Cv ketel optimaliseren voor LTV icm vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-05 14:05
Na een grondige verbouwing overal vloerverwarming in huis. Tevens isolatie aangepakt (dak buiten, spouw, muur). Enkel vloerisolatie moet nog komen.

‘Vroeger’ met radiatoren moesten we de aanvoer op minimaal 60 zetten in de winter. Later zette ik hem dan op 50.

Nu merk ik dat met 33 graden aanvoer het al binnen 30 minuten van 17 naar 18 gaat. En met nog eens 30 minuten 19.

Ik heb de remeha hr Tzerra+ CW4 gasketel ingesteld via de Isense dat ie er max 180 minuten over mag doen. Maar die moet duidelijk nog ‘leren’.
Opwarmsnelheid staat op langzaamst.
Afkoelsnelheid op langzamer.

De vloerverwarming ligt in Fermacell, en betreft een 14mm leiding, van max 80M lengte. De groepen gaan via de CV naar een (pomp)verdeler.

Om de temperatuur een volle 24 uur op 18 graden te houden (volgens thermostaat) kostte me op 19 feb 4.5 m3 gas voor 130 m2. Dat is inclusief alle roosters boven de ramen die open staan.

Lang verhaal kort: deze temperatuur lijkt me dus uitstekend voor later een FE warmtepomp. Wat is verder de ideale aanvoer temperatuur bij een gasketel? Want te laag gaat ook niet perse goed begreep ik ivm pendelen? Nog meer tips?

[ Voor 17% gewijzigd door meermarco op 20-02-2024 00:10 ]