Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen in 1440p resolutie op hoge FPS en Ultra graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik rond de 1500 euro zitten. Iets meer of minder maakt niet uit, zolang het verschil het wel waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb nu uitvoering: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart als main scherm en een FHD MSI monitor als 2de scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om op 1440p te kunnen gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD spreekt mij meer aan dan andere merken, puur door het lezen en horen van vrienden, dat AMD iets meer toekomstgericht is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De build is bijna zo goed als af hieruit valt wel te halen wat ik ongeveer verwacht van de PC.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik met jullie advies het laatste zetje kan geven en eindelijk mijn game laptop aan de kant kan schuiven.
Dit is de build die ik tot zo ver heb:
Ik twijfel nu tussen de processor die ik er nu in heb zitten, de 5 7600. Of dat het het waard is om wat extra te betalen voor de 7 7800x3d. De meneer van de Megekko winkel gaf aan dat het niet perse nodig is aangezien ik op 2k ga gamen en je met deze resolutie niet echt het verschil merkt. In ieder gevaal geen 160 euro verschil.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze build vinden en of jullie waarnodig iets zouden veranderen/aanpassen.
Zijn er bijv andere goedkopere opties die ik kan gebruiken op de prijs wat te verlagen?
Alvast bedankt!
Gamen in 1440p resolutie op hoge FPS en Ultra graphics.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst wil ik rond de 1500 euro zitten. Iets meer of minder maakt niet uit, zolang het verschil het wel waard is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik heb nu uitvoering: MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart als main scherm en een FHD MSI monitor als 2de scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om op 1440p te kunnen gamen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD spreekt mij meer aan dan andere merken, puur door het lezen en horen van vrienden, dat AMD iets meer toekomstgericht is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De build is bijna zo goed als af hieruit valt wel te halen wat ik ongeveer verwacht van de PC.
Ga je overklokken?
Staat niet op de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat ik met jullie advies het laatste zetje kan geven en eindelijk mijn game laptop aan de kant kan schuiven.
Dit is de build die ik tot zo ver heb:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B650 Pro RS | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pure AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 579,55 | € 579,55 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H6 Flow RGB Wit | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 240 RGB Wit | € 154,95 | € 154,95 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BWEAK2-32 | € 143,05 | € 143,05 |
| 1 | Voedingen | NZXT C850 Gold v2 | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 129,- | € 129,- |
| Totaal | € 1.659,35 | |||
Ik twijfel nu tussen de processor die ik er nu in heb zitten, de 5 7600. Of dat het het waard is om wat extra te betalen voor de 7 7800x3d. De meneer van de Megekko winkel gaf aan dat het niet perse nodig is aangezien ik op 2k ga gamen en je met deze resolutie niet echt het verschil merkt. In ieder gevaal geen 160 euro verschil.
Ik ben benieuwd wat jullie van deze build vinden en of jullie waarnodig iets zouden veranderen/aanpassen.
Zijn er bijv andere goedkopere opties die ik kan gebruiken op de prijs wat te verlagen?
Alvast bedankt!