Ik zal mijn probleem even schetsen.
Ik heb 2 pcs, die zijn met een utp crosscable verbonden, dus zonder hub of switch. De ene pc is een oude pentium 120 en de nieuwe pc is een p3 800. Nu is het me na veel geprutsel gelukt om die pcs te verbinden. Het verzenden van bestanden gaat ook al
Nu het probleem. Zodra ik in de oude pc een modem erbij installeer (dit geval een isdn) dan kom ik wel online, maar er gebeurt alleen niets. Ik kom niet op msn, hij opent geen pagina's niets. Op die pc draait windows 98se. De netwerkt kaart en de modem maken allebei gebruik van TCP/IP, dat zal het probleem denk ik ook wel zijn, maar hoe los ik dit op? Ik wil dus uit eindelijk op mijn nieuwe pcs internetten via de modem in de oude pc. Overigens op de nieuwe pc draait win xp (rc1) en win 98. Wat hierboven beschreven staat gaat over win xp, want als ik die nieuwe pc opstart in win 98 doet het hele netwerkt het niet 
I NEED HELP!
Ik heb 2 pcs, die zijn met een utp crosscable verbonden, dus zonder hub of switch. De ene pc is een oude pentium 120 en de nieuwe pc is een p3 800. Nu is het me na veel geprutsel gelukt om die pcs te verbinden. Het verzenden van bestanden gaat ook al
I NEED HELP!