Waarom is een lower specced CPU beter voor gaming?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BossKekoa
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Dag beste mensen,

Hoe komt het dat de Ryzen 7 7800X3D sneller is voor gamen dan de Ryzen 9 7900?
Is dit puur door de grotere L3 cache?

Alvast bedankt,
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tip: ChatGPT is gratis te gebruiken.
Ja, de Ryzen 7 7800X3D is sneller voor gamen dan de Ryzen 9 7900 voornamelijk door de grotere L3-cache. AMD's 3D V-Cache-technologie, toegepast in de 7800X3D, zorgt voor een significante toename van de L3-cache capaciteit. Dit vermindert de latentie en verbetert de gegevensdoorvoer voor gaming workloads, wat resulteert in hogere framesnelheden en een soepelere spelervaring. Games profiteren aanzienlijk van een grotere cache omdat het de hoeveelheid tijd vermindert die nodig is om data te herhalen vanuit het geheugen, wat vooral belangrijk is bij complexe scènes en texturen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BossKekoa
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 16-04-2024
Room42 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:32:
Tip: ChatGPT is gratis te gebruiken.

[...]
Beste, ik heb het antword opgezocht via GPT model, maar ik ben ervan bewust dat ze vaak inaccurate of foute informatie verspreiden daarom vroeg ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis eigen inzet en uitzoekwerk. Je mag alles vragen op het forum mits je maar aangeeft wat je zelf gevonden hebt en wat er onduidelijk is. Zie ook de Huisregels. en de standaard template die naar voren komt als je een topic opent.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Dicht bij gebrek aan eigen inzet. Het staat je natuurlijk vrij een nieuw topic te openen. Let daarbij op bovenstaande.

Dit topic is gesloten.