Vaste trap naar zolder - schacht in de weg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcojs
  • Registratie: December 2017
  • Niet online
Mijn vriendin en ik overwegen een huis te kopen dat momenteel een vlizotrap naar zolder heeft. We willen daar uiteindelijk een vaste trap laten plaatsen, maar we twijfelen of dat wel mogelijk is. Op de plek waar dat zou moeten gebeuren staat een schacht die op zijn beurt weer op een aantal betonblokken staat (zie foto).
De bovenkant kan natuurlijk niet weg, maar is het mogelijk om die onderste blokken weg te halen en een trap te plaatsen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpvZ06Jk3tHVhtmJlGjVceHHwuE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PNV08mx6Fet3HiYUvDl5rKJi.png?f=fotoalbum_large

Aan de andere kant van de zolder staat een zelfde schacht, maar die rust niet op blokken en hangt vrij in de lucht. Die schacht wordt echter gedeeld met de buren (het is een hoekwoning).

Iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 12:01
Zo te zien heeft iemand creatief een rekje gemaakt, dit maakt geen onderdeel uit van de schacht, zo afgaande op deze foto. Met een nieuwe trap kom je zo te zien met de bovenste trede ongeveer uit bij de huidige trapgat, dat moet prima gaan dan. alleen de vraag hoe je het gat gaat creëren, aangezien het om een betonvloer gaat.
De vloer zal wel opgevangen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcojs
  • Registratie: December 2017
  • Niet online
We besteden dat sowieso uit, maar het is goed om te weten dat de schacht waarschijnlijk niet op die blokken steunt. Dat zou wel roet in het eten gooien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:35
Ik zie niet in waarom die schacht niet weg kan. dat is een rookkanaal oid? Met de juiste voorzorgsmaatregelen kan die prima weg. Zeker als je die niet met buren deelt. Scheelt je ook een enorme koudeburg op je zolder.
Het opvangen van die vloer als je er een gat in zagen gaat is denk ik meer werk dan die schacht weghalen.

[ Voor 19% gewijzigd door No Hands op 20-02-2024 14:42 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts