Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Goedemiddag!

Onze huidige website is sterk verouderd (10+ jaar oud, Wordpress) en we moeten daarom een nieuwe laten bouwen. We hebben inmiddels met een viertal bedrijven gesproken en ook in deze business kent men WC-eend. Vandaar dat ik heb besloten om hier de vraag maar eens op tafel te leggen. Vanzelfsprekend heb ik ook allerlei sites/blogs gelezen, maar die zijn ook vaak geschreven vanuit het perspectief: wat wij verkopen is het beste.

Wij gebruiken onze website voor:
- Publiceren nieuwsberichten (meerdere keren per week)
- Publiceren evenementenagenda
- Publiceren van informatie over projectenportfolio vanuit Salesforce <-- cruciaal (dit is waarschijnlijk een maatwerkoptie)
- Wellicht: publiceren tweede evenementenagenda
- Contactformulier, inschrijven nieuwsbrief, publiceren externe content - vrij basaal lijkt mij
* Beter beheer van bijlagen dan momenteel in Wordpress (dat is eerlijk gezegd een bende: sommige foto's staan vast wel 7x op de server)
* Goede SEO

Natuurlijk zijn er ook wat basale functies, zoals statische pagina's. We moeten een groot deel van de oudere (wellicht zelfs alle) nieuwsberichten wel behouden. Het CMS moet een beetje eenvoudig te gebruiken zijn, niet elke collega is even technisch onderlegd.

Nu snap ik dat de meeste CMS'en dit zouden moeten kunnen, maar de vraag is: wat is de beste keuze? Wordpress is zeker een optie, maar is misschien soms een beetje overkill. Een nieuwe website o.b.v. Wordpress scheelt waarschijnlijk wel wat gedoe met overzetten content, custom URL's, etc. Maar goed, als dat later betere resultaten oplevert, is een nieuw CMS goed mogelijk.

Elke bouwer heeft zijn eigen voorkeur en heeft goede argumenten waarom zijn systeem beter is.

Welke opties hebben we tot nu toe?
- Wordpress
- een site o.b.v. Laravel/Statamic
- een site o.b.v. Django (weet even niet of dit nu met Wagtail of Django CMS is)

Joomla en Drupal zijn afgevallen in de voorbespreking (voorkeur collega), maar die discussie kunnen we nogmaals voeren :).

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Ga terug naar de basis en zorg dat je alle eisen en wensen helder hebt. Beantwoord de waarom en wat vraag (die je al een beetje hebt beantwoord), daarna komt de hoe vraag.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
In ons hoofd hebben we die ook hoor (op vriendelijke toon): we hebben een documentje opgesteld met de eisen en wensen.
Misschien is het zo dat voor onze use case de systemen vergelijkbaar zijn en moeten we het gebruiksgemak van de backend ook checken.

True republicanism is the sovereignty of the people. There are natural and imprescriptible rights which an entire nation has no right to violate. Vive La Republique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:48
Ik werk als freelancer die veel websitebeheer doet voor verschillende bedrijven (van klein tot groot) en werk daarvoor dagelijks vooral met Wordpress, Drupal en Adobe Experience Manager - ook met andere CMS'en gewerkt, maar dit zijn toch wel de meest voorkomende in m'n day2day work.

Ik ken jullie bedrijf niet, dus ik kan nu niet direct een aanbeveling maken. Maar alle zaken die je opsomde zijn zeker geen gekke vragen. Het belangrijkste voor je assets is dat je gaat kijken naar een Digital Asset Manager, dat je ook kan zien welke asset met welke pagina is gekoppeld, in plaats van een folder waar alles in wordt gedropt.

Salesforce heeft best wel wat integraties, en anders zijn er ook vaak mogelijkheden met applicaties zoals Zapier om aan het gewenste resultaat te komen.

SEO is overal in mogelijk, maar daar heb ik al veel ellende mee gezien. Er zijn genoeg bedrijfjes die doen alsof ze alles kennen en SEO standaard gecovered is, totdat ze iets opleveren - dan is dat ver te zoeken.

Je mag ook altijd eens bericht sturen indien er business specifieke vragen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredspecial
  • Niet online
Hi eelcootjuh,

Digital Asset Manager, geweldig: dat soort termen helpen me zeker verder. Veel integraties met Salesforce zijn gericht op data verzamelen, terwijl wij het andersom gebruiken: publiceren vanuit. Maar daarvoor geldt ook wat jij zegt over SEO. Ze beweren dat ze het kunnen, maar... hoe vaak hebben ze het gedaan e.d.? Daar komen we in de gesprekken wel achter.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ghost misschien een optie?

Heeft integratie met Zapier. En nog veel meer: https://ghost.org/integrations/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1