Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje170
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-02 14:16
Ik heb nu een desktop Pc aangezien ik weinig thuis ben en vaker van plek naar plek denk ik na over een mooie gaming laptop vooral voor erbij
En bekijken of het wat is
De games die ik erop wil doen zijn

Sims 4 met alle uitbreidingen
City skylines 2
Fortnite
Mogelijk In toekomst
Life by you
Sims 5

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop vooral gebruiken voor gamen en vaak meenemen met de fiets

Wat is je budget?
Rond de 800/1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jaa vaak meenemen op de fiets 15inch lijkt me het meeste geschikt

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb er al een paar gezien
Waaronder deze

Bekijk ASUS TUF A15 FA507NV-LP031W - Gaming Laptop - 15.6 inch - 144 Hz op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Bekijk ASUS TUF F15 FX507ZV4-LP055W - Gaming Laptop - 15.6 inch - 144Hz op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

En kwa goedkoper

Bekijk ASUS TUF A15 FA506NC-HN060W - Gaming Laptop - 15.6 inch - 144Hz op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Welke raden jullie mij aan en voor die type games,

Beste antwoord (via Pietje170 op 21-02-2024 20:45)

• PMast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik heb beiden. Voor thuis voornamelijk mijn desktop. Dat gamet naar mijn mening toch echt veel lekkerder. Maar ik reis ook veel en ben soms langere tijd van huis. Daarvoor heb ik een gaming laptop gehaald.

Laptop heeft een RTX4070 en gamet erg soepel en vind het wel fijn dat ik een spelletje kan spelen als ik op reis ben. Als je het geld ervoor hebt en je wilt het graag dan is er weinig reden om het niet te doen. Je zou natuurlijk nog kunnen kiezen voor een Steam Deck o.i.d., maar met de games die ik zelf speel gaat dat niet echt. Daar zou je zelf nog over na kunnen denken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De Asus TUF Gaming F15 gebaseerd op de Intel 12700H heeft best goede specs voor die prijs.

Ik zou er dan wel een stevige tas bijkopen als je 'm vaak op de fiets meeneemt.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:57

rapture

Zelfs daar netwerken?

In die prijscategorie is het meestal GeForce RTX 4060 Laptop GPU (8GB). RTX 3050 Mobile (4GB) is de helft trager dan RTX 4060.

Voor de rest kan je tussen E-cores (Intel) en goede snelle zuinige cores (AMD) kiezen. Ik zie geen aanwijzingen naar E-cores voor productivity of Quick Sync voor bepaalde video codecs versnellen.

RAM en SSD kan maximaliseren om de laptop bruikbaar te maken of minimaliseren zodat de laptopfabrikant niet teveel daaraan verdient en je doet direct een goedkopere 32GB RAM en 2TB SSD upgrade.

512GB SSD is niet bepaald bruikbaar als de games van tegenwoordig over 250GB kunnen gaan. 16GB RAM is in laptops gebruikelijk.

Ik zou deze nemen:
uitvoering: Lenovo LOQ 15APH8 (82XT009FMH) 1049 euro bij bol.com https://www.bol.com/nl/nl...OptionButton#productTitle
  • GeForce RTX 4060 (8GB)
  • 16GB RAM (gebruikelijk in laptops, 32GB in ander prijscategorie, je kan achteraf de RAM upgraden
  • AMD Ryzen 7 7840HS (verslaat in gaming desktops, tenzij als je een hele recente desktop CPU hebt)
  • 1TB SSD (er is een tweede M.2 2280 PCIe 4.0 x4 slot voor tweede SSD)
  • 1080p IPS 144Hz
  • 60Wh accu
  • 170W lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:50
Deze is wel boven je budget maar met RTX 4070 en een R9 (1099,-).
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:57

rapture

Zelfs daar netwerken?

Er is ongeveer 10% performanceverschil tussen RTX 4060 en RTX 4070 in laptops.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
RTX 4060 vs. RTX 4070 in 10 Games - Laptop/Notebook Gaming Test

10% over het budget gaan en een kleinere 512GB SSD.
  • Mijn Fortnite map is 85 GB groot.
  • 60 GB staat in de minimumvereisten van City Skylines 2.
  • Sims 4:
    Hard drive (free space): At least 25 GB of free space with at least 1 GB additional space for custom content and saved games.
512GB SSD zal nu wel gaan, maar games, upgedate Windows,... worden steeds groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje170
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-02 14:16
Oke heb wel beetje idee

Enige waar ik over twijfel is
Ik heb nu een gaming desktop Computer
Wel van 2018
Maar vanaf een gaming desktop computer naar gaming Laptop

Enige reden waar ik voor zou kopen is het verplaatsen makkelijker mee te nemen!
Wat zijn jullie ervaringen hebben jullie zelf een gaming laptop of een desktop ?
Beide
Ben wel benieuwd om welke reden jullie een gaming laptop hebben

Dankjulliewel voor het helpen

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PMast
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:32
Ik heb beiden. Voor thuis voornamelijk mijn desktop. Dat gamet naar mijn mening toch echt veel lekkerder. Maar ik reis ook veel en ben soms langere tijd van huis. Daarvoor heb ik een gaming laptop gehaald.

Laptop heeft een RTX4070 en gamet erg soepel en vind het wel fijn dat ik een spelletje kan spelen als ik op reis ben. Als je het geld ervoor hebt en je wilt het graag dan is er weinig reden om het niet te doen. Je zou natuurlijk nog kunnen kiezen voor een Steam Deck o.i.d., maar met de games die ik zelf speel gaat dat niet echt. Daar zou je zelf nog over na kunnen denken.
Pagina: 1