Spelcomputer voor jonge kinderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Wij hebben een mooie kelder welke we nu volledig aan het inrichten zijn als 2e huiskamer met een beamer, surround set etc. Tevens heb ik de Xbox 360 weer eens aangesloten en de kinderen (2 meiden leeftijd 5 en 6) zijn daar al best handig mee. Vind alleen GTA enzo niet echt geschikt en bovendien is 1 controller stuk , dus ik zal even wat moeten investeren in wat spelletjes en controllers.

Nu dacht ik dat het misschien een beter idee zou zijn om dan meteen een betere console te kopen. Nintendo Switch of WII bijvoorbeeld.

Probleem: ik ben helemaal niet meer thuis in die consoles van tegenwoordig! Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede prijs/kwaliteit verhouding, het mag tweedehands als nieuw niet meer leverbaar is. En het moet een beetje tegen een stootje kunnen. Het is niet de bedoeling dat ze ook buiten huis gaan gamen, dus zo'n switch lijkt mij niet nodig .

Volgens mij is een Nintendo WII prima voor mijn doeleinden? Of kan ik beter voor de Switch gaan omdat daar voor de kinderen meer/betere spellen voor zijn ?

Of toch investeren in de Xbox eventueel met Kinect .

Ze spelen dus op een beamer scherm, op max 5m afstand op de muur geprojecteerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 21-02-2024 00:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Beste antwoord (via Sport_Life op 21-02-2024 12:57)

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Voor de kids: Nintendo switch.
Je heb daarin keus voor de normale variant en oled (duurder). De normale variant is op marktplaats prima verkrijgbaar en als je het toch alleen via tv speelt maakt het scherm ook niet uit. Je kan oude retro games van snes spelen maar ook de wat recentere games als just dance / Mario kart. Ik heb laatst de Wii aangesloten maar de blokkerige 370p kwaliteit van games deden toch beetje pijn aan m’n ogen. Je kinderen gaan langer plezier bleven aan een switch dan wii (u). Voor Nintendo switch zijn er ook heel veel goedkope controllers etc beschikbaar die ook regelmatig bij Kruidvat te koop zijn (alieexpres spul) en die werken gewoon perfect en als t kapot gaat, ben je niet meer dan 15e kwijt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:34
Pak dan wel op zn minst wii u, maar ook dat is oud,, je kan misschien aan vr brillen denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:08
Switch is leuk en de games zijn redelijk vanilla. Komt volgend jaar wel een switch2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De Wii is toch wel erg oud maar kan nog steeds leuk zijn. Voordeel daarvan wel, games kan je heel goedkoop vinden in de tweehandskant, weet alleen niet of controllers nog goed te vinden zijn. Switch lijkt me voor hun leeftijd toch de betere keuze, groot aanbod van games meer voor hun leeftijd. Geen idee of er dit jaar nog een update komt van de Switch, zou de huidige nog iets zakken in prijs. Buiten wat joystickdrift zijn die controllers vrijwel onbreekbaar (en voor grote handen irritant te klein :P).

Andere optie kan een Series S zijn die ook moderne games draait alsmede nog 360 games (store/gamepass), krappe 200 euro kan je er tweedehands wel eentje vinden met geluk zelfs 2de controller, de gamepass ervoor heeft dacht 300 games beschikbaar, maar dan zit je wel met een maandelijks abbo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:32
Ik raad de wii u aan. Geweldige games op hd kwaliteit, veelal later naar de switch geport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 18:06
99ruud99 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 00:38:
Pak dan wel op zn minst wii u, maar ook dat is oud,, je kan misschien aan vr brillen denken?
Slecht advies, kleine kinderen mogen geen VR bril dragen. Dat staat ook in de handleiding van elke bril.
Kleine kinderen wordt over het algemeen afgeraden om virtual reality (VR) brillen te gebruiken vanwege verschillende redenen:

Impact op de ontwikkelende ogen: De ogen van jonge kinderen zijn nog in ontwikkeling, en langdurig gebruik van VR kan mogelijk schadelijk zijn voor hun ogen. Dit kan resulteren in visuele problemen op de lange termijn, zoals bijziendheid (myopie).

Evenwichtsproblemen: VR kan desoriëntatie en duizeligheid veroorzaken, zelfs bij volwassenen. Bij jonge kinderen, wiens evenwichtsorganen nog in ontwikkeling zijn, kan dit effect sterker zijn en kan het leiden tot ongemak of zelfs misselijkheid.

Psychologische impact: Sommige experts maken zich zorgen over de mogelijke impact van VR op de ontwikkeling van de hersenen van jonge kinderen. Het overmatig blootstellen van jonge kinderen aan virtuele werelden kan hun perceptie van realiteit beïnvloeden en mogelijk negatieve psychologische effecten hebben.

Veiligheidsrisico's: Kleine kinderen zijn vaak onvoorspelbaar in hun bewegingen, en het dragen van een VR-bril kan het risico op letsel vergroten doordat ze tegen objecten aanlopen of vallen zonder zich bewust te zijn van hun omgeving.

Om deze redenen wordt over het algemeen aanbevolen dat jonge kinderen geen VR-brillen gebruiken, tenzij onder toezicht van een volwassene en voor zeer beperkte duur. Ouders moeten altijd de aanbevelingen van fabrikanten en gezondheidsexperts raadplegen voordat ze hun kinderen toestaan VR-technologie te gebruiken.
De Wii U raad ik ook af omdat deze volgens Nintendo end of life is. Ik zou een switch aanschaffen, de kosten daarvan vallen ook reuze mee. Je kunt ouderlijk toezicht via je gsm koppelen waardoor je ze op afstand in de gaten kunt houden zonder dat de kinderen het merken. Een Wii klinkt leuk maar die is al helemaal end of life en heeft ook geen hdmi aansluiting (de pixels op een 5 meter scherm kun je tellen want de output is 480p). De switch heeft bij de meeste spellen de hoogste resolutie van alle Nintendo consoles (900p of 1080p). Wil je 4k dan dien je naar de nieuwste xbox of ps5 te gaan, maar de meeste spellen voor die consoles zijn voor de oudere kinderen (14+), ik zeg meeste want er zijn uiteraard ook spellen voor de jongere kinderen. Ik weet dat de PS5 ook ouderlijk toezicht heeft via de telefoon en ik gok de xbox ook wel, mits deze nog ondersteund is.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchKel op 21-02-2024 04:08 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:45
Voor de kids: Nintendo switch.
Je heb daarin keus voor de normale variant en oled (duurder). De normale variant is op marktplaats prima verkrijgbaar en als je het toch alleen via tv speelt maakt het scherm ook niet uit. Je kan oude retro games van snes spelen maar ook de wat recentere games als just dance / Mario kart. Ik heb laatst de Wii aangesloten maar de blokkerige 370p kwaliteit van games deden toch beetje pijn aan m’n ogen. Je kinderen gaan langer plezier bleven aan een switch dan wii (u). Voor Nintendo switch zijn er ook heel veel goedkope controllers etc beschikbaar die ook regelmatig bij Kruidvat te koop zijn (alieexpres spul) en die werken gewoon perfect en als t kapot gaat, ben je niet meer dan 15e kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 20:15
Koop een Switch. Erg veel plezier van, veel (off-brand) accessoires beschikbaar. De spellen zijn wat duur in aanschaf soms maar de herhalingswaarde ervan is erg groot. Gaat ook makkelijk mee op vakantie. Ondanks dat ik een PS5 heb staan pak ik zelf soms ook de Switch voor een Nintendo-exclusive spel.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:43
Wij hebben een PS4 staan. Mijn 6 jarige dochter gaat los op de Lego City games. :)
Volgens mij waren wij minder dan 200 euro kwijt voor de PS4 met 2 controllers (2de hands) + Lego City Undercover.

[ Voor 41% gewijzigd door Duke of Savage op 21-02-2024 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Ik zou ook voor de Switch kiezen. Als het mee zit kun je die games op de volgende console van Nintendo ook nog spelen en neem je je aankopen dus mee mochten jullie de smaak te pakken krijgen. ;)
Leuke games voor kinderen en volwassenen.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 21-02-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

mathelicious schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 03:54:
Ik raad de wii u aan. Geweldige games op hd kwaliteit, veelal later naar de switch geport.
De Wii-U is mede door het redelijke slechte game aanbod aardig geflopt. Ik zou zeker voor een switch kiezen boven de Wii-U waar niets meer voor ontwikkeld wordt. De goede games voor de Wii-U zijn over het algemeen al geport naar de switch en aan veel games mis je weinig tot niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 21-02-2024 12:55 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Dank voor de reacties, het wordt dan een Switch :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Nintendo als bedrijf heeft wellicht een erg "helicopter-ouder" gevoel + veel $$$$$$ aan accessoires het is een draak om bv die ene game te kopen via hun shop en dan credits/games over te zetten op hun account.

Maar goed als tweaker kan je dat wellicht minder hinderen, mijn 2 cents is zorg dat je geen streaming content op het device kan spelen.. (twitch/youtube oid) maar puur games

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Consoles kan ik je i.c.m kinderen weinig over vertellen, wel lijkt mij de Nintendo Pro controller beter shockproof dan die van Xbox of PlayStation, dit in combo met een Switch waarbij je je niet (echt) druk hoeft te maken over leeftijd, dan lijkt mij de Switch de beste keus.

Let wel: De resolutie is op een Switch redelijk beperkt, dus weet ik niet hoe zich dit verhoudt op een groot scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPVWp9UccYATI3cPX_0iM5nsb6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kjqb7Sis3Pcr8s2WOU0BWUSp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSziVN4CVVhqbe5hnH8IaBTHEOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPB4iMjNS2CgBDoZ0KsN8Cxv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Zelf heb ik een controller van de action gekocht. ( je hebt ze ook van de kruitvat )
( voor kinderen van die leeftijd maakt het toch niet veel uit )
Mocht die stuk gaan is dat minder pijnlijk dan een duurdere controller.

https://www.action.com/nl...ntroller-nintendo-switch/

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 21-02-2024 16:49 ]

Pagina: 1