raar zijn als je vloer loeiheet zou worden terwijl je huis nagenoeg al op temperatuur is.

Zet die knop gewoon op 45 graden/max. Laat het lekker zijn werk doen en je huis verwarmen.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• Kursad
@pentaw1nz het probleem is juist dat het huis niet op temperatuur komt, zodra ik het op 19 graden zet bijvoorbeeld en uren dit zo heb staan, haal ik net een 17 graden kamertemperatuur. Boven wordt het gloedheet maar beneden blijft het koud. Voor nu laat ik de standen zo op de vloerverwarming en geef het nog even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Ik krijg het idee dat de boel waterzijdig niet ingeregeld is. Alle warme water gaat naar de radiatoren, dat is de weg van de minste weerstand. Je kan eens testen door alle radiatoren dicht te draaien. Dan moet het water wel naar je vv-verdeler.

Maak trouwens eens een goede foto van de linker- en rechterkant van de verdeler? Mogelijk staat de meng-verhouding niet goed, dat zien we ook nog wel eens voorbij komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 22-02-2024 09:30 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:41
Kursad schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 23:06:
@aapjuh99 Als ik de dop ervanaf haal is dit wat ik zie. [Afbeelding]
Kan je die niet gewoon met zowel inbus als een platte schroevendraaier verstellen?

[ Voor 71% gewijzigd door Sgrovert op 22-02-2024 08:36 . Reden: quote toegevoegd ]

Lost In Music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:06
@Kursad : wat je denkt erg helpt is even op te zoeken hoe een VV verdeler uberhaupt werkt.. Er zitten wat knoppen en ventielen op met een reden.. Als je je inleest daarop, dan kan je wellicht nalopen waar het stokt..

Zoals je hier ook al kan lezen kan het vanuit meerdere hoeken komen (of een combinatie van). Ik zou even Googlen hoe een verdeler met pomp werkt en kijk dan naar je eigen verdeler hoe dingen erbij staan!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:51
Kursad schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 00:18:
@pentaw1nz het probleem is juist dat het huis niet op temperatuur komt, zodra ik het op 19 graden zet bijvoorbeeld en uren dit zo heb staan, haal ik net een 17 graden kamertemperatuur. Boven wordt het gloedheet maar beneden blijft het koud. Voor nu laat ik de standen zo op de vloerverwarming en geef het nog even.
Waarom zet je de knop niet even op max?

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:30
Die radiatoren boven, die staan teveel open (want het wordt snel te warm). Niet vreemd, want vloerverwarming is wat trager.
Als je klassieke kranen hebt, kan je waterzijdig inregelen (en dat continue bijsturen) om een beetje te verhelpen; maar het blijft aanmodderen.
Eigenlijk heb je thermostaatkranen nodig, die je gebruikt (dus niet op 5, dan warmt het niet sneller op, maar gewoon op 1-2 voor slaapkamer, 3-3,5 in badkamer), zodat ze dichtgaan als het boven warm is en alle warmte netjes de vloer in gaat. En je wil nog steeds waterzijdig inregelen, om optimale efficiëntie te halen.

O ja, vloerverwarming wordt nooit écht warm, de retour is eerder zo´n 2° boven de kamertemperatuur.

[ Voor 8% gewijzigd door naftebakje op 22-02-2024 19:24 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Kursad
Update, vandaag testje gedaan om te kijken of de leidingen wel warm worden. Zoals eerder vermeld, vanaf rechts de 4 groepen gesloten en de linker open gelaten, vervolgens laten stoken en ik voel nu dat de leiding op de eerste groep dus wel warm wordt. Gooi ik ze allemaal open voelen ze allemaal weer koud aan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWObfTcidDuVEJtVnoSTCrwhoaE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSnQUpLP9iNElNN608L71y6h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s75htetIDpn7s8Exa7Vp9_cmtEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K88JbYlWkt22N1xqlAUFT7T9.jpg?f=fotoalbum_large

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kursad schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:46:
Update, vandaag testje gedaan om te kijken of de leidingen wel warm worden. Zoals eerder vermeld, vanaf rechts de 4 groepen gesloten en de linker open gelaten, vervolgens laten stoken en ik voel nu dat de leiding op de eerste groep dus wel warm wordt. Gooi ik ze allemaal open voelen ze allemaal weer koud aan. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Zet je pomp eens op programma 1. Helpt dat?

Hoi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Update, vandaag testje gedaan om te kijken of de leidingen wel warm worden. Zoals eerder vermeld, vanaf rechts de 4 groepen gesloten en de linker open gelaten, vervolgens laten stoken en ik voel nu dat de leiding op de eerste groep dus wel warm wordt. Gooi ik ze allemaal open voelen ze allemaal weer koud aan.
Wat ik al zei: draai alle radiatoren eens dicht. Grote kans dat je vv dan wel warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
Update: gisteren ook weer hele avond bezig geweest. Op thermostaat van de vvw 40 gezet, 5 groepen open. Aanvoer (meter onder) komt niet hoger dan 25 graden. Retour (meter boven) zit dan ook na aantal uur rond de 24 graden. Vloer voelt vooralsnog niet warm aan. Leidingen blijven lauw/koud aanvoelen. Verdeler is altijd koud. Ik voel het water wel stromen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 17-07 12:30
Ben je nu bewust de opmerking om de radiatoren dicht te draaien als test aan het negeren, of werd het nog niet genoeg herhaald?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@naftebakje nee, heb dat ook al eerder genoemd, maar de test daarmee ook gedaan, in mijn laatste reactie had ik het niet vermeld. Maar ik denk dat er nu wel wat gebeurt.
Thermostaat cv op 17,5 graden. Binnentemp 17 graden. Thermostaat vvw 40 graden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIxX1MmSbkHLLQLDDPNYMAPrXlo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANa5ELGuKNsej6shnfcMsDaA.jpg?f=fotoalbum_large
Voel enige warmte in de vloer vandaag maar nog niet wat ik hoop dat het is, mogelijk dat het nu niet warmer wordt vanwege de warmtevraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Wel nog steeds vreemd dat aanvoer en retour bijna dezelfde temperatuur hebben. Lijkt er op dat je mengverhouding niet goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kursad schreef op maandag 26 februari 2024 @ 18:30:
@naftebakje nee, heb dat ook al eerder genoemd, maar de test daarmee ook gedaan, in mijn laatste reactie had ik het niet vermeld. Maar ik denk dat er nu wel wat gebeurt.
Thermostaat cv op 17,5 graden. Binnentemp 17 graden. Thermostaat vvw 40 graden. [Afbeelding]
Voel enige warmte in de vloer vandaag maar nog niet wat ik hoop dat het is, mogelijk dat het nu niet warmer wordt vanwege de warmtevraag..
Je hebt je pomp nog steeds niet op stand 1 staan

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@EWK ook dat heb ik geprobeerd aantal dagen terug, nu weer even terug op 1 gezet, want is flink stoken zo door alle testjes.
Heb in ieder geval de persoon die de vloerverwarming heeft gelegd weer benaderd, vind het maar bijzonder dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lokey
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-01 11:56
Het probleem dat je omschrijft had ik ook, net na de installatie.
Het bleek dat de 3weg klep bij de cv niet genoeg open ging
Deze vv en alles goed nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kursad
@Lokey de 3weg klep heb ik net een paar maanden geleden vervangen omdat warm water continue wegviel, dat probleem heb ik ook niet meer na vervanging. Hoop btw niet dat dit een cv ketel probleem is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Heb je het al gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:30
Update, vandaag testje gedaan om te kijken of de leidingen wel warm worden. Zoals eerder vermeld, vanaf rechts de 4 groepen gesloten en de linker open gelaten, vervolgens laten stoken en ik voel nu dat de leiding op de eerste groep dus wel warm wordt. Gooi ik ze allemaal open voelen ze allemaal weer koud aan. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet of je de witte doppen er daadwerkelijk af hebt gehaald, maar die doen niets (althans bij mij). Je moet ze er volledig af schroeven, daaronder zit een ventiel die je van 1 tot 6 kan instellen voor de flow naar je leidingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6JD0UcFrZI5byiCDNnHNCZie20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MarIMB6RzG2u2OIUK9dfDm7E.jpg?f=user_large

[ Voor 49% gewijzigd door Zinloos1 op 09-03-2024 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Laatst online: 22:30
Als die ketel zijn warmte niet kwijt kan, dan gaat hij toch uit vrijwel direct uit...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zinloos1 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:17:
[...]

Ik weet niet of je de witte doppen er daadwerkelijk af hebt gehaald, maar die doen niets (althans bij mij). Je moet ze er volledig af schroeven, daaronder zit een ventiel die je van 1 tot 6 kan instellen voor de flow naar je leidingen.
Die doppen moeten wel degelijk wat doen, namelijk de pinnetjes van de kranen indrukken zodat er flow mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:30
Microkid schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:53:
[...]

Die doppen moeten wel degelijk wat doen, namelijk de pinnetjes van de kranen indrukken zodat er flow mogelijk is.
Je hebt helemaal gelijk dat de doppen de pinnen in kunnen drukken (had ik zelf niet helemaal scherp meer, Thanks), maar ingedrukte pinnen doen volgens mij wel het tegenovergestelde van wat jij zegt, namelijk een ingedrukte pin zal de flow stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zinloos1 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:19:
[...]

Je hebt helemaal gelijk dat de doppen de pinnen in kunnen drukken (had ik zelf niet helemaal scherp meer, Thanks), maar ingedrukte pinnen doen volgens mij wel het tegenovergestelde van wat jij zegt, namelijk een ingedrukte pin zal de flow stoppen.
Ja, klopt :) Inderdaad omgekeerd. My bad ;)

Pagina: 1