Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 07:13
Beste mede-tweakers,

Zijn er onder jullie gebruikers die weet hebben van het bestaan van een beeldinterpolatie module of station?

Ik wil een module oid hebben die 24p materiaal realtime omzet naar 60/120 frames doormiddel van interpolatie. Wat moderne TV'S doen zeg maar. En dan in een zo een klein mogelijk kastje ( HDMI in > HDMI out ).

Mijn usercase zou zijn om dit tussen mijn AVR en mijn beamer te plaatsen. Ik heb een Epson EH TW7400 4K beamer, maar deze kan enkel 1080p24 interpoleren. En zelfs daar is hij niet eens goed in want 1080p 24 hz doet hij prima, maar 25 hz weer niet, dan houd hij de beelden niet in pas, en vertoon hij elke seconde of zo een stutter. Boven de 1080p 25hz werkt de interpolatie helemaal niet meer.

Mijn LG E9 TV doet dit allemaal fantastisch tot 4K 120hz ( of dat nou 24hz, 25hz, 30hz of 60 hz is, hij interpoleerd alles netjes naar 120 frames, zonder stottering ). Dat wil ik ook voor mijn beamer hebben.

De reden waarom ik dit wil is omdat ik niet tegen 24p materiaal kan. ( te veel gegamed denk ik ). Ik weet dat veel liefhebbers hier geen voorstander van zijn ( het zogenaamde sopera effect, dus laat die discussie hierover afwezig aub ), ikzelf vind dat fantastisch.

Op internet kan ik een dergelijk apparaat niet vinden.

Op mijn PC gebruik ik het programma SVP 4 Pro, dat eigenlijk softwarematig precies dat doet, maar dat werkt enkel met bepaalde afspeelprogramma's, ( MPC-HC bijvoorbeeld ), maar dus niet met apps als Netflix of Disney Plus. ( SVP 4 Pro is een soort injector, en kan zelfs tot 480 frames interpoleren. ).

Een Windows programma die HDMI input kan interpoleren en uitvoeren via HDMI ( passtrough ) zal wellicht ook voldoen. Dan zou ik dat met een raspbaryi pi kunnen ondervangen oid.

Wat zijn jullie gedachten?

Kosten mogen oplopen tot 200-300 euro, mits het echt goed werkt natuurlijk.