Omgekeerde thermostatisch mengventiel? minimum temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentle_Jan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-03 10:49
Ik krijg met de installatie van mijn nieuwe keuken een "cooker/selsiuz". Deze wordt in principe aangesloten als een combi extra hotfill boiler of combi + ook wel soms genoemd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YbB414bk9rgrVo9-g_8yKvIjycg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kcgACaaOvuP9wTufHQEhgJhJ.png?f=user_large
Ik kan de huidige warm tapwater leiding niet zonder breken afdoppen dus deze zal ik moet blijven gebruiken.
Nu wordt dat opgelost door dus een mengventiel tussen het warmwater van de CV en de 100 graden te plaatsen en die zal dan bijv netjes 65 graden leven.
Echter:
Je CV zal altijd ook even aanspringen.
Wat ik nu had bedacht kan ik niet 2 mengventielen er tussen plaatsen?

Eerst 1 die het koude water mengt met het kokende water
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/njq6wWnwPOFHCzgFWCgLFb-Neso=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/93Mk16A6YolnczaLT8GAEtvk.png?f=user_large
en en het mengresultaat dan via een 2de (SPECIALE?) mengventiel weer mengt met de warme CV tapwater aansluiting. (dus eigenlijk een soort van combi tussen het 2de plaatje en de eerst.

Deze 2de (aan het warme water) zal dan denk ik wel andersom moeten werken en een MINIMUM temperatuur hebben. Dus als mijn kokend water bijna op is en de bijmenging met het koude water dus onder zeg 65 graden komt.. dat dan pas het 2de mengventiel gaat proberen de CV bij te mengen.
Dat gaat evt wel een dipje geven in het warme water , maar dan gaat mijn cv tenminste pas warmte tapwater leveren als de cooker op is.

Zijn er mensen die ook zoiets al verzonnen hebben en nog lever... een oplossing er voor.
Ik zoek dus een "omgedraaide" thermostatische kraan die de andere toevoer gaat bijmengen als de toevoer te koud wordt. ik zou dus de minimale temp moeten kunnen instellen ipv de maximale ofzo..