Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans789
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-03-2024
Mijn vraag
...
Ik heb sinds een paar dagen deze telefoon (Samsung galaxy A34 5g) Voor zover ik weet zou ik de nieuwste software update moeten krijgen maar deze ontvang ik niet als ik hier via de instellingen naar zoek. Ik heb nu android 13 en een beveiligingspatch van 1 juni 2023, ik vroeg mij af of het normaal is dat het langer duurt voordat de software updates binnenkomen of moet ik via een andere manier dit doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Android 13, one ui 5 1, beveiligingspatch van 1 juni 2023.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Proberen te updaten via de normale manier via de instellingen

Beste antwoord (via Hans789 op 21-02-2024 18:34)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wellicht lukt het wel als hem update via Smart Switch op een computer (dus niet via OTA): https://www.samsung.com/n...mobiele-apparaat-updaten/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wellicht lukt het wel als hem update via Smart Switch op een computer (dus niet via OTA): https://www.samsung.com/n...mobiele-apparaat-updaten/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:29
Een toestel voor de Nederlandse markt zou EUR als CSC moeten hebben, maar grijze import heb je kans dat je een toestel toestel krijgt dat specifieke firmware heeft van een of andere buitenlandse provider die achter loopt of zelfs geheel niet meer wordt bijgewerkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:55
Je zou tijdens de installatie van je telefoon al prompts hebben moeten krijgen voor updates.

Zoals @Gismo1979 aangeeft, koppel de telefoon aan de computer en kijk via SmartSwitch of er dan updates komen.

Werkt dat niet, maak een backup van alles, reset de telefoon naar fabrieksinstellingen, en ga dan met alles akkoord, zet geen backup terug, en kijk of er updates zijn. Kom je er dan nog niet mee, ga voor garantie naar de winkel of Samsung support centrum, en laat hun ernaar kijken. Bij een Samsung support sentrum kunnen ze ter plekke de laatste software erop flashen, maar toestel wordt dan wel naar fabrieksinstellingen gereset, dus zorg dat alles veilig is.

Je kunt ook zelf op zoek gaan naar de laatste firmware en deze via Odin gaan flashen, dat is wat Samsung ook doet, echter moet je daar wel het nodige onderzoek voor doen en veel lezen en misschien wat hobbels overwinnen. Is dat niet jou ding zou ik er niet aan beginnen, maar vindt je het leuk, dan heb je komend weekend wat te hobbyen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans789
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-03-2024
Gismo1979 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:23:
Bedankt Gismo, via deze manier heb is het mjj gelukt!! De rest ook bedankt voor het meedenken en reageren, super!