Beste Tweakers,
ik speel al een tijdje games (battlefield, call of duty, metro, starcraft, mass effect) op een MSI game laptop. Door Corona werk ik nu veel meer thuis. Ik heb nu een eigen werkruimte en het begint te kriebelen om weer een vaste game setup op mijn bureau te hebben staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken het is immers een Werkstation... ha nee, gamen natuurlijk, het liefst op 1440p (last of us, cyberpunk, grand theft auto). Maar goed hij zal dus ook dagdagelijks gebruikt worden voor mijn werk. Nu vraagt dat laatste niet al te veel van de pc, aangezien dat voornamelijk microsoft-zaken zijn zoals tekstverwerken, excel, mail en wat lichtere simulatieprogramma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zoveel mogelijk "waar" voor mijn geld. Ik kan het (helaas) maar 1 keer uitgeven en ik vrees dat ik ook nog een ander beeldscherm moet aanschaffen (momenteel een HP E27q monitor). Ik ga nu uit van max 1.800 euro (zonder monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu alles behalve de monitor, toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, ik ben nu van een AMD processor uitgegaan, maar daar ben ik niet mee getrouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1tje en dat is de Fractal Terra Case, ik wil geen tower of iets dergelijks naast mijn bureau. Ik werk momenteel met een 2e/3ehands Fujitsu core i5 esprimo.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
De setup zoals ik hem nu heb heb ik schaamteloos gejat van deze meneer: YouTube: THIS is ITX Perfection... | Fractal Design Terra AMD Gaming PC Build...
Ik heb hierbij wel gekeken naar een andere voeding en een andere GPU.
Vraag aan jullie: kan ik voor het geld wat ik nu in de build heb zitten, nog betere "waar" krijgen? Of kan het goedkoper met een zelfde of beter setup?
Mijn dank is bij voorbaat groot!
mvg Dimitri
ik speel al een tijdje games (battlefield, call of duty, metro, starcraft, mass effect) op een MSI game laptop. Door Corona werk ik nu veel meer thuis. Ik heb nu een eigen werkruimte en het begint te kriebelen om weer een vaste game setup op mijn bureau te hebben staan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werken het is immers een Werkstation... ha nee, gamen natuurlijk, het liefst op 1440p (last of us, cyberpunk, grand theft auto). Maar goed hij zal dus ook dagdagelijks gebruikt worden voor mijn werk. Nu vraagt dat laatste niet al te veel van de pc, aangezien dat voornamelijk microsoft-zaken zijn zoals tekstverwerken, excel, mail en wat lichtere simulatieprogramma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zoveel mogelijk "waar" voor mijn geld. Ik kan het (helaas) maar 1 keer uitgeven en ik vrees dat ik ook nog een ander beeldscherm moet aanschaffen (momenteel een HP E27q monitor). Ik ga nu uit van max 1.800 euro (zonder monitor)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu alles behalve de monitor, toetsenbord en muis
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, ik ben nu van een AMD processor uitgegaan, maar daar ben ik niet mee getrouwd.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
1tje en dat is de Fractal Terra Case, ik wil geen tower of iets dergelijks naast mijn bureau. Ik werk momenteel met een 2e/3ehands Fujitsu core i5 esprimo.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
De setup zoals ik hem nu heb heb ik schaamteloos gejat van deze meneer: YouTube: THIS is ITX Perfection... | Fractal Design Terra AMD Gaming PC Build...
Ik heb hierbij wel gekeken naar een andere voeding en een andere GPU.
Vraag aan jullie: kan ik voor het geld wat ik nu in de build heb zitten, nog betere "waar" krijgen? Of kan het goedkoper met een zelfde of beter setup?
Mijn dank is bij voorbaat groot!
mvg Dimitri
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 267,- | € 267,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 589,- | € 589,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Terra Grafiet | € 185,05 | € 185,05 |
1 | Processorkoeling | Scythe Big Shuriken 3 Rev. B | € 49,01 | € 49,01 |
1 | Ventilators | Noctua NF-A12x15-PWM, 120mm | € 22,90 | € 22,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 120,90 | € 120,90 |
1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 850W Gold | € 136,37 | € 136,37 |
1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 172,95 | € 172,95 |
1 | Overclocking | Prolimatech PK-3 5 gram | € 17,90 | € 17,90 |
Totaal | € 1.760,08 |