Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punish
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-08 16:39
Beste medetweakers,

Mijn CV-ketel is aan vervanging toe en ben dus opzoek naar nieuwe CV-ketel.

Tot nu toe heeft mijn aandacht de twee volgende CV-ketels:

- Remeha Tzerra Ace-Matic CW5.
- Remeha Calenta ace 40C CW5.

Info woning:
twee-onder-een kapper (160m2)
Begaande grond is vloerverwarming, eerste en tweede etage radiatoren.
Opzoek naar een CW5 Cv-ketel die betrouwbaar/zuinig en snel warm water afgeeft.
Waarom CV-ketel vervangen? -> Dit jaar is de laatste jaar om een CV-ketel te vervangen zonder dat je een warmtepomp moet aanschaffen.

ook gekeken naar de Vaillant Hr-ketel ecoTEC plus, echter zag ik veel reviews over "irritante" geluiden die veroorzaakt wordt door de Vaillant.

Zijn er medetweakers die hun CV-ketel vervangen hebben door een Remeha? Wat is jullie ervaring?

Ben namelijk opzoek naar een CV-ketel die snel warm water afgeeft/zuinig en stil is. Andere ervaringen qua merken zijn ook zeker welkom! :)

[ Voor 20% gewijzigd door Punish op 19-02-2024 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
misschien moet je er ook even bij zetten wat je nu hebt hangen...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punish
Momenteel hangt er een Nefit HR proline CW4 bj 2008, echter wat voor meerwaarde heeft het als ik al weet dat ik een CW5 wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Calenta Ace niet doen, is een topic over hier dat de eco modus niet goed werkt wat leid tot hoog gasverbruik door warmhouden boiler. Zet je eco aan werkt warm water helemaal niet meer.

Ook is de eTwist een onding. (Heb een Ace 40L CW6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik lees overal dat Intergas momenteel de beste ketels heeft, met name qua gemak van onderhoud, heb je die ook overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punish
@Navi: oh meenje, had verwacht dat de Ace wel een top model was. Zeker niet te verhelpen bij de fabrikant?

@CyBeRSPiN : Wel naar gekeken, echter zag ik dat Vaillant en Remeha zich zelf automatisch afstelt. Dus dat ze voor lopen op de techniek. Echter kan dit natuurlijk ook slecht werken wat in de toekomst moet blijken.
Zal eens wat meer onderzoek naar Intergas doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Punish

Nou is het lastig om in een troebele glazen bol te kunnen voorzien wat de toekomstige gasprijs per m³ gaat worden en dan vooral wat er, door de overheid, aan belastingen op geheven gaat worden in de nabije toekomst maar: Afhankelijk van de vorm van wonen kan een warmtepomp wel eens voordeliger uit gaan pakken.

Er mag dus wel wat extra info toegevoegd worden ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17

Seafarer

XXX

Punish schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:03:
Beste medetweakers,

Mijn CV-ketel is aan vervanging toe en ben dus opzoek naar nieuwe CV-ketel.
Hij lekt aan alle kanten?
Tot nu toe heeft mijn aandacht de twee volgende CV-ketels:

- Remeha Tzerra Ace-Matic CW5.
- Remeha Calenta ace 40C CW5.

ook gekeken naar de Vaillant Hr-ketel ecoTEC plus, echter zag ik veel reviews over "irritante" geluiden die veroorzaakt wordt door de Vaillant.

Zijn er medetweakers die hun CV-ketel vervangen hebben door een Remeha? Wat is jullie ervaring?

Ben namelijk opzoek naar een CV-ketel die snel warm water afgeeft/zuinig en stil is. Andere ervaringen qua merken zijn ook zeker welkom! :)
Mijn ecomline is pas 26 jaar oud. Wij verbruiken onder de 900 m³ met een tussen woning.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punish
@Will_M : Wel gekeken naar een warmtepomp maar persoonlijk vind ik die nog niet helemaal door ontwikkeld. Plus heeft het nog een behoorlijk prijskaart al krijg je er een subsidie voor.

Zal even wat meer info toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-08 21:08
De Tzerra Ace Matic gekozen? Hoe bevalt die?

Ik lees dat die een warm water tap wacht tijd van 30 seconden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punish
Beste @IKON,

Het is uiteindelijk de Vaillant ecoTEC Plus VHR 30/36CS 1-5 CW5. Kan niks anders zeggen dat ik tot heden nog geen problemen heb ondervonden. Erg stil en snel warm water.

Het enige minpunt is: dat als de thermostaat afgekoppeld wordt de cv-ketel maximaal begint op te warmen. Dit is blijkbaar volgens de fabrikant een beveiliging dat je niet in de kou komt te staan. Echter worden de leidingen/vloerverwarming&verdeler erg warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
Punish schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 14:13:
Beste @IKON,

Het is uiteindelijk de Vaillant ecoTEC Plus VHR 30/36CS 1-5 CW5. Kan niks anders zeggen dat ik tot heden nog geen problemen heb ondervonden. Erg stil en snel warm water.

Het enige minpunt is: dat als de thermostaat afgekoppeld wordt de cv-ketel maximaal begint op te warmen. Dit is blijkbaar volgens de fabrikant een beveiliging dat je niet in de kou komt te staan. Echter worden de leidingen/vloerverwarming&verdeler erg warm!
Ah dat is een nadeel! Kun je die optie niet uitzetten?

Ik denk zelf aan de Vaillant EcoTec Exclusive VHR 25/36 CF/1-7. Vraag me echter af hoe de onderhoudskosten zijn. Heb je al onderhoud gehad?

De Intergas Xtreme lijken voordeliger in onderhoud. Ook omdat de Vaillant een 3 weg klep heeft bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punish
@IKON

Optie kan je helaas niet uitzetten.

Heb nog geen onderhoud gehad ivm dat die nog nieuw is. Wil uiteindelijk nadat de garantie bijna verloopt een onderhoudscontract nemen. Volgens mij maakt het dan niet uit welk cv ketel(merk) je neemt. Het zijn allemaal standaard prijzen namelijk.

Intergas heeft inderdaad een 3 weg klep, echter als je vloerverwarming hebt. Heb je een apparte klep nodig voor je vloerverwarming te scheiden met de radiatoren. Die moet er wel bij aangeschaft worden.

Overigens is de lawaai van de Vaillant opgelost bij de nieuwe modellen. Vandaar dat ik deze heb gekocht. Intergas zou bij sommige ook nog geluid produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
Punish schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:02:
@IKON

Optie kan je helaas niet uitzetten.

Heb nog geen onderhoud gehad ivm dat die nog nieuw is. Wil uiteindelijk nadat de garantie bijna verloopt een onderhoudscontract nemen. Volgens mij maakt het dan niet uit welk cv ketel(merk) je neemt. Het zijn allemaal standaard prijzen namelijk.

Intergas heeft inderdaad een 3 weg klep, echter als je vloerverwarming hebt. Heb je een apparte klep nodig voor je vloerverwarming te scheiden met de radiatoren. Die moet er wel bij aangeschaft worden.

Overigens is de lawaai van de Vaillant opgelost bij de nieuwe modellen. Vandaar dat ik deze heb gekocht. Intergas zou bij sommige ook nog geluid produceren.
Ah ja. Wij hebben al een tweeweg klep voor de vloerverwarming zitten. Die mengt dan het hete verwarmingswater met het gekoelde water. Die zit in de verdeler beneden. Omdat we boven radiatoren hebben. Ik denk dan toch aan de Vaillant. De driewegklep hoeft dan gewoon niet te schakelen hahaha.
Pagina: 1