Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Ik heb zojuist 2x een single stick SODIMM DDR5 geheugen (deze) gekocht bij Alternate, wegens het niet voorradig zijn van de kit waar er dus al 2x een reepje in één verpakking zitten. Een extra reden om voor 2 maal het single reepje te gaan was dat de true latency minder is bij de X1 variant ten opzichte van de X2 variant (14,29ns vs. 16,43ns).

Inmiddels begrijp ik echter via o.a. dit forum wat, met name de compatibiliteitsgarantie, voordelen zijn van zo'n kit en vraag me nu dus eigenlijk af of ik wel een slimme koop heb gedaan of toch beter had kunnen wachten op voorraad van de kit of deze ergens anders waar 'ie wel voorradig is had moeten bestellen.

Tips/ervaringen en adviezen? Ze zijn erg welkom...

Beste antwoord (via Coltpower op 21-02-2024 16:57)

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17
De kit die je linkt en de single stick zijn niet hetzelfde, vandaar het verschil in latency.
Dit is volgens mij de kit namelijk. Sowieso slim om 2x een enkele stick te kopen, scheelt nogal wat :)
Verder gaat dat geen problemen opleveren, mits je niet 389 verschillende versienummers in omloop hebt zoals bijvoorbeeld bij Vengeance LPX van Corsair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
De kit die je linkt en de single stick zijn niet hetzelfde, vandaar het verschil in latency.
Dit is volgens mij de kit namelijk. Sowieso slim om 2x een enkele stick te kopen, scheelt nogal wat :)
Verder gaat dat geen problemen opleveren, mits je niet 389 verschillende versienummers in omloop hebt zoals bijvoorbeeld bij Vengeance LPX van Corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Je hebt gelijk, scherp! En dus eigenlijk slim in plaats van niet zo slim begrijp ik - met name wegens het gunstige prijsverschil.

Als er verder echt geen nadelen zijn - op het enige (?) voordeel van de kit dat die reepjes samen getest zijn na - dan is er dus niets aan de hand en moet ik/men niet zo doemdenken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Zolang ze geen verschillende chips gebruiken en het alsnog hetzelfde typenummer geven niet nee. En zelfs dan kan het zomaar goed gaan, maar ik geloof dat je RAM kunt uitlezen met Thaiphoon Burner als je het zeker wilt weten.