We hebben onze badkamer laten renoveren met vloerverwarming. We liepen de foto's langs en kwamen bijgevoegde plaatjes tegen. Probleem: De waterleidingen naar de douche (en bad, maar dat zie je niet op deze foto's) zitten vlak op of naast de leidingen van de vloerverwarming. En dat mag niet, volgens de NEN1006: https://open.isso.nl/kenn...ing-voorkomen?query=Legio
:strip_exif()/f/image/o8wsBClDg6JUAJo9S0474fqy.jpg?f=fotoalbum_large)
De installateur geeft aan dat ie niet anders kon. Hij heeft enkele waterleidingen wel via de WC gekoppeld, zodat als de WC doorgespoeld wordt, die leidingen ook worden doorgespoeld. Ik denk dat dat dan het koudwater richting badmeubel is. Voor de douche was dat in ieder geval niet, maar hij zegt dat je toch de douche even laat lopen voor je eronder staat. Maar die nevel is ook schadelijk. En volgens mij had ie prima door de muur gekund. Die ytong blokken zijn wel maar 5cm maar er zit 10cm loze ruimte achter (daar zit de verdeler van vloerverwarming en van alle radiatoren op de bovenverdieping). En er was op zich ook wel hoogte, zie de hoogte van de afvoer.
De vraag is nu, wat nu? Het lijkt me duidelijk dat dit niet mag. De badkamer is nog niet helemaal af, maar de vloer zit er al wel in. Is het gevalletje "jammer maar niet zo erg" of "zet absoluut die vloerverwarming niet aan"?
:strip_exif()/f/image/RVQb8fAiTnLYB9PELEnwVz5S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SpYP7jgvMH4ynbednqpqa8pB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DhPH0GCWBkYXyGkooqJ5BMS6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o8wsBClDg6JUAJo9S0474fqy.jpg?f=fotoalbum_large)
De installateur geeft aan dat ie niet anders kon. Hij heeft enkele waterleidingen wel via de WC gekoppeld, zodat als de WC doorgespoeld wordt, die leidingen ook worden doorgespoeld. Ik denk dat dat dan het koudwater richting badmeubel is. Voor de douche was dat in ieder geval niet, maar hij zegt dat je toch de douche even laat lopen voor je eronder staat. Maar die nevel is ook schadelijk. En volgens mij had ie prima door de muur gekund. Die ytong blokken zijn wel maar 5cm maar er zit 10cm loze ruimte achter (daar zit de verdeler van vloerverwarming en van alle radiatoren op de bovenverdieping). En er was op zich ook wel hoogte, zie de hoogte van de afvoer.
De vraag is nu, wat nu? Het lijkt me duidelijk dat dit niet mag. De badkamer is nog niet helemaal af, maar de vloer zit er al wel in. Is het gevalletje "jammer maar niet zo erg" of "zet absoluut die vloerverwarming niet aan"?
:strip_exif()/f/image/RVQb8fAiTnLYB9PELEnwVz5S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SpYP7jgvMH4ynbednqpqa8pB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DhPH0GCWBkYXyGkooqJ5BMS6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YM5SwOY0J6rrOKe5mUlXZoPh.jpg?f=fotoalbum_large)