Mijn huidige pc is nodig toe aan vervanging, vandaar dat ik weer op onderzoek uit ben voor een nieuwe build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag FPS games zoals R6S, BF en COD kunnen spelen op 144hz 1080p. Ik hoef niet per se te upgraden naar 1440p. Verder zou ik games zoals AC, WatchDogs en GTA willen kunnen spelen met nette fps. Daarbij zou ik in de toekomst aan de slag willen met een DAW voor muziek (niet al te zware projecten, maar enkel als amateur).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 1500-1700. Sta er zeker voor open tegen de 1700 te gaan zitten indien er meer uit de performance te halen is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem enkel mijn toetsenbord, headset en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn kennis is niet zo groot binnen de pc wereld en bijkomende componenten. Vooral binnen de CPU's en GPU's zie ik door de bomen het bos soms niet meer. Ik heb een lijstje opgesteld aan de hand van BBG's, andere topics, reviews en video's te bekijken waar ik hopelijk een redelijke start heb kunnen maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen sterke voorkeuren voor bepaalde merken. Uit online onderzoek (zoals reeds genoemd) werd AMD momenteel als goede optie aangeraden. Vandaar de AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag wat RGB in de build willen gooien met clean design. Dit heb ik wat geïntegreerd in de RAM, case, cpu cooler en (minimaal) in de gpu.
Verder hecht ik waarde aan een niet al te luidruchtige pc.
Graag zou ik de games met nette fps willen spelen op 144hz.
Voor o.a. de FPS games wil ik mijn monitor gaan upgraden voor 144hz. Maar dat staat buiten deze topic.
Ga je overklokken?
Ik zal geen gebruik gaan maken van overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback willen voor mijn build. Zoals benoemd heb ik niet heel veel kennis en zou ik graag jullie mening willen of er betere opties/combinaties zijn voor onderstaande build. (Ik weet niet of de 4070 evt. een goede optie is binnen mijn build)
Alvast bedankt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag FPS games zoals R6S, BF en COD kunnen spelen op 144hz 1080p. Ik hoef niet per se te upgraden naar 1440p. Verder zou ik games zoals AC, WatchDogs en GTA willen kunnen spelen met nette fps. Daarbij zou ik in de toekomst aan de slag willen met een DAW voor muziek (niet al te zware projecten, maar enkel als amateur).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt tussen de 1500-1700. Sta er zeker voor open tegen de 1700 te gaan zitten indien er meer uit de performance te halen is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem enkel mijn toetsenbord, headset en muis mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn kennis is niet zo groot binnen de pc wereld en bijkomende componenten. Vooral binnen de CPU's en GPU's zie ik door de bomen het bos soms niet meer. Ik heb een lijstje opgesteld aan de hand van BBG's, andere topics, reviews en video's te bekijken waar ik hopelijk een redelijke start heb kunnen maken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen sterke voorkeuren voor bepaalde merken. Uit online onderzoek (zoals reeds genoemd) werd AMD momenteel als goede optie aangeraden. Vandaar de AMD build.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag wat RGB in de build willen gooien met clean design. Dit heb ik wat geïntegreerd in de RAM, case, cpu cooler en (minimaal) in de gpu.
Verder hecht ik waarde aan een niet al te luidruchtige pc.
Graag zou ik de games met nette fps willen spelen op 144hz.
Voor o.a. de FPS games wil ik mijn monitor gaan upgraden voor 144hz. Maar dat staat buiten deze topic.
Ga je overklokken?
Ik zal geen gebruik gaan maken van overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik feedback willen voor mijn build. Zoals benoemd heb ik niet heel veel kennis en zou ik graag jullie mening willen of er betere opties/combinaties zijn voor onderstaande build. (Ik weet niet of de 4070 evt. een goede optie is binnen mijn build)
Alvast bedankt
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 219,95 | € 219,95 |
| 1 | Moederborden | MSI B650 Gaming Plus WiFi | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 7800 XT Gaming OC 16G | € 538,99 | € 538,99 |
| 1 | Behuizingen | Montech SKY TWO Zwart | € 97,33 | € 97,33 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Geheugen intern | Team Group T-Force Delta RGB FF3D532G6400HC40BDC01 | € 119,90 | € 119,90 |
| 1 | Voedingen | Smart BM3 Bronze 750W - TT Premium Edition | € 91,99 | € 91,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
| Totaal | € 1.426,96 | |||